Световният спортен комитет към Международната автомобилна федерация (FIA) излезе със становище, че единствен носител на лиценз за провеждане на автомобилни състезания в България остава Съюзът на българските автомобилисти (СБА).

С писмо на генералния секретар към ФИА г-н Петер Байер става ясно, че на 14 юни е имало заседание на Комитета, на което е бил обсъден въпросът за спортната власт в България. И се потвърждава ролята на СБА като притежател на тази власт.

"Доверието на ФИА е важно за нас. Бих желал да уверя всички автомобилни състезатели и фенове на автомобилния спорт, че рали спортът в България ще се развива с темпото, което заслужава, за да достигне отново световния връх в най-кратки срокове." - коментира председателят на СБА инж. Емил Панчев.

Скандалите около лиценза в автомобилния спорт започнаха, когато Спортното министерство го отне от Българската федерация по автомобилен спорт на 19 април, за да го предостави на ново дружество - Автомобилна федерация на България (АФБ).

Официалната аргументация за това решение бе, че Съюзът на българските автомобилисти (СБА) е оттеглил предоставените права на БФАС за организиране и провеждане на национални и международни първенства, както и да определя състава на националните отбори.

На протест в центъра на София в края на май, рали пилоти и състезатели се обявиха срещу решението.