Само през миналата седмица в институцията на омбудсмана са регистрирани общо 15 жалби, като 13 от тях са за изравнителните сметки за топлоенергия. Според обществения защитник Гиньо Ганев целта й е да установи дали тези изравнителни сметки, които се раздават, съответстват на действащата нормативна уредба, първо, и второ, даже ако те съответстват на приетата методика, дали тази наредба е коректна, дали има една по-голяма справедливост или пък един дефектен подзаконов нормативен акт, който трябва да бъде променен.
Намерението е проверката да завърши в 15-дневен срок, след което публично ще бъдат оповестени нейните резултати и заключения. В приетия оперативен план се предвиждат срещи с ръководството на "Топлофикация", с ръководството на Асоциацията на фирмите за топлинно счетоводство, с граждани и жалбоподатели, както и проверки при конкретни потребители. Според плана, работната група има ангажимента да прегледа и промените в нормативната база и да проследи прилагането й през отоплителен сезон 2006-2007.
Само 20% от изравнителните сметки в столицата вече са изпратени до абонатите, каза директорът в „Топлофикация” Стефан Дочев. Според него хората, които се жалват от фактурите, често не си дават сметка, че в сравнение с отоплителния сезон 2005/2006 г. през последния цената на парното се е повишила с 30 процента. По-висок е и делът на разходите за отопление на общите части в сградата.