В следствие на пандемията от COVID-19 на много бизнеси им се наложи рязко да затворят търговските си обекти и да се преориентират към онлайн продажби.

Някой сектори като туристическите услуги и ресторантите бяха блокирани за дълъг период от време, но от друга страна пък се засилиха продажбите в категории като Електроника и Мода. През месец април се забеляза сериозно раздвижване в тези категории, което доведе до почти 20% ръст на новите обяви в OLX.

В тази ситуация екипът на OLX трябваше бързо да се погрижи за малките бизнеси в България. От една страна, за да помогне на съществуващите потребители на платформата да продават възможно най-успешно, а от друга да подкрепи с консултации физическите магазини и услуги как бързо да преминат в онлайн търговията.Ключова роля в този процес изигра екип от консултанти, чиято роля е да помагат на бизнес потребителите в OLX да бъдат по-успешни. Представяме Ви Йоана Йотова, акаунт мениджър в OLX, която споделя опита си за това как и кога бизнесите да публикуват по-ефективно.

Кратка визитка: Йоана Йотова работи в OLX от 1 година и 6 месеца. Преди това живее в чужбина, като 4 години работи в сферата на търговията и всекидневно среща и комуникира с много хора.

Да бъде акаунт на бизнес потребители в OLX е следващата стъпка, която й позволява да навлезе повече в обслужването на клиенти и да доразвие комуникативните си умения.

  1. Йоана, в какво се изразява работата на акаунт-а в OLX?

Отговарям и се грижа за развитието на категория "Електроника" в OLX.BG. Една от основните ми задачи като акаунт мениджър на тези търговци е да им помагам и насочвам как по-успешно да продават и развиват бизнеса си в OLX.BG. Моето потрфолио се базира на около 700 бизнес потребители на нашата платформа.

  1. Какъв тип бизнеси обслужваш, които продават своите продукти и услуги чрез OLX?

Повечето от бизнес потребителите в категорията са търговци от малкия и среден бизнес в страната. Например търговци на електроуреди, нови, но и употребявани в по-малките населени места, търговци на части за мобилни телефони и устройства, които допълнително извършват и сервиз, аудио техника, климатици и др. В портфолиото ми има и доста по-големи брандове и интернет магазини, които обслужвам, основно от сферите компютри и компютърни аксесоари и консумативи, домакински уреди, фото и видео техника, както и сайтове продажба на телефони и аксесоари. OLX може да служи като онлайн магазин или да надгради собствената Ви платформа за онлайн продажби чрез допълнителна аудитория и повече реклама.

Ако никога досега не сте опитвали да продавате онлайн, може да попълните специалната ни форма за регистрация и наш представител ще се свърже с Вас. Това е голямо улеснение за всички, които правят първите си стъпки онлайн продажбите и съветвам горещо да се възползвате.

  1. Кои са най-ценните съвети, които даваш на клиентите си за по-добро позициониране и представяне в OLX?

Един от основните съвети, които давам на моите потребители, е използване на бизнес плановете (бизнес пакети с обяви) в OLX.BG. По този начин имат възможността да развият допълнителен ефективен канал за продажбите си, така че брандът им да достигне до огромна аудитория от онлайн купувачи в цялата страна и най-вече да увеличат значително продажбите си. Чрез бизнес пакетите с обяви всеки търговец може да изгради една професионална и персонализирана визия на бизнес профил в платформата, дори и да няма собствен сайт или онлайн магазин.

Категория "Електроника" е една от най-добре развитите категории на платформата, трафикът от потребление и търсене е изключително висок, но има и конкуренция между търговците. За да успеят моите търговци да са по-видими от повече потребители и да наберат потенциални клиенти от нови и нови купувачи тук при нас, основният ми съвет е свързан с използването на промо опциите в OLX.BG. Те помагат на даден продукт или обява да се позиционира на по-горна позиция в сайта и в самата категория. Благодарение на промо опциите търговецът не само промотира даден артикул, а и рекламата оптимизира по-бързо неговия профил и бизнес при нас.

  1. Колко често се чуваш с даден клиент - на ден, на седмица?

Ежемесечно се чуваме с нашите бизнес потребители, но и те са свободни да ни потърсят при нужда от съдействие или идеи за развитие, така че да постигаме заедно все повече успешни сделки.

  1. Кой е любимият ти случай с клиент за постигнати резултати от обща работа?

От последните няколко дни, след разговор и консултация с мен и по моя насока и съвет как да продава повече и как да достигне възможно най-добро позициониране, даден търговец и бизнес потребител на платформата промотира в Промо опция за един месец (GOLD Promo) изключително голям обем от продукти - 50 обяви с реклама за 1 месец. Ефектът беше изключителен.

През трудните месеци на карантината, когато физическите магазини са силно засегнати от ситуацията, се свързах с голям магазин за спортни стоки, за да им предложа OLX като допълнителен канал за онлайн продажби. Съгласиха се да опитат. Още на следващия месец увеличиха 4 пъти обявите си, защото успяха да генерират значителен брой продажби чрез OLX.

  1. Какво най-често предлагаш на клиентите си от допълнителните услуги/пакети в OLX?

Промо опция - GOLD, тъй като вярвам, че силата на рекламата е ключът и към успешния бизнес.

От скоро предлагаме и страхотно решение за бизнесите, които имат голям брой обяви. business.olx.bg дава възможност за автоматична връзка директно с онлайн магазина или складовата програма на потребителя, като лесно могат да се качат голям брой обяви. В business.olx.bg са концентрирани всички важни функционалности - комуникация с потенциални купувачи, изготвяне на товарителници, плащания и най-вече детайлна статистика за потреблението, което е важен показател за клиента.