Според експертите масовото презапасяване с различни продукти е класическа ситуация на клиентска паника, която по света вече доведе до празни рафтове и изкупуване на ненужно големи количества продукция.

Пред БНР специалистът по маркетинг Станимир Андонов коментира, че клиентите в момента са извадени извън нормалния начин на живот, който водят, и са поставени в друга среда, в друг контекст: "Нуждите и потребностите са преместени в друга посока и това презапасяване е съвсем нормален отговор на техните нужди в момента".

Според него кризата с коронавируса поставя всички в непозната среда.

Четох за грабеж на тоалетна хартия от доставчици в Хонконг, което е ненормално поведение на жителите на града, който е един от най-богатите в света, каза Андонов.

"Пазарът и компаниите бързо се адаптира. Имаше недостиг на дезинфектанти, но в момента, мисля, че няма...Не съветвам и не виждам причина в момента да се презапасяваме" със стоки, посочи още той.