Бившият пилот на "Ферари" Жан Алези и до днес остава един от любимците на тифозите на италианския отбор, макар да не направи нещо наистина запомнящо се за четирите сезона в Скудерията.

Агресивният му стил и това, че караше с №27, донесоха дори сравнения с Жил Вилньов.

Близо 20 години след последното си състезание, което бе в Япония през 2001, Алези остава близо до спорта, сега вече чрез едно от четирите си деца - Джулиано. Синът му в момента се състезава във Формула 2 и паралелно с това е част от пилотската академия на "Ферари".

Embed from Getty Images

Изкачването до елита на автомобилния спорт обаче явно е трудна задача. И доста скъпа.

Джулиано така и не успява да покаже достатъчно добри резултати в сериите, предшестващи преминаването към Формула 1. Миналата година завърши на петнадесето място в крайното класиране на F2, a както става ясно от едно от последните интервюта на Алези-старши, намирането на спонсори е наистина трудно.

Дори когато носиш фамилното име Алези. 

"Надявам се нещо да се промени, защото много пилоти няма да могат дор ида завършат сезона. Много от тях са инвестирали ужасно много в преследване на мечтата си - както пари, така и време, лишения и други възможности. Тъжно ми е, защото намирането на подкрепа, финансова най-вече, остава наистина трудно. Дори когато си бивш пилот от Формула 1 и имам нужните връзки", разказва Жан.

 

Embed from Getty Images

Всъщност бившият пилот се е решил на нещо, което малко хора биха направили. Като част от "Ферари" той получава един от легендарните модели на марката - F40. А сега го е продал, за да може да финансира мечтата на детето си.

F40 е един от култовите модели на компанията от Маранело, създадено за 40-годишнината на "Ферари". Това е първият автомобил, който преминава границата от 320 километра в час и ускорява от 0 до 100 за 3.8 секунди. Дизайнът e на легендарната компания "Пининфарина".

Embed from Getty Images

"Трябваше да продам "Ферари" F40, за да помогна на детето си да участва във Формула 2? Невъзможно е да намери подкрепа. Доброто представяне струва пари", добавя още той.

Колата в гаража не може да се сравни с това да видиш момчето си на пистата, добавя Алези, като се смее, че вече е прекалено стар да кара подобна кола така или иначе.

През 80-те този модел струва около 400 хиляди долара. Произведени са 1315 бройки, а в наши дни цената надвишава милион долара.

Името на Жан Алези пък със сигурност е допринесло за нарастването ѝ.