Това съобщи търговският директор на компанията Ангел Петров пред “Фокус”. ГВА отне свидетелството за авиационен оператор на 4 товарни авиокомпании, сред които е “Вега Еърлайнс”, заради отклонения от изискванията за безопасна експлоатация на въздухоплавателните средства. “Вега Еърлайнс” ще направи постъпки за обжалване първо пред ГВА, после и пред съда. “Така или иначе това ще е просто едно морално доказателство, че те не са били прави. Ние през последните 6 месеца се опитахме да отговорим на този завишен европейски стандарт, който ужким е въведен у нас, но не е и е пълна каша в законодателството ни. Те ни уверяваха, че ако отговорим на него, ще ни пуснат”, категоричен бе Петров. Той допълни, че авиокомпанията е потърсила одит от великобританската въздухоплавателна администрация. Тогава британските експерти са посочили конкретни несъответствия, които в последствие “Вега” е отстранила за около два месеца. “Вече в края на май бяхме напълно готови – хората от Еврокомисията казаха, че са страшно много учудени, че има авиокомпания с такива стари руски самолети с толкова добра структура и ни увериха, че ще препоръчат да ни пуснат с два от самолетите, които са готови. Но след това – виждайки нивото на другите авиокомпании, нещата изведнъж се промениха и ние минахме с другите”, допълни Петров. Авиокомпанията е инвестирала около половин милион евро.Според Петров има два основни фактора за отнемането на лицензи – първо, че страната ни е в предпазна клауза по отношение на авиацията. “Второто нещо е, че еврокомисарите виждат, че руските самолети дават най-много дефекти – особено тези карго самолети, те са и старички. Горе-долу така те се насочиха към руските самолети без типов сертификат и показват тези видове недостатъци. Ние бяхме готови да докажем, че те вече няма да ги дават, но те не ни оставиха”, категоричен бе Ангел Петров. По думите му в “Хели Ер” – авиокомпанията, чийто сертификат не бе отнет, но бе отграничена за полети в ЕС, европроверката е била по-формална. Петров допълни, че забележките към “Вега” не са “фрапиращи” и можело да се отстранят за един ден. “Пример – в еди кое си ръководство нямало списък на самолетите; имало несъответствие между хартиения и другия запис – просто техническа грешка, която може да се случи на всеки. Ей такива дребни нещица. Като бройка са много – 14, но са отстраними за един ден”, обясни още той.