Люис Хамилтън спечели две поредни състезания във Формула 1 и намали изоставането си на върха в генералното класиране за сезона до 8 точки зад Макс Верстапен. Остават два старта и битката ще е невероятно напрегната, а и след искрите през сезона между двамата, включително няколкото директни сблъсъка и инциденти, напрежението и интригата са изключителни.

В голямо интервю за BBC Люис говори за съперничеството с Макс, как подхожда към него и как опитът му помага в такава напрегната ситуация. И не само...

"По-предпазлив съм от всеки друг път, от всяка друга година и битка за титлата - казва Хамилтън в интервюто. - Не мога да си позволя да рискувам, избягвам дори най-малката опасност за сблъсък или контакт, защото трябва да завърша състезанията до края. Невинаги е възможно, както и невинаги съм перфектен. Но кой е?

Имаше няколко инцидента между мен и Макс през този сезон и вярвам, че аз не направих нищо нередно в тях. Да кажем - на "Силвърстоун". Пуснете си записа, вижте го. Моята предна гума е до неговата. Ако аз бях направил там това, което Макс направи примерно в Бразилия - да не отпускам газта и да остана в позицията си - какво щеше да стане тогава? Дали щяха да интерпретират тогава правилата, както го направиха в Сао Пауло?

Верстапен не е първият пилот с такъв стил, срещу когото се изправям. Просто вече съм по-възрастен и много по-опитен, взимам разумните решения.

Извън това, Макс е супер бърз и ще става все по-добър с времето. Бил съм в неговата позиция, знам го. Той тепърва ще трябва да живее с напрежението от това постоянно да е напред, да води и да атакува само първо място. Връщам се към времето, когато бях на 24-25 години. Човече, какви грешки правех само!

Аз знам как да се боря до последно за своето. Има и заобиколни пътища, не само този, който е най-директен и който е пред теб. Това вече съм го научил и съм доста по-умен. А в такава битка именно този печели - по-умният, по-съобразителният. Понякога ще загубиш точки така, но това е начинът.

Щетите, които ще причиня на болида и отбора, ако взема егоистичното решение да не съм по-умният, са несъизмеримо по-големи.

А и аз така съм научен, да отговарям на всичко с карането си и победите си. Още като дете, татко ми казваше: Ще те подхвърлят и тормозят, но ти отговаряй с колата. И в училище, и на пистата, бях мачкан от по-големите, по-опитните... Но в отговор аз сядах на волана и ги побеждавах. Тогава те няма как да отрекат, че ти си по-добър. И нещата се успокояваха.

Никога не съм бягал от сблъсъка с тях. Виждах себе си като Айртон Сена, моя идол. Представях си, че съм той. Сена не би бягал от такива типове, нали? Той е Супермен, невероятен характер. Винаги съм искал да бъда като него.

Не съм променил почти нищо в карането си. В подхода в последните състезания - да, но това се наложи от изоставането в класирането и нуждата от точките на всяка цена.

В момента болидът ни е като прима балерина, в идеалното състояние. Не успявахме да го постигнем през целия сезон, но в момента е точно такъв, какъвто трябва да бъде."