Компанията спечели три първи места в категориите: "Специално събитие", "Корпоративна кампания" и "Кризисни комуникации" и получи специалната награда на Обществения съвет на БДВО за цялостната комуникационна стратегия по ребрандирането на А1

Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) отличи A1 с осем награди на конкурса PR Приз 2019. Компанията спечели три първи места в категориите "Специално събитие", "Корпоративна кампания" и "Кризисни комуникации" и получи специалната награда на Обществения съвет на БДВО. На церемонията, която се проведе в София, присъстваха практици в сферата на PR-а, маркетинга и рекламата, както и студенти по масови комуникации, участвали в конкурса.

"Изминалата година бе изключително динамична за нас. Стартът на ребрандирането бе огромно предизвикателство, но считам, че се справихме отлично и с екипът ни постигнахме значителни успехи в нашата цел да представим промяната в компанията и да покажем как се променяме, какви нови услуги и продукти предоставяме на клиентите. Процесът по тази промяна продължава и до днес, защото постоянно разширяваме нашето портфолио от услуги и продукти. Благодарна съм за признанията и бих искала да поздрави всички колеги за неуморния им труд, който стои зад реализирането на кампаниите в конкурса", сподели Илияна Захариева, директор "Корпоративни комуникации" в А1 България.

Снимка: A1

Кампанията "Мтел става А1" бе отличена с първо място в категорията "Корпоративна комуникационна кампания". Мащабната кампания по ребрандирането имаше за цел да информира всички в страната за навлизането на новия бранд, като същевременно ангажира своите служители в процеса. По време на кампанията се реализираха редица комуникационни дейности, сред които: организиране на първата 5G демонстрация в България; организиране на специално събитие в партньорство с Община Монтана, на което се показаха предимствата на концепцията "Умен град" с помощта на NarrowBand IoT технологията; събития за медии и служители, свързани с ребрандирането, представянето на музикалната платформа А1 Xplore Music, въвеждането н платежни услуги - а А1 Кредитна карта и A1 Wallet, лансирането на собствената марка смартфони А1 Smart N9 и редица други дейности за външните публики и служителите на компанията.

Кампанията "Началото на нещо ново..." също бе отличена с първо място в категорията "Специално събитие". По време на кампанията се организираха две последователни мащабни събития - едно за медии и партньори и едно за служители, на които бяха използвани за пръв път в страната 3D/360-градусови проекции, с които визуално да се представи промяната на компанията по един специален начин.

Трето първо място спечели кампанията "В момента няма връзка с този номер. Почива си на плажа в Гърция." в категорията "Кризисни комуникации". Тя е реализирана през месец септември 2018 година, по време на техническа авария на партньор на А1 Group, която остави за 3 дни около 24 милиона абонати на компанията без роуминг, в това число и 40 000 българи в Гърция по това време. В рамките на кампанията бяха предприети редица стъпки, с които А1 да информира потърпевшите и техните близки и приятели за възникналия проблем, както и да компенсира засегнатите лица.

За своя подход към служителите на компанията, А1 България бе отличена с две втори места. Първото от тях бе присъдено в категорията "Вътрешен комуникационен отдел", а второто - в категорията "Проект за вътрешни комуникации", където бе награден проектът "Тайната градина на А1" - събитие за служителите на компанията, посветено на техния принос в процеса по въвеждането на новия бранд.

В категорията "Комуникационен проект за продукт или услуга", А1 България взе второ място за кампанията "Точно ти. Точно твоята музика." - кампания, фокусирана върху комуникацията на първата по рода си музикална платформа от български телеком - А1 Xplore Music. Представянето на новия продукт на А1 спечели и друга награда - трето място в категория "Имиджмейкинг и/или кампания с инфлуенсъри" с кампанията "Аз съм в А1 Xplore Music, а ти?".

А1 България спечели и специалната награда на Обществения съвет на Българското дружество за връзки с обществеността за своите комуникационни усилия, свързани с цялостната реализация на кампанията по ребрандиране на А1.

През тази година А1 и БДВО реализираха и осмото издание на своето съвестно PR предизвикателството - А1 Challenge - насочено към студентите от сферата на комуникациите, връзките с обществеността и рекламата. За първа година то се проведе в иновативен, онлайн формат във Facebook, а студентите представяха своите проекти чрез видеа, заснети от самите тях.

Конкурсът PR Приз е създаден от първата и най-голяма браншова организация в областта на комуникациите в България - Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО). Той има за цел да оцени постиженията на PR специалистите в страната. Тази година PR Приз 2019 бе под надслов "Influencing the influencers", а наградите бяха раздадени за 19-ти пореден път.