Абонатите на парно в София могат да не приемат новите Общи условия на дружеството, които Държавната комисия за енергийно и водно регулиране прие. Това заяви експертът от Федерация на потребителите в България Константин Павлов. Такова право е залегнало в чл. 74, ал. 2 от Общите условия. За да променим предложените правила от «Топлофикация”, до 30 дни от влизането им в сила абонатите трябва да подадат заявление с предложения за промени в тях. Срокът вече тече, обяви Павлов. От федерацията са подготвили такива заявления за абонати, които не са съгласни с новите правила. Те трябва да се подадат индивидуално от всеки собственик на партида, уточнява Константин Павлов. Заявленията се подават в сградата на «Топлофикация София” на ул. Ястребец 23. Дружеството е длъжно да отговори на поисканите промени, дали ще ги приеме тепърва ще видим, коментира експертът. Абонатите, недоволни от новите условия, трябва да подадат заявления в сградата на дружеството на ул. Ястребец 23. Снимка: Булфото От Федерация на потребителите ще настояват за три промени в Общите условия - дружеството да сключва писмен договор с всеки клиент, сградната инсталация да се поеме от хората, които ползват парно, тези които са си демонтирали радиаторите да не плащат, и трето - при ежемесечното отчитане на общия топломер да присъства член на етажната собственост, както беше досега. Това дава възможност да се свери дали инкасаторът е попълнил правилно данните от топломера, уточни Павлов. Над 150 000 домакинства в София имат неплатени повече от 2 сметки за парно и всички те подлежат на спиране на парното, според приетите Общи условия. Според Павлов това изискване е неработещо. В предишните Общи условия също имаше при 2 неплатени сметки да се спира парното и топлата вода, но няма нито един абонат със спряно парно, иначе дружеството ще остане без нито един клиент, заяви експертът.