Причината е, че собственикът на местното енерго - чешката ЧЕЗ, не смогна да смени софтуера след промяната на цената, съобщи “Сега“. “Промяната на формата на фактурите е възложена на външна фирма - “Информационно обслужване - Пловдив“. Очакваме да си свършат работата до 15 февруари, след което сметките ще могат да се плащат и през банкомат, интернет и в 28 пощенски клона“, казаха от ЧЕЗ-България. Компанията удължи и с 3 дни срока за плащане на тока т.е. до 21 февруари (сряда). След още 10 дни (според общите условия) енергото спира тока на неплатилите. Засега освен на касите на енергото, токът може да се плаща и от онези, които имат разкрита разплащателна сметка. Това е вторият за последните месеци случай, в който софийското енерго закъса с нововъведенията. От началото на тази година токът вече трябва да се плаща не на “Електроразпределение столично“, а на “ЧЕЗ Електро България“. Когато в средата на януари по касите се появиха декемврийските сметки, се видя, че в пощите търговецът все още не е сменен, за разлика от плащането в касите на енергото. От 1 януари има нова промяна - цената на тока е разделена на цена за снабдяване и цена за разпределение. Като се съберат двете цени и се добави ДДС, крайната цена е с 4 стотни от стотинката по-висока. На практика в София в момента се случва онова, което жителите на останалата част от страната преживяха преди месеци. Немската E.ON например инсталираше нов софтуер от октомври 2006 г. до януари 2007 г., като паралелно с това съкрати броя на служителките в собствените си каси, припомня “Сега“.