Китайският посредник за споделени пътувания Didi Chuxing попада все повече във фокуса на световните производители. Сега японският индустриален лидер Toyota може да си сътрудничи с китайците. Както пише бизнес всекидневникът Nikkei в сряда, японците обмислят да инвестират еквивалента на около 500 милиона евро в най-голямата услуга за мобилност на Китай. Това ще съответства на около един процент от прогнозната стойност на Didi. В допълнение Toyota планира да създаде компания за мобилни услуги в Китай, твърди още Nikkei, цитиран от Инвестор.

Toyota не е пожелала да потвърди или отрече материала. Компанията продължавала да преразглежда своята бизнес стратегия в области като свързване, автономно шофиране, споделяне и електрификация, заяви говорителят на компанията Аарон Фаулс. "Но в момента нямаме какво да обявим". 

Но влизането на Toyota в Didi няма да е изненада, защото японците ще разширят инвестиционната си офанзива в новите мобилни услуги в Китай.

Досега Toyota е инвестирала в американската услуга Uber и лидера на Югоизточна Азия Grab. Това върви ръка за ръка с различни сътрудничества, от разработването на автономни таксита до вграждането на платформата за данни на Toyota за услуги за мобилност, включително услуги, като управление на автомобилния парк и полици за застраховки, свързани със стила на шофиране.

Дори и с Didi вече има сътрудничество. Toyota е част от проект с VW и други автомобилни производители, чрез който производителите на автомобили разработват с Didi електрически автомобили специално за нуждите на споделеното пътуване. Но това очевидно не е достатъчно за Toyota. Групата се стреми да ускори трансформацията си от автомобилен производител в глобална компания за мобилност чрез своите алианси с редица регионални услуги.

Основаната през 2012 г. услуга за споделено пътуване Didi е особено интересна за всички производители на автомобили като партньор за сътрудничество. С 550 милиона клиенти компанията вече е гигант в Китай. Освен това тя развива изкуствен интелект и се разширява бързо в други услуги и чужди пазари.

Въпреки това Toyota ще има предимство пред конкурентите си със своята инвестиция, тъй като производителят на автомобили вече има инвестиции чрез съюз с друг вложител и в регионални услуги: с японския технологичен конгломерат Softbank.

Основателят на Softbank Масайоши Сон успя с помощта на своя Softbank Vision Fund да стане един от най-големите инвеститори в Uber, Grab и Didi. През миналата година Softbank и Toyota подсилиха сътрудничеството си в Япония с основаването на разработчика на платформи за мобилност Monet Technologies, към който междувременно се присъедини и Honda.