Над три месеца след една от най-тежките катастрофи в историята на Формула 1, ФИА публикува своя официален доклад.

Става въпрос за инцидента с Ромейн Грожан, който заби болида си в предпазните мантинели в третия завой от Гран при на Бахрейн през ноември. Болидът на французина се разцепи на две и избухна в пламъци, като изглеждаше истиснко чудо, че секунди по-късно Грожан успя сам да излезе от пламъците.

Кадри като в холивудски филм, за които ФИА излезе с официално становище. Защо се е случило, как се е случило, както и какво ще се промени, за да няма повече подобни кадри.

Докладът сочи, че ударът се е случил с невероятната сила от 67G и скорост от 191 километра в час. Наистина цифри, които отново ни карат да се чудим как Грожан се размина само с изгаряния по ръцете.

Това, което мнозина се питаха е, защо болидът избухна веднага в пламъци. Нещо, което се смяташе за невъзможно в модерната ера на Формула 1.

Докладът казва, че това е причинено от два фактора. Изтичане на гориво заради счупването на люка на резервоара, както и разцепването на самия болид, което е разкъсало някои от предпазните механизми на самия резервоар.

От ФИА потвърждават версията, че е имало четири основни фактора благодарение на които Грожан днес е жив.

Това са защитната му екипировка, която за около 30 секунди пази от огъня. Бързата реакция на самия пилоти фактът, че не е изпаднал в безсъзнание. Защитният ореол, наречен "Хало" над главата на пилота, както и подсиленият, който е съхранил краката на пилота.

Решителен е можел да се окаже и фактът, че медицинският екип е пристигнал само за 11 секунди. Разбира се, това се дължи на това, че ударът бе в първата обиколка и колата за сигурност все още бе зад колоната с болиди. Ако Грожан не бе изскочил сам, то докторите може би щяха да опитат да го извадят.

Заради тази катастрофа от ФИА готвят 26 промени по пистите и болидите, които да предотвратят подобни инциденти в бъдеще.

В болидите тези промени са насочени най-вече към резервоара с гориво, който ще бъде подсилен, както и неговите защити, за да не се стига до нови пламъци.

Също така ще бъдат разработени нови ръкавици за играчите, защото Грожан нямаше сериозни изгаряния по тялото, но имаше такива по ръцете.

Предвижда се подмяна да доста от мантинелите, изграждане на противпожарни пунктове. Също така ще се разрабти противопожарна система в самия кокпит, която да се задейства сама при значително повишаване на температурата в случай на пожар.