Ние, обаче, сме много свенливи по отношение на образите, а сме много по-търпими по отношение на реалните персонажи. Това е като да се опиташ да спреш влака, като махнеш свирката му. Това каза в интервю за “Фокус” доц. Георги Лозанов, председател на Българска медийна коалиция (БМК) във връзка със скандала с билборда на Азис и Китаеца.
"Рекламата, дори по-драстично отколкото изкуството, си позволява да нарушава основно табу. В християнския свят то е свързано със сексуалното на базата на ключовото за християнския свят противоречие между душата и тялото. Няма съмнение, че Азис с цялото си сценично, и извънсценично поведение търси да нарушава стереотипи. Той разчита на различности, една от тях, освен ромската, е сексуалната различност, настоява на нея, на легализацията й в съвременния свят. В съвременната култура има мощна тенденция това да се приеме като естествено”, подчерта Лозанов.
Според него реакцията на обществото се усилва от факта, че е показана една хомосексуална двойка. “В българското общество не се е състоял дебатът за мястото на еротиката в съвременния свят. За да можем да санкционираме нещо от гледна точка на добрите нрави и на обществения интерес, трябва тези нрави да имат стабилност. Докато това не се създаде, институциите висят в празното, неясно на какво стъпват - на вкуса и на разбирането на консервативната публика, 70-годишни пенсионирани учители ли или на 18-годишните тийнейджъри, които всяка вечер ходят в “Sin City”, посочи Лозанов. “Трябваше да има един етичен кодекс на рекламата, който да подпишат производителите на реклама. Това е пътят иначе репресията не е в полза на морала, а обратното - остава впечатлението, че се защитаваш, защото нямаш аргументи”, подчерта Лозанов.