Днес Сена щеше да е на 60. Но митовете нямат възраст и не умират
Бразилецът остава най-харизматичният и вероятно най-обичан пилот в историята
Обратно в новинатаКоментари - Днес Сена щеше да е на 60. Но митовете нямат възраст и не умират | Корнер.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
RedWather (нерегистриран)
Извинявай, но и до днес Сена е най-успешния маркетингов продукт на Ф1 и един ит 5-те най-успешни заедно с Грецки, Джордан, Тайгър Уудс и Карл Луис. Както забелязваш първия не американец, но не и първия европеец. Сети се как ФИА отговори за привличане на американски спонсори. Отговора е любимеца ти. Сена стана легенда защото за сравнение се даваше Брандъл и постоянно ни заливаха със статистика за реакцията му, която безусловно е най-бърза. А и да ти напомня, че през 80-те пилотите са правели дебют в доста по-зряла възраст. Дай ми пример аналог на Шумахер и понастоящем на Фетел! Запитай се програмата на Ферари не беше ли и маркетингова с привличането на Шумахер, предвид спонсорите (американските), които привлякоха и ПРОВЕРИ печалбите на Ферари в Щатите и колко шоурума са отворени още преди 4-тата му титла. Умразата ти към Сена е, че е легендарен за сметка на Шумахер, но това е и част от играта. Правиш огромна грешка да сравняваш Сена и Шумахер! Все едно да сравняваш бразилско самородно злато и диамант "Кьониг". Просто са несъвместими. Единия действаше с типично южняшки темперамент, а другия с дисциплина и натрупана рутина (пак повтарям) от нечовешките тернировки. Пример: Преди 24-те часа на Лщо Ман, Шумахер, който към тогавашния момент се води най-слабото звено - топ пилоти са Френцен и Вендлингер - прави 32 (тридесет и две) тренировки със средна продължителност 12 1/3 часа. И по време на състезанието точно той донесе победата на Мерцедес пред конкурентите им, а там пилоти бяха Брандъл, Блъндъл и Уоруик. Айде със здраве...
Владо (нерегистриран)
Рон Денис няма право да говори за Сена.
neuselihte (нерегистриран)
Не знам що за хора сте от ДИРа... Сигурно го правите нарочно но пък може и толкова да си можете. При хората Сена е ЛЕГЕНДА. Митовете са само за същества, които никой не е виждал.
За историческите факти (нерегистриран)
Когато върнат педалите в краката на пилотите и регулирането на скоростта станат техен ангажимент а не на падока, стават големи бели за неподготвените, но пък така се създават и икони!
Мдаа (нерегистриран)
В интервю Сена беше казал, че ако не направи нещо,с което да е е по-различен от съперниците си в най-добрия случай ще е четвърти на финала.И той го правеше, добре, че Прост беше търпелив и отстъпчив.
Абе (нерегистриран)
Истината е, че Шумахер му беше конкурент, а Сена мразеше конкуренцията.През фаталната 94 г. Сена спечели първите три полпозишъна, а Шумахер му отмъкна и трите победи.В този снобарски спорт, 70% от победата е заслуга на колата.
Знайко (нерегистриран)
пък дядо ми щеше да е на 107. на мен ми е по-мъчно за дядо ми !!!
№1 (нерегистриран)
Истински шампион борещ се с душа и сърце.
Сена? (нерегистриран)
Преценете сами. Той побеждаваше със сухи гуми в дъжда.
Муджахидин (нерегистриран)
И ти прецени сам - преди 30 години карахме с едни и същи гуми в слънце, сняг и дъжд.
име (нерегистриран)
Само , че ти караше с 50 км в час а той с 300:)))
гост (нерегистриран)
Безспорно голям пилот и талант, но изключително мръсен и подъл като характер, което се проявяваше и по време на състезанията. Следващият такъв беше М. Шумахер. Подло, мръсно и гадно спрямо конкурентите и другите в състезанието. Някой може ли да каже кой освен тези двамата са избутвали нарочно от пистата изпреварващ ги чисто състезател? А, да, Фетел също опита, но си вкара автогол.
Ф1 (нерегистриран)
Елио де Анджелис.
Sayder (нерегистриран)
Ако говориш за сблъсъкът Сена-Прост, ситуацията си е доста спорна, защото Сена беше във вътрешната страна на завоя.
име (нерегистриран)
Дори умишлено да е било,година по-рано Прост блъсна Сена и взема Титлата! Още тогава Сена се закани, че ще у го върне!
