Това разкри пред журналисти Стоян Желев, председател на Съюза на вносителите на автомобили, съобщи БТА. Прости сметки показват, че регистрациите на старите коли надвишат 6 пъти тези на новите или изразено в проценти - 86,1% стари към 13,9% нови коли. По думите на Желев, за същия период в Румъния са регистрирани 130 000 нови превозни средства. С влизането в сила на Закона за ДДС при купуване на кола на лизинг се начислява целият данък, което затруднява продажбите на коли по този начин, обясни той. Всяка държава се бори по свой начин с употребяваните автомобили, като в Румъния и Унгария се плащат високи екотакси, посочи Желев. Преди дни се разбра, че екотаксата за внос на стари коли в България ще се вдигне до 4 пъти. МОСВ обяви, че в зависимост от вида на автомобила и годината на производство еднократната екотакса ще се движи обикновено между 100 и 250 лв., като най-висока ще е за най-старите коли. Новата екотакса ще зависи не само от възрастта на колите, но и от модела и мощността на двигателя и горивото. Така най-много ще се плаща за дизел с голяма кубатура и над 15 години - 350 лв. Ще се плаща и т. нар. продуктова такса, която ековедомството и сега събира за претопяването на спрените от движение автомобили, най-вероятно 100 лв., вместо сегашните 80 лв. Най-продаваната марка за първите месеци на годината е Тойота.