Това са предимно хора на възраст между 30 и 50 години, високообразовани, заможни и жители на столицата. Най-много са българите, които ще успеят да отделят за подаръци до 20 лева - 38 на сто. Други 35 на сто възнамеряват да зарадват своите близки и познати със сума до 50 лв., а 17 процента са готови да изхарчат между 50 и 100 лв., показват данните. Празниците в края на годината са времето не само на голямото пазаруване, но и на благотворителните кампании и инициативи. 37% от анкетираните заявяват, че ще подпомогнат коледните благотворителни кампании, а 45 на сто не възнамеряват да участват. 3/4 от подготвилите над 200 лв. за подаръци ще отделят средства и за благородна кауза. Всеки четвърти, подготвил за подаръци едва до 20 лв., заявява решимост да помогне, показват данните на НЦИОМ, цитирани от Радио България. Две трети от анкетираните посочват изпращането на SMS като най-предпочитан начин за дарение. Покупка на стоки, в чиято цена е включено дарението, предпочитат 7% от българите, най-често възрастните. Заможните предпочитат да даряват пари по сметка. Това показва нагласата им за даряване на по-големи суми, смятат социолозите.