Автобусните превозвачи скочиха срещу "Бонус-малус"
Гилдията недоволна от идеята автобусите да бъдат обвързани с поведението на водачите
Обратно в новинатаКоментари - Автобусните превозвачи скочиха срещу "Бонус-малус" | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
roko (нерегистриран)
Престъпление е, че държавата ще финансира застрахователните дружества, като свързва глобите, наложени по ЗДв П с ъс възможност същите да увеличават сумите по т.н. Гражданска отговорност. Време е за откровен, честен разговор за бъдещето на държавата ни.
22 (нерегистриран)
Системата която отдавна работи в щатите. Вписват се всички водачи на съответното возило. Ако някой от тях е нарушител, застраховката се вдига. Останалите примерни водачи да си преценят дали искат в задтаховката им да има нарушител, и съответно да плащат повече
потребител (нерегистриран)
Уважаеми колеги потребители, не омаловажавам вашите упреци, но днешното ръководство на КФН не е виновно. ОСНОВНИ ВИНОВНИЦИ за несъответствията между методиката "Бонус - Малус" и Кодекса за застраховане са: зам.-председателят на КФН, отговарящ за управление "Застрахователен надзор" - г-жа Ралица Агайн, председателят на УС на Асоциацията на българските застрахователи г-н Данчо Данчев, адвокатско дружество „Антоанета Димоларова, Розалина Градинарова и съдружници”, консултант на Асоциацията на българските застрахователи по промените в Кодекса за застраховането и на последно място народните представители, които им повярваха. През 2015г., когато се правят промените в Кодекса за застраховане без широко обществено обсъждане, тайно в тесен кръг от поднадзорни лица - застрахователи и брокери и без участие на потребителите основателят на застрахователния надзор Христо Христов и следващите ръководители на застрахователния надзор Даниела Конова, Румен Гълъбинов, Борислав Богоев и Алекси Стратиев - експерта по пътна безопасност открито посочват порочната практика и неадекватните промени, които няма да са полезни в бъдещата регулация на застрахователния пазар. И съвсем естествено поискаха оставката на г-жа Ралица Агайн. Днес, когато открито се обсъжда методиката Бонус-Малус става ясно, че отново трябва да се правят промени в Кодекса за застраховане. Е, аз питам защо тогава не бяха чути посочените по-горе специалисти. Някой много бързо забравиха, че при г-жа Ралица Агайн започнаха фалитите: първо на българския застраховател ЗАД Юпитер, а по-късно и на клона на чуждестранния застраховател Олимпик. Сега, когато ще е необходимо да се правят нови промени в Кодекса за застраховане трябва да има широко обществено обсъждане. Но най-належащи са: риска да е и върху водача на мпс-то, да се премахне ненужния вече стикер и да се разреши сключването по интернет на задължителната застраховка „Гражданска отговорност"на автомобилистите, Гаранционния фонд и Националното бюро на българските автомобилни превозвачи да се обединят в една структура и в УС да има представител на потребителите, възнагражденията на ръководителите, членовете на УС, отчета за приходите и разходите и баланса да са обществено достъпни. А не както е сега, в пълна мъгла. Дори ние потребителите не разбрахме, кой понесе отговорност за загубения депозит от близо 10млн.лв. във фалиралата КТБ. Само, когато работата на КФН стане прозрачна и в интерес на потребителите ще се възстанови доверието в сектора или както е казал основателя на застрахователния надзор у нас г-н Христо Христов - "Застраховането е доверие между застрахования и застрахователя и между застрахователя и регулатора".
Предлагам (нерегистриран)
виновните автомобили да се порицават, а при по-сериозни провинения да им се удрят по сто тояги по гумите. А на тия идиоти, които измислиха тази пародия, да им се удрят дупетата.
фдф (нерегистриран)
Щом автомобилът носи отговорност правилно ще бъде да бъдат съдени и да лежат в затвора когато нарушават правилата за движение. Разбира се, ще трябват специални затвори за автомобили и камиони където да си излежават присъдите, но това ще е бонус за икономиката защото ще се създадат нови работни места.
