Разбира се, не може да се отрече, че има агресивни прояви и от шофьорите на тежкотоварни автомобили, допълни Костов, но като цяло това е категория, която по-ясно осъзнава отговорността си на пътя, каза Костов. Като лош пример той посочи шофьорите на леките автомобили, които са били виновни за 90 % от смъртните случаи по пътищата. Според Костов трябва да се обърне внимание на обучението за реакция на тежки ситуации, систематизирани на базата на предварителен анализ. Това е един от начините да се повиши безопасността по пътищата. За миналата година по пътищата са загинали 366 човека, каза Алекси Кесяков - ръководител на Държавно-обществената консултативна комисия за безопасност на движението. 90% от тези случаи са по вина на субективен фактор - неправилно шофиране, невнимание, ненавременни реакции. Прогнозата на Световната здравна организация /СЗО/ е до 2020 г. пътният травматизъм да е на трето място в класацията за 10 водещи причини за световните загуби. Според статистиката на СЗО за България само финансовите загуби от пострадалите при ПТП за миналата година са в размер на над 1 млрд. лева.