Двукратният световен шампион от Формула 1 Мика Хакинен обърна сериозно внимание на множеството проблеми със спукани гуми в спорта в последно време. Легендарният финландец заяви, че няма как да не съжалява за случилото се с Макс Верстапен в Баку.

Младият нидерландец, който е лидер в световния шампионат, отпадна след спукана задна лява гума на пистата в столицата на Азербайджан. Точно в този момент Лудия Макс бе начело на колоната и караше уверено към нова победа.

"Той направи невероятно състезание, стартирайки трети. И да преживее нещо такова, при това точно на основната права, с максимална скорост... Трябва да изчакаме разследването на "Пирели" и да видим дали е бил проблем от гумата или спукването е породено от нещо друго, например някаква частица отвън. Каквото и да е, това е сериозен проблем за Формула 1", смята Хакинен, който уточни, че въпросната права има леко извиване, което води до натоварване конкретно на задната лява гума.

Самият той също е преживявал подобни инциденти, като по време на квалификациите в Аделаида през 1995 година едва не загуби живота си заради спукване на гума. Тогава Хакинен се разби в предпазните бариери с 200 километра в час, като в резултат на сблъсъка имаше фрактура на черепа, вътрешни кръвоизливи и проблеми с дишането.

Животът му тогава бе спасен благодарение на светкавичната реакция на медицинския екип на пистата. Медиците му направиха спешно крикотиреодотомия, за да възстановят притока му на въздух.

"Още по-притеснителното е това, че спукването на гумата на Макс не бе първото за деня, след като Ланс Строл също премина през нещо подобно", добавя Хакинен.

"И двамата бяха късметлии, защото около тях нямаше други коли и се удариха с предната част на колите си. На друга писта, подобен инцидент може да бъде доста по-тежък", смята той.

Летящия финландец коментира и проблемите на "Мерцедес", изразявайки мнение, че Люис Хамилтън губи точки, защото се опитва да компенсира с карането си неточностите, които са извън негов контрол.

"Люис не прави подобни грешки, но сега се вижда, че натиска повече, за да компенсира проблемите на колата", каза още финландската легенда.