От октомври пистата ще бъде с по-висока - втора категоризация, каза на пресконференция за отчета на двугодишната си дейност като министър на транспорта Петър Мутафчиев, цитиран от БТА. Той уточни, че категоризацията е съгласувана с ГВА и предстои официалното й обявяване още този месец. Има един малък проблем, обаче, и това е намиращият се в непосредствена близост до нея 10-километров път между Кривина към Враждебна. Засега столичната община не желае да го затвори, обясни вчера транспортният министър Петър Мутафчиев. Ако пътят остане, ще има проблем с категоризацията, защото от него може да се получат смущения, поясни министърът.
Минаващите по пътя камиони и автобуси отразяват сигналите на навигационното оборудване на самолетите и смущават връзката. Летището не желае да рискува, а в същото време общината не дава гаранции, че ще затвори пътя - особено пък преди избори. Въпреки че бяха похарчени 40 млн. долара за новата писта, никой не се е сетил, че може да възникне проблем с малкия второстепенен път между Кривина и Враждебна. Според шефа на Гражданската въздухоплавателна администрация Захари Алексиев фирмата, която е монтирала новото оборудване - американската "Талес", едва при тестове на готовата вече система забелязала, че минаващите по пътя по-големи превозни средства пречат на сигнала. Пътят не е много натоварен, но близо до мястото, където новата писта свършва, има ТИР-паркинг. Струпването на едно място на много, и то големи, коли играе ролята на екран, който връща обратно сигналите, подавани от самолетите. "Как да затворим пътя, като там живеят хора и трябва да им осигурим алтернативен път. Още повече че има и линия на градския транспорт по него", коментира пред в. "Сега" зам.-кметът по транспорта Велизар Стоилов. По пътя от Кривина до Враждебна минава автобус № 14, който е единствената връзка на селото не само с Враждебна, а и със София. Пита се кой ще даде сега пари за построяване на заобиколен път.