НЕ РАЗБИРАМ (нерегистриран)
КАКВО ОБЩО ИМАТ СЪС ЗАСТРАХОВАНЕТО ОДИТОРСКИ ФИРМИ КАТО КОНСУЛТАНТА "Ърнст енд Янг" ?!! КОЛКО МИЛИОНА ПАРИ ОТ ХАЗНАТА ДАДОХТЕ НА ТЕЗИ НЕГОДНИЦИ ЗА ДА СЪТВОРЯТ ТОВА БЕЗУМИЕ ДА СЕ НАЛАГА СИСТЕМАТА МАЛУС НА "ВИНОВНИЯ" АВТОМОБИЛ ?!! Тези от КФН да си подават незабавно оставките !!! Незабавна ревизия на платените на тези нямащи нищо общо със заспаховането ОДИТОРИ от Ърнст енд Янг !!! КОЙ И КАК ГИ ИЗБРА ТЕЗИ НЕГОДНИЦИ вменяващи отговорности на "ВИНОВНИЯ" АВТОМОБИЛ ЧИЙТО РИСК СЕ НОСИ ОТ ЗАСТРАХОВАТЕЛЯ !! ИМАЛО ЛИ Е КОНКУРС И ОБЩЕСТВЕНА ПОРАЧКА ПРИ ИЗБОРА ИМ ЗА КОНСУЛТАНТ или им е дадена поръчката като на "НАШИ" ХОРА ?!! КЪДЕ Е ОБЯВЕНА ПОРЪЧКАТА и изобщо имало ли е подобна обява?!!
balki65 (нерегистриран)
Това за МПС то е пълен ташак, виновен е водача, в която и компания да отиде се вижда , какво е надробил и според това да си плаща.Всеки да си има клас, проценти, те на запад са го измислили, ние сега, ще откриваме топлата вода
Наблюдател (нерегистриран)
Както казах - застрахователите огладняха, любовниците им много харчат искат и луксозни почивки, пък и семейството също - разни колежи на децата, пластичните операции на жените. Не им е лесно хора. Затова ще вдигат застраховките. А пък и много мамини и татини дечица правят катастрофи из Европата и трябва да им се плащат издънките - защо да не им плащаме ние.
Ххх (нерегистриран)
В момента едни малоумни чиновници си играят с нервите на близо три милиона шофьори. Не се знае накъде ще избие това.
гневен (нерегистриран)
Милиционерът алекси стратиев, защо не си гледа пенсийката! Абсолютна тиква!
СПОКОЕН (нерегистриран)
ЗАРАДИ МНОГО ТАКИВА "тикви" ГО се "НАМАЛЯВА" с почти 90%: 2018г. -140 лева; 2019г.-260 лева!!!
Джонатан (нерегистриран)
Нашенци искат да карат като луди, да провят по няколко катастрофи на месец, и да плащат същата цена на гражданската отговорност, като някои като мен например, които за 30 години нито веднъж не са ползвали пари от тази застраховка...НЕ МОЖЕ ТАКА, НЕ СТАВА ТАКА, КОЙТО ГРЕШИ ТРЯБВА ДА ПЛАЩА...
292 (нерегистриран)
Джони, ти и през 1988 ли си плащал Гражданска? Къде, бе, пич? В Лев Инс или в Армеец?
в (нерегистриран)
ДЗИ
ало (нерегистриран)
Я,да си таковате майките !
:) (нерегистриран)
Естествено, че превозвачите искат контрата да остане в шофьорите, а не в автобусите. Слагат им невъзможен график, трябва да карат безумно и с натушения. По.-евтино им е да сменят шофьорите, а не автобусите.
Закуро Мафани (нерегистриран)
Не е луд, който яде баницата...
Автобусните фирми (нерегистриран)
могат да обвържат изплащането на застраховката на автобуса със заплатата на шофьора!
Почти в цяла Европа и САЩ (нерегистриран)
застраховката зависи от поведението ти на пътя!
Застрахованият собственик (нерегистриран)
трябва да внимава на кого дава ключовете от колата!
Знаещ (нерегистриран)
А в останалият 90% свят няма подобно нещо.Ние защо винаги да прилагаме лошите примери,а не добрите.
