Испания ще забрани адресираните към деца реклами на нездравословни храни и напитки като шоколад, бисквити и сладолед като мярка в борбата с наднорменото тегло у подрастващите. Това съобщи днес испанският министър по въпросите на потреблението Алберто Гарсон, цитиран от Ройтерс.

"Нашите деца са много уязвими на реклами и е наше задължение да ги предпазим", написа той в "Туитър". Новите правила забраняват рекламирането пред непълнолетни на пет категории продукти, независимо от тяхната хранителност.

Списъкът включва шоколад, сладкиши и енергийни блокчета, както и кейк, сладки бисквити, сокове, сладолед и енергийни напитки. Забраната ще се отнася и за други храни, ако надхвърлят лимита от мазнини, захари и сол в съдържанието си.

Според испанската организация на потребителите девет от десет реклами, насочени към деца, са за нездравословни продукти. Новата мярка, която предстои да бъде утвърдена от правителството, ще обхваща рекламите за леца под 16 години по телевизията, радиото, в кината и по интернет, вкл. социалните мрежи и мобилните приложения.

По данни на националната агенция за безопасност на храните 40,6 на сто от испанските деца на възраст от 6 до 9 години са с наднормено тегло, а 17,3 на сто са определени като затлъстели.