име (нерегистриран)
Може да е бил "гаден характер" , но това е било само за състезанието, защото за него друго освен първото място не съществуваше! Според някой специалисти , това му е коствало поне още две титли - защото винаги караше на ръба - или ппърви или отпаднал! Негови са думите " Вторият е първи загубил!". "Гадния характер " е един от малкото ,който постояно натискат ФИА за подобряване на бжезопасността! Той е един от малкото , които искат прекратяване на уикенда на " Имаола "след смъртта в събота на Ратценбергер! Чувал ли си го , знаеш ли кой е? Искаш ли още за "гадния характер"? В колата му е намерено австрийското знаме , което да развее в случай , че победи! Малко преди старта кара организаторите да изпишат на таблото :"Ален , липсваш ми!"!
Sayder (нерегистриран)
Деца, нямате право да обсъждате Сена, защото не го познавате. Няма как. Този човек е обожествен в Бразилия и почти целия свят, не само за това, че наистина караше до максимум, но и че го правеше майсторски. До преди него Бразилия си имаше друх идол - Пикет, който караше също на ръба. Това, което отличава двамата, е че Аертон беше наистина добър човек. Винаги е споделял и посвещавал победите си с и на хората. За това бразилците го обичат. При това Аертон никога не е карал за пари, защото произхожда от богата фамилия, нещо, което също го отличава от останалите. Просто е бил освободен от финансов натиск. МакЛарън беше отбор без отборна тактика и оставяха вътрешната борба между Прост и Сена, непобедим и велик отбор! Мога още много да пиша, но няма как да усетите ентусиазмът и енергията с която бяха обвити Формулата, феновете и пилотите. Тогава състезанията се решаваха от майсторството при пилота и от превъзходството на техниката. При Аертон всичко беше на макс. А техниката се развиваше наистина. За да се внедри в автомобилите, които караме днес. И в това беше смисъла да има толоква силни технически битки! Та преди 30 години двигателите на Хонда са можели да се командват през сателитна връзка от централата на Хонда по време на състезание. Във време, когато интернет и Wi-Fi са научна фантастика. Сега формулата е трагедия. Състезанията се решават от това кой по-бързо ще завинти гайките на гумите в бокса. Моторите са по-малки от мотора на колата която карам. Няма никаква връзка с развиване на технологии. За това и новите коли са доста по-скапани.
Sayder (нерегистриран)
При това Сена е дисквалифициран, не защото е блъснал Прост, а защото продължава състезанието като влиза на пистата на различно място от онова от което я е напуснал . До последно говореше за това, как са го ограбили.
име (нерегистриран)
Според мен не бе Пикет а Фитипалди:))) Не че Нелсон не бе "идиот:" на пистата:)) Но Сена си е Сена, просто няма друг , като него ! След него Ф1 наистина не е същата а последните години е пълен ташаак!
Абе (нерегистриран)
Деде, ходи в кръчмата да давиш мъката по отминалата младост. Колите били по-скапани ? Виж рекордите на обиколите кога са поставяни - не са от твоите времена май ? Съвременните коли са технологични чудеса, нищо общо с таралясниците от преди 20 години, в които пилотите горяха и умираха.
БЕЗ ПРИСТРАСТИЯ (нерегистриран)
Пишат хора които дори не са чували за него. Кое го УБИ ? Тъпото му ЕГО на селска пръчка, нали? И ние помним!
Сена (нерегистриран)
кой си ти бе маймун дръглив да се изказваш. Помнил бил селяка, а помниш ли селския бил като опъна мустакатата ти майка мършо.
Кирето (нерегистриран)
Психичното му състояние което се е влошило след второто състезание за сезона. Дори е спрял да се храни нормално. Това твърди неговата прислужница и готвачка Изабел Жураси. Няколка дни преди състезанието Сена прави огромен скандал като привиква Жураси в стаята си 2 часа посред нощ и започва да й крещи защо му е взела възглавницата и тя ли била на страната на обущаря той пита облян в сълзи и заринат в една купчина възглавници, тя му е казала, че там някъде е неговата възглавница го е оставила той да си търси възглавницата.
Сашо (нерегистриран)
Спомням си кадрите от погребението в Сао Пауло, имаше поне половин милион души. Лошите и непопулярни хора никой не ги изпраща по този начин.
Тони (нерегистриран)
Малко са хората, които се помнят завинаги. Гунди и Сена са били добри хора, душата и сърцето на добрия човек се помнят с векове. В това скапано време, в което живеем винаги ще имаме нужда от такива идоли...
Уау! (нерегистриран)
Човече!
