Изпълняващият длъжността ръководител на Федералното управление на гражданската авиация (FAA) на САЩ Даниел Елуел заяви, че няма дата за връщането на Боинг 737 МАКС (Boeing 737 MAX) в експлоатация след отказа на редица авиокомпании в света да използват самолета за полетите си, предадоха световните агенции.

Елуел направи това изявление преди откриването на международната конференция във Форт Уърт, щата Тексас, където експерти на управлението ще представят информация за сертифицирането на оборудването за тези самолети, уточни Ройтерс.

По думите на Елуел Федералното управление няма да бърза с разрешение за полетите на Боинг 737 МАКС. Американският регулатор на въздушния транспорт още очаква от Боинг официални данни за обновяването на помощната система за стабилизиране при полет Ем Си Ей Ес (Maneuvering Characteristics Augmentation System - MCAS). Когато това стане, управлението за гражданска авиация ще сертифицира самолетите и ще ги върне в експлоатация. "Ако ни отнеме година, за да сме сигурни във възможността да отменим забраната за полети, така и ще бъде", каза Елуел.

Освен това американският авиорегулатор трябва да реши какви да бъдат изискванията за професионалната подготовка на пилотите на самолетите с усъвършенстваната Ем Си Ей Ес, включително и за необходимостта от обучаване със симулатори, отбелязва Ройтерс.

В броя си от 13 май в. "Уолстрийт джърнъл" съобщи,

че експлоатацията на американските самолети Боинг 737 МАКС може да бъде възобновена не по-рано от средата на август тази година, което е много по-късно от плановете на Боинг. Китайските превозвачи Чайна истърн еърлайнс (China Eastern Airlines), Еър Чайна (Air China), Чайна садърн еърлайнс (China Southern Airlines) и Сямън еърлайнс (Xiamen Airlines) вече поискаха от американкския самолетостроител компенсация за блокирането на земята на самолетите на Боинг, които имат във флотилията си.

На 10 март в Етиопия се разби самолет Боинг 737 МАКС на етиопската авиокомпания Етиопиън еърлайнс (Ethiopian Airlines) и загинаха 157 души. На 29 октомври 2018 година същият модел самолет на авиокомпания Лайън еър (Lion Air) падна край бреговете на Индонезия със 189 души на борда, които изгубиха живота си.

Главният изпълнителен директор на концерна Денис Мюленбург призна по-рано, че на борда на двата катастрофирали самолета е имало нарушение в работата на системата за стабилизиране при полет Ем Си Ей Ес, преди те да се разбият. Много страни по света, включително членки на ЕС, САЩ и Русия спряха експлоатацията на самолетите от тази серия.