Планът ще бъде представен днес пред Европейския парламент. Средствата се отпускат за големи трансевропейски транспортни проекти и са включени в бюджета на ЕС за 2007-2013 година. Най-голям дял се пада на железопътния транспорт - 3,934 млрд. евро. Ето някои от проектите, които ще получат значително финансиране: - Железопътният участък Берлин-Верона/Милано-Болоня- Неапол-Месина-Палермо: пет трасета от проекта ще получат европейско финансиране на обща стойност 960,11 млн. евро. По-голямата част от тази сума ще бъде използвана за построяването на тунел между Австрия и Италия под Алпите, с дължина 63 км, който трябва да бъде отворен за движение през 2022 година и цели да се намали движението на камионите в региона. - Железопътният участък Лион-Торино, който предстои да бъде продължен към Словения и Унгария (Триест-Дивача-Любляна-Будапеща) и след това до украинската граница - 754,50 млн. евро. - Високоскоростният железопътен участък в Югозападна Европа (две разклонения между Франция и Испания и едно между Испания и Португалия) - 671,8 млн. евро. - Високоскоростният железопътен участък Париж-Страсбург-Щутгарт-Виена-Братислава - 438,34 млн. евро. - Голямогабаритният канал Сена-Север, който ще свързва парижкия регион с плавателните канали и големи пристанища в Северна Европа, сред които Антверпен и Ротердам - 420,19 млн. евро. - Железопътният отрязък Лион/Генуа-Базел-Дуисбург-Ротердам/Антверпен - 403,61 млн. евро. Високоскоростната линия между Лион и Мюлуз, първата високоскоростна отсечка, която не преминава през Париж, ще получи 198 млн. евро. Германия ще получи 94,50 млн. евро за отсечката между Карлсруе и Базел. - Железопътният и автомагистрален проект между Германия и Дания (от Хамбург до Копенхаген) - 374,20 млн. евро. - Високоскоростна железопътна линия в Испания, чиято цел е да осигури съвместимостта на определен участък между Португалия и Испания - 266,9 млн. евро. - Речният участък Рейн/Маас-Майн-Дунав от Ротердам до Румъния и Черно море - 190,2 млн. евро. - Железопътният и автомагистрален участък в т. нар. “северен триъгълник“ (Швеция и Финландия) - 155,49 млн. евро. - Проектът “Райл Балтика“, свързващ Полша, Литва, Латвия, Естония и Финландия (с ферибот) - 124 млн. евро.