хаха (нерегистриран)
супер съпунка! А кво прайм с rent-a-car ? Тия които дават дават коли под аренда първо ще проверяват кой ква история има и след това евентуално ще му дават кола под наем така ли ? А общинските и държавни коли ? ще си карат като за последно ама малусчето за оикновенния народ ? Ами тия които са на лизинг ? Супер тъпа история е това с малусите или поне ги обвървайте поименно но да засягат само ПТП-та. Всичко друго е бозава история и тарикатлък някой в застраховането да вземе още по-голяма лапаница с подкрепата на КФН , Мента Стоянова и дирниците от ГРОБ
Рента кар (нерегистриран)
ги застраховат на максимума и си го начисляват в цената! Какъв е проблемът? Ако се скатават застрахователите ще им го напомнят.
хаха (нерегистриран)
няма проблем просто ще им страда бизнеса щото колите под наем в един момент може да решът да ги продават ако фирмата се забатачи или иска да поднови авто-парка ама на кой ще продадеш кола със 1200 лв ГО и километраж като на Такси ?!
Стоев (нерегистриран)
Много от нещата може да са правилни но с колата да върви и застраховката е пълна дивотия.Знчи ако си купя кола която не дай боже е убила някой и мен може да ме съдят за убийство.С това доказват за кой ли път че не им пука за нас- важното е да се пълни хазната или джоба на наште хора.
хаха (нерегистриран)
системата е фокус - мокус демек убеждават те че ще платиш някой ден по-малко и а ще ти вземат повече а ти ще продължаваш да се надяваш че някой ден може да платиш по-малко и така всяка година. Това е идеята на тая система
Подкрепям (нерегистриран)
при по-сериозно нарушение - автобуса в затвора; за много тежки провинения - до животно, а в най-тежките случаи - откъсване на главата - (заедно с клапаните). Поредното доказателство, че човешката глупост няма граници!
Шофьор (нерегистриран)
Защо застраховката не е за шофьор, а не за астомобил / собственик? Разбирам, че е такав в Европа и света, но май е време да се промени. В Германия официално е за автомобила / собственика, но е валидан само ако се управлява автомобила от описаните в застрахивката водачи, т.е. е за шофьори.
Държавата Му (нерегистриран)
Пак консултанти смучат пари, кой им плаща КФН, държавата? Значи ние. Сам да си платиш въжето е долна бойковиско-мафиотска тактика.
Консултанти смучеха (нерегистриран)
За КТБ и какво стана НИЩО.Гушнаха паричките,а от нашите пари покриха дълговете,а шефа на надзора го наказаха като му дадоха ,,най голямата държавна банка.Така е в мутристан.Бившите силови застрахователи,станаха бизнесмени и сега диктуват нещата,мента първа защитничка.Мафията в Сицилия е ,,пионерче,,пред нас.
Митко (нерегистриран)
Бонус-Малус е единствената система, която е проектиране за Бай-Ганьовското каране. Това е системата, при която няма как да се намери вратичка, да си нарушаваш, без да не си носиш последствията. Като се има впредвид как карат като бесни автобусите, е ясно защо протестират ... Искат да нарушават без да плащат. Тази система е първата крачка към превъзпитанието на българския джигит.
Иван (нерегистриран)
Само ,че както е замислена тази система и ти ще ревеш от нея колкото и да си стриктен водач ,като те засекат няколко пъти с превишена скорост на места където нарочно са поставили знаци капани и такива които не се виждат лятото от храсти и дървета ,да не говорим колко ще се вдигне мизата на катаджиите при нарушения които водят до малус.
Мони (нерегистриран)
100% си прав !
НАЙ
Подпорна стена се срути на магистрала "Струма", за колите въведоха обходен маршрут (снимки)
"Ако президентът на Република Сръбска обяви независимост от Босна, до час ще избухне война"
Съдбата на Сергей Шойгу изглежда се преобръща - понася удар в игрите за власт в Москва
Главнокомандващият украинската армия призна, че ситуацията на източния фронт се влошава
Руски дронове удариха хотел и корабостроителница в Николаев
Главнокомандващият украинската армия призна, че ситуацията на източния фронт се влошава
Борисов: След изборите преговори с ПП-ДБ може да има, но без Денков, Петков и Василев
Съдбата на Сергей Шойгу изглежда се преобръща - понася удар в игрите за власт в Москва
Василев и Петков: Борисов не е в положение да поставя условия, да се разкачи от Пеевски (видео)
"Ако президентът на Република Сръбска обяви независимост от Босна, до час ще избухне война"