Валтери Ботас бе човек на мисия по време на Гран при на Австралия във Формула 1 през уикенда.

Финландският пилот взе своето лично, но и сладко отмъщение за победите, които му бяха отнети от Мерцедес през миналия сезон, в който не успя да се качи на най-високата стълбичка.

Представянето му в Австралия бе изключително - 20 секунди преднина пред световния шампион Люис Хамилтън. Това не бе просто триумф, а заявка за нещо голямо плюс предупреждение към англичанина.

Хамилтън бе първи по време във всичките три свободни тренировки и квалификацията, но преднината му пред Ботас не бе особено впечатляваща.

Когато бе истински важно, финландецът се изстреля на старта и задмина съотборника си още преди първи завой. Откриващата му обиколка бе с половин секунда по-бърза.

Embed from Getty Images

До края на състезанието Валтери не даде повод някой да си мисли, че ще бъде победен. В края искаше дори да влезе в бокса за нови гуми, за да е сигурен, че ще постигне най-бързата обиколка, която би му дала допълнителна точка. Рискът логично не бе предприет, но въпреки това точката си е негова.

Припомняме, че преди година Ботас се блъсна тежко в квалификациите и завърши осми в състезанието. Мнозина сметнаха това за катастрофално представяне.

В хода на 2018-а обаче имаше много добри състезания, в които дори бе по-бърз от Хамилтън, но Тото Волф и компания му отнеха победите.

След Австралия възниква въпросът защо Хамилтън бе толкова по-бавен. Шампионът споделя, че е имал повреда в дъното на автомобила след четвъртата обиколка, въпреки че не е излизал от пистата, както се случи с Дани Рикардо от Рено на старта.

Хамилтън влезе в бокса най-рано от фаворитите и това не му хареса. Поставен бе под напрежение във втората половина на състезанието. Последователно можеше да бъде настигнат от Фетел и Верстапен, но в крайна сметка стигна до второто място в четвърта поредна битка за Австралия.

Embed from Getty Images

Но какво се случи с Ферари и защо надпреварата се оказа по-скоро провал за тима? В предсезонните тестове "кончетата" изглеждаха като най-бързия отбор, но Фетел финишира на цели 57 секунди зад победителя Ботас.

Официален дебют за Ферари направи Шарл Леклер, който остана пети на секунда зад съотборника си. Получи инструкция да не се опитва да го задминава, за да се избегнат излишни рискове.

Фетел смята, че през целия сезон 21-годишният Леклер ще го поставя под напрежение: "Резултатите ни ще са близки. Той е много талантлив и съм сигурен, че ще имаме битки, но се надявам да се забавляваме".

Двамата пилоти на Ферари бяха близо до контакт на старта на състезанието и това едва ли ще е изолиран случай през сезона.

Надпреварата бе успешна за Макс Верстапен, който се качи на стълбичката, след като задмина Фетел за пореден път, както се случваше и през миналия сезон.