През 2018 година покупката на редки марки уиски се оказаха най-печеливша стратегия за хората с пари, съобщава консултантската компания Knight Frank. Компанията публикува ежегодния си доклад за инвестициите на най-богатите хора в света.

Причината за това е повишеното търсене на азиатския пазар. Според данни на Асоциацията на производителите и търговците на шотландско уиски, продажбите в Индия, Китай и Сингапур през първите шест месеца на 2018 година са нараснали съответно с 44, 35 и 24%. При това доставките на уиски от скъпия сегмент на цените заема почти 30% от целия внос на марков алкохол.

Най-скъпото уиски, продадено през миналата година е бутилка Macallan , произведена през 1926 година, на етикета на която има подпис на ирландския художник Майкъл Дилън. Тя бе продадена на търг за 1.6 милиона долара. Това е ръст от 40% за година, показват данните.  От това уиски са произведени само 40 бутилки, като на 12 от тях има подписи на художници от това време.

Ето и Топ 5 на инвестиционните покупки на богатите през миналата година, след отлежалото уиски:

2. Монети - ръст на цените от 12% за година

3.Вино - ръст от 9% за година

4.Часовници - ръст от 5% за година

5.Автомобили - ръст от 2% за година.