GIATA - Hoteldatenbank Ranking безпристрастно, само на базата на продадени пътувания и проявен интерес, класира дестинациите за изтеклия месец в сравнение със същия месец на миналата година. Включени са данните от записвания в 60 000 хотела и близо 200 000 продадени туристически продукти на 75-те най-известни германски туроператори. Това съобщи Манол Димитров, ръководител на Туристическия информационен център на Съюза на инвеститорите в туризма във Франкфурт на Майн.
Успехът на България е отбелязан дори в заглавие в списание FVW (Fremdenverkehrswirtschaft International) - най-авторитетното специализирано издание за международен туризъм в Германия: “България спринтира в топ 10” (Bulgarien sprintet in die Top Ten). От 19-то място през октомври миналата година България отскача на престижното 8 място през октомври тази година. В случая става дума не само за пътувания за 2007 г., но вече и за записани пътувания за балнеоложките програми през март и април на Лято`2008, коментира Манол Димитров. И тази година, както и през миналата, лидери са Испания и Турция. Гърция се качва от 5-то на 3-то място, а Египет пада от 3-то на 4-то място. Спаднал е интересът към пътуванията за Португалия и Италия.
В класацията по региони запазват водещите си позиции Турската Ривиера, Палма де Майорка, Хургада. Два гръцки острова с мощен отскок влизат в „Топ 10”: остров Крит се придвижва от 12-то на 4-то място, а остров Родос атакува 10-то място чак от 31-во място през миналия октомври. „Това очевидно се дължи на агресивната реклама и на огромния рекламен бюджет, с който Гърция се промотира в Германия през последните две години. Освен това Гърция разполага с туристически информационни центрове във Франкфурт на Майн, в Берлин и в Мюнхен”, коментира Димитров.
Огромен е интересът към каталога на ТУИ-Германия: „България- Хърватия”, който преди броени дни беше представен на международното туристическо изложение в Лайпциг. В него са представени над 40 хотела на нашето Черноморие за Лято`2008. В каталога на ТУИ-Германия, както и в предварителния каталог на „All Tours” са представени много от 400-те хотела, собственост на членовете на Съюза на инвеститорите в туризма. Тези каталози бяха буквално разграбени от представители на райзебюра, членове на пенсионерски съюзи, българо-немски дружества в Германия, посетители и постоянни клиенти на представителството на Съюза на инвеститорите в туризма във Франкфурт на Майн.
Класацията на GIATA излиза само една седмица, след като авторитетният вестник „Таймс” посочи България на 9-то място в „Топ 10” на най-предпочитаните зимни дестинации във Великобритания.