Свидетели сме на истински протекционизъм от страна на страните в Западна Европа, страните от Вишеградската четворка. Десет години българските министри на земеделието се опитват да водят добър тон с тези хипермаркети, надявам се, че министър Десислава Танева ще успее да наложи българския интерес". Това коментира пред БНР Албена Симеонова, председател на Българската асоциация "Биопродукти".

МЗХГ задължи хипермаркетите да предлагат продукцията на местни български производители. Местната българска продукция е по-свежа, по-прясна и по-позната, тя е част от местния бит и култура, аргументира се министерството. По никакъв начин обособяването на площи (поне половината за всяка групи храни), специално определени за български продукти не би могло да бъде намеса в прилаганите модели на търговските вериги, още по-малко фактор за нарастване на цените на стоките, смятат в МЗХГ.

Според Симеонова, твърденията на управляващите хипермаркетите (в лицето на Сдружението за модерна търговия) са манипулативни:

"Какъв е проблемът 50% от щандовото пространство да е за български продукти. Ние се намираме в пазарна икономика и ако цените са високи наистина, нека гражданите да могат да изберат какво да закупят. Няма да има празни пространства".

"Има много интересни предложения за разпределяне на продуктите на регионален принцип. Хипермаркетите не желаят това, защото на повечето от тях логистичните складове са на едно място. Направете си регионални складове, от които да се възползват малките и средните производители! Нека политиката да е по-гъвкава", коментира Симеонова.