И петте кандидати за концесионирането на летище "София" бяха допуснати до продължаване на участието си в процедурата. Това съобщи председателят на Комисията по концесионирането на летището заместник министър Велик Занчев.

Днес бяха отворени офертите за концесия на Летище София.

Кандидатите са 

- Консорциум "Витоша" с водещ член Манчестър Еърпорт Груп Оувърсийз Инвестмънтс Лимитид. Участник в консорциума е и BCEGI Кънстракшън (Великобритания) Лтд, с едноличен собственик Бейджин Кънстракшън Ейнджиниринг Груп;

- Консорциум "Соф Кънект" с водещ член Меридиам Ийстърн Юръп Инвестмънтс САС. За изпълнение на изискването за летищен оператор е посочено Флугхафен Мюнхен;

- Консорциум ССБ София Еърпорт ДжейВи с водещ член ССБ Зауервайн & Шефер Бау АГ. За изпълнение на изискването за летищен оператор е посочено Копенхаген Еърпортс А/С;

- "Фрапорт България" ЕАД. За изпълнението на изискването за технически способности и финансови възможности е посочено Фрапорт АГ Франкфурт Еърпорт Сървисис Уърлдуайд;

- Консорциум "Еърпортс Де Пари" ЕС. ЕЙ и "ТАВ Хавалиманларъ Холдинг" А. Ш. с водещ член "Еърпортс Де Пари" ЕС. ЕЙ. За изпълнение на изискването за летищен оператор е посочено "Еърпортс Де Пари" ЕС. ЕЙ.

Консорциум "Витоша" с водещ член Manchester airport Group предложи близо 20 милиона евро годишно концесионно възнаграждение.

24,5 милиона евро e предложението на консорциум SofConnect, в който влиза летище Мюнхен.

Консорциумът, в който участва Copenhagen Airport, предложи 26 милиона и 50 000 евро

Четвъртият кандидат, с участие на оператора на летището във Франкфурт, предложи 21 милиона евро

Петият, в който влиза Airport de Рaris, предлага 32,824 000 евро годишно концесионно възнаграждение

Процедурата за избор на концесионер е процедура за избор на партньор в едно публично-частно партньорство, посочи министърът на транспорта Росен Желязков.

В открито заседание комисията ще отвори обвързващите оферти на кандидатите. Това е първата напълно електронно провеждана процедура. Всички документи на кандидатите са на електронен носител. На хартия са само обвързващите оферти на кандидатите. След отварянето на предложенията на кандидатите ще започне процедурата по оценяването им от комисията, каза още Росен Желязков.

Заседанието ще бъде открито, а определящо при оценката на кандидатите, според министъра, ще бъде:

"Годишните концесионни възнаграждения, които не могат да бъдат по-малко от 15 000 000 без ДДС на година или сумата, която е по-голяма, другият репер е 10% всички приходи от дейността на летището. Като предмет за преценяване за развитието на летището ще бъдат и инвестициите, които следва да бъдат направени. Те не могат да бъдат по-малко от 600 милиона, като до десетата година трябва да бъде изграден нов терминал, както и новата писта."

На 11 април бяха подадени заявления от 5-ма кандидати за участие в концесионната процедура за летище "София". Комисията ще отвори офертите по реда на тяхното подаване. Спечелилият в процедурата ще стане известен не по-рано от месец.