До тази стъпка се стигна след два кръга неуспешни преговори за прекратяване на договора по взаимно съгласие при приемливи условия за двете страни и след решения на Министерски съвет, съобщи БГНЕС, като се позова на информация от ведомството. Договорът с „Елбит системс” бе подписан на 2 декември 2005 година след оспорвана процедура и след две решения на Върховния административен съд. Според графика за доставки един МИ-24 с възстановена летателна годност и удължен технически ресурс и два модернизирани вертолета МИ-17 трябваше да бъдат готови през 2006 година. До този момент ремонтирани и модернизирани хеликоптери няма. За Министерството на отбраната ремонтът и модернизацията на хеликоптерите е изключително важен проект, тъй като е свързан с изграждането на способности на армията, необходими на страната ни като член на НАТО, подчертава МО. Министерството е поискало връщане на авансово платените суми от близо 12 млн. евро, както и да бъде изплатена неустойка за неизпълнение на договора в размер на близо 3 млн. евро.