Сезон 2021 може да е последният от доминацията на "Мерцедес" във Формула 1, предричат вече няколко водещи експерти и анализатори около спорта. Всъщност, до голяма степен те са убедени, а не просто предполагат, че от 2022-ра няма да видим разликите в представяния и времена, с които свикнахме от последните години.

В седемте предходни сезона титлата при конструкторите неизменно е в германския отбор. В тях винаги печели и техен пилот - шест пъти Люис Хамилтън и веднъж Нико Розберг.

Но изглежда след тази състезателна година, която започва в края на март в Бахрейн, нещата са на път да се изменят.

Техническият директор на "Мерцедес" Джеймс Алисън алармира за такъв сценарий, като той е лесно обясним от устата на такъв специалист.

"Това, което хората свикнаха да гледат в последните години, приключва след този сезон - казва шефът. - Ще гледаме надпревара между коли от напълно ново поколение, с различни технически характеристити и ново съотношение на силите. Ще бъде много по-близко и оспорвано състезание, в това няма съмнение.

Промените, влизащи в сила след сезон 2021, са драстични. Те ще изгълтат и голям ресурс, както и много време за подготовка още през тази година, успоредно с работата ни по настоящия сезон. Ние трябва да имаме добра кола и през 2022-ра, и занапред, но знаем, че няма как да доминираме като досега. Не бива да изпускаме лидерската си роля този сезон, това също е ключово."

Големите технически промени от догодина реално ще изравнят силите, това казват и други сериозни анализатори. Кристиан Хорнер, директорът на "Ред Бул", предупреди:

"И тази година ще е трудно някой да спре "Мерцедес", но вече гледаме към чист старт от следващия сезон и тогава ще имаме едно наистина вълнуващо състезание. Но не сме се отказали и през тази година да се борим с тях."

Тото Волф, шефът на отбора на "Мерцедес", дори предполага, че конкуренцията ще е много сериозна още сега, а не догодина.

"Ред Бул" или "Астън Мартин", а защо не и "Макларън"... "Ферари"... Очаквам сериозно подобрение при всички конкуренти. Ние също ще опитаме да сме максимално добри. Подкрепяме напълно Люис Хамилтън и Валтери Ботас като нашите двама пилоти, но вече гледаме към бъдещето."

Интересно, но букмейкърите съвсем не мислят така. Коефициентите за новия сезон вече се появиха, като водещите компании предлагат ставки около 1.33 за Хамилтън да спечели осмата си титла. Шампионски триумф при марките за "Мерцедес" е още по-вероятен - 1.16. Направо убийствени за конкурентите котировки на букмейкърите.

Според медиите в Германия, в тима са наясно, че седемкратният шампион може да реши да спре да кара след сезона. Вариантите вече се обмислят, като най-желан такъв от "Мерцедес" е новият ас да е Макс Верстапен. Но ако това не се случи, Естебан Окон и Джордж Ръсел - пилоти с договори с марката, са готови да седнат в болидите.

И още една любопитна тема около шампионите. Хамилтън отново ще откаже да сложи №1 на болида си, както Формула 1 предлага винаги на актуалния първенец. Той никога не го е правил и започва сезоните с номер 44, но досега не бе обяснил защо е така.

Оказва се, че на първото му състезание в картинг, когато е бил съвсем малък, при пристигането е мернал, че регистрационният номер на колата, с която баща му го е закарал до пистата, включва 44. И от тогава е решил, че това е неговото щастливо число. Така и до днес, като през новия сезон Люис отново ще кара с този номер, а не с единицата, която се полага на шампиона.

Снимка: AP/БТА