В момента най-бързата технология за зареждане на батерии на електромобили се използва в Tesla. Скоро, обаче, това може да се промени, или поне, ако Илън Мъск не купи новоразработената технология на легендарен учен, на когото съвременният свят дължи метода, по който се произвеждат почти 100% от литиево-йонните батерии.

Роденият в Мароко д-р Рачид Язами е направил кариера в Япония, Калифорния, Франция и на други места по света, а сега живее и работи в Сингапур. Чрез компанията си KVI, чийто офис се намира недалеч от Техническия университет Нанянг, е създал нова технология, която позволява зареждането на батерия на електрическа кола само за 10 минути и може да осигури пробег на електромобил до 800 км преди следващото зареждане.

"Разработихме нова технология за зареждане, която е най-бързата в света. Наскоро успяхме да заредим батерия с висока плътност за 10 минути. Ако сравните това със 70-те минути на Tesla, нашата технология е 7 пъти по-бърза", казва д-р Язами, цитиран от The Register.

По думите на учения, технологията за бързо зареждане на неговата компания работи, като използва нов метод, по който електроенергията навлиза в батерията на електромобила.

"Традиционно акумулаторите се зареждат чрез прилагане на постоянен ток, което много прилича на начина, по който се пълни резервоар с бензин - слагате пистолета в отвора и колонката започва да помпа гориво и да пълни резервоара. Новата технология използва "нелинейна волтметрия", която контролира напрежението, вместо да контролира тока", обяснява д-р Язами.

Както обяснява той пред The Register, това може да се оприличи на стълбище. Напрежението трябва да остане постоянно, докато параметрите на съответното стъпало бъдат запълнени. След това се преминава към следващото.

И така в крайна сметка се достига до зареждане и на последното.

По този начин, отбелязва ученият, батерията получава почивка от време на време, а като допълнителен ефект се постига и удължаване на живота й.

"Технологията, която позволява бързо зареждане, също удължава и живота на батерията, като избягва стреса. Вместо да използвате въпросната батерия в продължение на пет години, чрез зареждането й по новия метод можете да я използвате 10 години, тъй като начинът, по който я зареждаме, не я поставя подлага на висока температура или на силен ток", обяснява д-р Язами.

Целта на неговата работа е за 10 минути да може да бъде зареден акумулатор, който ще натрупа достатъчно ток за 800 км пробег на електромобила.

3e-news.net