Главният изпълнителен директор на американския самолетостроител Денис Молънбърг на Боинг (Boeing) трябваше да отговаря на трудни въпроси на сенатори по време на днешното си изслушване. Членовете на комисията по транспорта поискаха да чуят какво е знаела компанията за системата за стабилизиране при полет Ем Си Ей Ес (Maneuvering Characteristics Augmentation System - MCAS), с която се свързват две тежки катастрофи, съобщава БТА.

Молънбърг призна грешки за това, че не е била предоставена повече информация на пилотите за Ем Си Ей Ес преди катастрофите, както и за това, че е отнело месеци да се установи, че именно тя е причина да не се задейства сигнализация за пилотите, за да разберат, че има несъответствие в данните за полета на самолета 737 MAКС.

"Направихме грешки и сбъркахме някои неща. Сега се поправяме и си вадим поуки", каза той.

Изслушването, най-популярният през годините контрол в Конгреса по безопасността на гражданската авиация, оказва натиск върху новопостъпилите старши мениджъри в Боинг с цел да върнат доверието на клиентите на компания и на пътниците, които летят с нейните самолети, разклатено от 8-месечната забрана, приземила всички машини от този модел след катастрофите, при които загинаха 346 души.

Преди началото на изслушването Молънбърг отказа да отговори на журналистически въпрос дали ще подаде оставка след двете катастрофи със самолети Боинг 737 МАКС.

Тези две катастрофи станаха по време на моето управление. Имам изострено чувство за отговорност, за да изведа нещата докрай, каза шефът на Боинг, цитиран от Си Ен Би Си.

Утре той ще даде показания и пред комисията по транспорт на Камарата на представителите.