През следващата година ще продължи работата на строителите за завършване на цялата отсечка и ще имаме изцяло модернизиран участък от Южната дъга, каза премиерът Станишев при откриването, цитиран от БТА.
Ще продължаваме реализацията на плана за "отпушване" на София по отношение на всички пътища, които я свързват с останалата част на страната - модернизацията на Южната дъга, строителството на автомагистрала "Люлин", изграждането на автомагистрала "Тракия", добави Станишев. Той посочи, че проблемите на София не са само проблеми на Столична община, на кмета, на общинския съвет, а са проблеми на гражданите. Винаги сме търсили конструктивен диалог и сме го намирали и мисля, че когато има по-малко политически изявления и квалификации, още по-лесно ще се намират решения на проблемите, каза Станишев.
Премиерът посочи, че това е един от най-трудните инфраструктурни обекти и вероятно най-скъпият на километър път, защото строителите са решили редица тежки проблеми, свързани с комуникациите. Обектът е на стойност близо 100 млн. лв., но ще се реши важен инфраструктурен проблем на София, каза Станишев и допълни, че правителството ще работи и в други направления за пътната инфраструктура на София, като например столичното метро.
Кметът Борисов пък изрази надежда политическите различия да бъдат оставени на заден план и да се направи всичко възможно близо два милиона души да се движат комфортно. Когато започна строежът на околовръстното, разбрахме, че няма канализация, че деретата са запълнени, че трябва да се правят колектори, че трябва да се променят планове и това донякъде забави строителството, посочи Борисов. Според него до 2009-2010 г. може да бъде завършен участъкът до "Камбаните" и още няколко пътни отсечки в столицата, които рязко ще подобрят трафика. "Господин премиер, ще ви бъда много задължен от името на града, ако съумеем това да го направим, благодаря ви за това, което направихте", каза още кметът.
Преди 11 месеца - на 8 ноември м.г., бе направена символичната първа копка за модернизирането на пътя от бул. "Симеоновско шосе" до бул. "България", който е с дължина около 5 километра. За изграждането му правителството осигури от бюджета близо 40 млн. лева.
Реконструкцията на трасето ще облекчи натоварения трафик в столицата и ще улесни движението от автомагистрала "Тракия" в посока Кулата. Новият път ще е с габарит 30 метра, с три ленти за движение в двете посоки с широчина от 3,5 метра всяка. Ще бъдат построени и два пътни възела за кварталите "Симеоново" и "Драгалевци".
Досега са изградени 2,7 километра от шосето, дъждовна и битова канализация, положени са чугунен водопровод, дренажна система, електрически и телефонен колектор, 7 водостока, подпорни и укрепителни стени.
Шосето преди и след ремонта