Тютюневите гиганти Алтриа груп (Altria Group) и Филип Морис интернешънъл (Philip Morris International Inc), чиито марки включват Марлборо (Marlboro) и Скоал (Skoal), обсъждат сливане, само десетилетие след като се разделиха. Това потвърдиха днес компаниите, цитирани от ДПА и Ройтерс.

Ако бъде одобрено, сливането ще създаде компания с пазарна стойност над 200 милиарда долара. Те ще се обединят отново след разцепването си през 2008 година, когато Филип Морис се съсредоточи върху нарастващия международен бизнес, а Алтриа - върху американския пазар.

Потенциалното повторно обединение се възприема като реакция на понижаващите се продажби на цигари и възхода на нови електронни цигари като Джул (Juul).

Алтриа държи дял от 35 процента в Джул лабс (Juul Labs Inc). Притежава изцяло филиалите Филип Морис Ю Ес Ей (Philip Morris USA) и Ю ЕС смоуклес (US Smokeless), както и част от Анхойзер-Буш Инбев (Anheuser-Busch InBev).

Компаниите обсъждат потенциално равнопоставено сливане изцяло в акции, посочва в прессъобщение Алтриа, като уточнява, че каквото и споразумение да бъде постигнато, то ще трябва да бъде одобрено от управителните съвети, акционерите и регулаторните власти.