"Днес трябваше да пътувам за Турция", казва Диана, когато се чуваме с нея. Традиция е всяка година да пътуват някъде - с дъщеря си, внучката и компания от приятели. Коронавирусът обаче променя не само този неин план - променя и нея самата. "Неща, които преди съм приемала за даденост, сега са ми по-важни и ги ценя много повече", признава тя.

Над 10 години Диана е част от екипа на Лидл България. Още помни откриването на първия магазин Lidl в Перник - еуфорията, тълпите хора, работещите на пълни обороти каси. Започнала като касиер-продавач, днес тя е зам.-мениджър филиал. На 53 години, които по нищо не й личат, признава, че това, което най-много обича в работата си и на което дължи младия си дух, е динамиката. "Работила съм и в банка, но не мога да стоя на едно място. Тук всеки ден е различен и има ново предизвикателство, което ме зарежда", казва тя.

Кризата с коронавируса обаче я изправя пред предизвикателство, доста по-различно от вече познатите. "В началото стресът беше много голям", спомня си Диана. Притеснява се най-вече да не зарази семейството у дома, където са изцяло женско царство - тя, дъщеря й и 12-годишната й внучка. Не посещава и родителите си, именно за да ги пази. Компанията обаче бързо осигурява нужните предпазни средства, които да й дадат сигурност и спокойствие - маски, ръкавици, дезинфектанти, прегради на касите. "Мотивиращо ни подейства и обръщенията от ръководството, което ни благодари за усилията и че въпреки риска, продължаваме да вършим работата си всеотдайно", допълва тя. Спокойна е и защото знае, че има сигурна работа. Много нейни познати излизат в неплатена отпуска или са с намалени заплати. "За известно време дъщеря ми също ходеше през седмица на работа. Но аз се чувствах сигурна, защото имахме работа и знаех, че няма да остана без доходи", признава Диана.

Знае го, защото се е убедила в това и през годините - "компанията винаги е изпълнявала своите обещания - винаги е солидарна и се грижи за нас. Чувам от мои познати, че им се бавят заплати или не получават платен отпуск. При нас, в Lidl това никога не се е случвало - заплатите са ни винаги навреме, имаме допълнително осигуряване и още много други неща, които ни доказват, че компанията е стабилна и можем да разчитаме на нея". Освен че може да разчита на Lidl не само в добри, но и в трудни моменти, извънредното положение й дава потвърждение и на още нещо - че има страхотен екип, който излиза от кризата още по-сплотен. В продължение на месец работят разделени на 2 смени, за да не се засичат. "Много си липсвахме и винаги едната смяна помагаше с нещо на другата". Тази промяна вижда не само у колегите си, но и у другите - "Дребните дрязги като че ли изчезнаха. Хората оценяват, че други неща са по-важни - здравето, разбирателството, солидарността един към друг", обобщава Диана.

Затова и факта, че тази година няма да спази традицията и няма да пътува никъде с компанията, приема спокойно. Защото знае, че други неща са важни, и както самата тя казва - "само да сме живи и здрави".

*Рекламна публикация