Най-великия! (нерегистриран)
Почивай в мир шампионе!
Неповторимия! (нерегистриран)
Изключителния!
Очаквам (нерегистриран)
След още 10 години да напишете статия за митичния пич, че е щял да стане на 70. Така живота ще има изключителен смисъл!
Абе, ей (нерегистриран)
Вие наясно ли сте с разликата между мит и легенда бе?
Ако баща ми (нерегистриран)
беше баба.
До Дир.бг (нерегистриран)
Толкова ли нямате други новини, които да публикувате освен за тоя вирус и за някакъв шофер? Първо хората в България които се интересуват от Формула 1 са не повече от 2 процента, колкото е и смъртността на коронавируса и още повече този човек мир на праха му е вдигнал гълъбите преди повече от 25 години! Толкова ненъжна статия не съм и сънувал :)
И естествено (нерегистриран)
Целия екип от 5-6 човека на Дир за дали пръстче надолу. Ахахахаахаха
zizus
Арогантността му беше подбудена от непримиримото му желание за надпревара. Това е спорт на силен характер, мозък и тяло (поне по негово време. За сегашната ф1 имам съвсем различно мнение, но затова друг път). “ Being second is to be the first of the ones who lose”. Мир на праха му!
bai mangal (нерегистриран)
Голям пилот но гаден характер. Типично за португалската му жилка. Имаха угиворка Прост да тръгне пръв но Сена не се поколеба да прецака съотборника си.
един човек (нерегистриран)
Моля, променете възможно най-бързо думата "мит" в заглавието и статията!
A (нерегистриран)
Xaн Аспарух щеше да навърши 1400.
оле майко (нерегистриран)
Дира, съветвам ви да проверите значението на думата "мит" ....
Мир на праха му (нерегистриран)
Проблема на честните хора е, че стават омразни когато казват истината. А тя е, че Сена беше най-бруталният и най-арогантен пилот във F1 и никой не може и не трябва да отрича това. Един от най-наказваните и не долюбвани пилоти от колегите си. Пълен антипод на джентълмена Найджъл Менсъл . Хората помнят!
Курти (нерегистриран)
По-брутален и арогантен от Шумахер?! Наистина ли?
Калоянов (нерегистриран)
Абсолютно да, по брутален от Шумахер, но и по харизматичен. Казвам го като някогашен фен на Ники Лауда и на отбора на Уилямс след ерата на Лауда.
Иво (нерегистриран)
Митовете или легендите?!
БГ (нерегистриран)
Сена беше непобедим! Шумахер дишаше прахта след него на всяко състезание! Жалко и за двамата!
акаака (нерегистриран)
Първите две изречения са неверни...за третото съм съгласен. Сена не беше непобедим. А на Шумахер това му беше първа година във Формула 1(1994) ,и фактически те успяха да се състезяват само 3-4 състезания преди Сена да загине.Така че ни лишиха от една може би много интересна битка за в бъдеще(защото за Ален Прост това беше последна година и битките му със Сена)
Иванов (нерегистриран)
Михаел Шумахер беше във Формула 1 от 1991 година не от 1994.
име (нерегистриран)
Последната година на Прост във Ф1 бе 1993!
Владо (нерегистриран)
Да почива в мир.
Ма (нерегистриран)
Той умрял, ма!
Proton (нерегистриран)
Отдавна муджахидините са идиоти. Казах!!
Proton (нерегистриран)
Беше велик! Никога не се отказваше и волята му за победа беше неспирна. Мир на праха му!!!
Муджахидин (нерегистриран)
То и баба щеше да е на 99 години, но не е. А и за какво му е да е на 60 като щеше да е в групата на най-уязвимите от коронавируса?
НАЙ
Григор с култово интервю от Мадрид: За победата над Ноле и един съмнителен хотел
Ивет Лалова-Колио стана майка за първи път
100 г. национален отбор на България: Началото е във влака за Виена с 5 килограма цигари
Проклет да е 14 април. Съдбата пожали Ндика, но нямаше никаква милост към Морозини
Това ли беше всичко? Крушение срещу Евертън потопи мечтата на Ливърпул
Ивет Лалова-Колио стана майка за първи път
Григор с култово интервю от Мадрид: За победата над Ноле и един съмнителен хотел
100 г. национален отбор на България: Началото е във влака за Виена с 5 килограма цигари
След поредно унижение в катастрофален сезон: Челси може да уволни Почетино още днес
Увеличават буферните зони за ЦСКА – "Левски", билетите са в продажба