Послания срещу расизма във футбола от български фенове бяха излъчени на националния стадион "Васил Левски" по време на футболната среща България-Чехия в неделя.

Въпреки, че мачът се игра без публика заради наказанието, което УЕФА наложи на страната ни, Coca-Cola прикани спортните фенове да изявят своята позиция с послания за толерантност във футбола, които бяха излъчени от екрана на празния стадион по време на срещата.

Инициативата за сформиране на "Отбор на толерантността" стартира през изминалата седмица като спонтанен отговор на Coca-Cola срещу развилия се през октомври скандал. По време на мача България - Англия група сънародници отправиха расистки послания, които предизвикаха негативен отзвук от световните медии и поставиха страната ни в центъра на международен футболен скандал.

Това бе причината УЕФА да наложи на България наказание и футболният двубой между националния ни отбор и Чехия в неделя да се играе при празни трибуни. С реакциите си в социалните мрежи обаче, родните футболни фенове доказаха, че място за расизъм в играта у нас няма. Coca-Cola прикани феновете да се обединят в кампанията #ЗаедноСрещуРасизма, като им предостави възможност да бъдат на стадиона и да споделят своето послание или призив за толерантност във футбола чрез видео.

В рамките на няколко дни футболни фенове и популярни българи от света на спорта, журналистиката и шоубизнеса изпращаха своите послания, в които заявяват категоричната си позиция по темата. Видеата на български и английски език бяха излъчени без намеса и редакции в съдържанието по време на мача България-Чехия на големия екран и екраните около терена на стадиона.

Призивът "Има как да бъдеш на стадиона" намери стотици привърженици, а истинските футболни фенове и екипът на Coca-Cola в България се надяват, че положителните послания за толерантност ще постигнат широкия отзвук, който имаше и негативната проява преди месец. Инициативата на Coca-Cola се осъществи с подкрепата на Министерството на младежта и спорта и Българския футболен съюз.