В неделя, по време на Гран при на Китай, от бокса на "Ферари" отново дойде интересна дискусия по радиото с пилота Шарл Леклер. Дебютантът във Формула 1 бе пред съотборника му Себастиан Фетел, когато около влизането в деветата обиколка, започнаха драмите.

Анализаторът Кийт Колантин, който следи състезанията отблизо вече 20 години, разви интересна теория за стратегията на "Ферари" и я критикува.

"Всичко започна от Фетел, който каза по радиото на инженерите на отбора, че може да кара с темпото на Хамилтън - пише Колантин. - Те го попитаха дали е сигурен, за да знаят дали да наредят на Леклер да го пропусне. В този момент, от думите на германеца изглеждаше, че младокът го задържа и той не успява да настигне лидерите Хамилтън и Ботас.

Последва разговор с Леклер:

- Шарл, можеш ли да си по-бърз?

- Не знам в момента.

- Трябва да натиснем, натисни. Трябва да си по-бърз, иначе ще пропуснем Себастиан пред теб.

- ОК, дайте ми две обиколки.

След това Леклер бе по-бърз от Фетел в средния сектор от пистата, но в следващите два отстъпваше. Пак остана по-бърз от германеца, но отборът вече бе готов със следващите нареждания.

- Шарл, пропусни Себастиан.

- Но аз се откъсвам, по-бърз съм. ОК, пропускам го.

- Разбрано.

Истината е, че времената на двамата пилоти са доста сходни, но след принудителното пропускане на съотборника, инерцията на Леклер бе убита и той започна да губи скорост. Освен това той загуби и правото да влезе първи от отбора в бокса.

Възползва се "Ред Бул", който пласира Макс Верстапен между двамата пилоти на "Ферари" след влизането им в бокса и така Леклер завърши чак шести."

Разбира се, отборният интерес често е пред този на отделните пилоти във Формула 1. Ясно е, че "Ферари" продължава да гледа на сезона като на битка между Фетел и Хамилтън за титлата. В "Мерцедес" ситуацията е сходна, и там асът е Люис, а не Ботас, който невинаги в първите три старта е по-бавен.

Тимът избутва на преден план по-опитния си пилот, за да е по-уверен в доброто класиране и евентуалната победа.

Дали е честно към младия Леклер? Вероятно има две гледни точки. Той трябва да разбере, че Формула 1 е отборно състезание с 21 старта за сезона, а не надпревара "кой е по-бърз - аз или ти?". От друга страна, френският дебютант изобщо не прикрива разочарованието си от решенията по време на състезанията.

Всъщност, неговият старт на сезона може да бъде определен като страхотен - 36 точки срещу 37 на фаворизирания му съотборник Фетел.

Само Верстапен (39), Ботас (62) и Хамилтън (68) са пред него в генералното класиране след първите три старта за сезона.