Българският шофьор ли? Друго трябваше да искаме!

Внезапно всички се хвърлиха да защитават „българския шофьор“, без да съзнават, че проблемът е друг. България също страда от чужд дъмпинг. Ако бяхме умни, щяхме да искаме съвсем друго нещо, пише проф. Ивайло Дичев.

Обратно в новината

Коментари - Българският шофьор ли? Друго трябваше да искаме! | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Дават се тук примери със СОМАТ някога,ама СОМАТ возеше от Финландия до Кувейт МЕЖДУНАРОДНИ ПРЕВОЗИ, а не ВЪВ Франция,Германия,Холандия и т.н ВЪТРЕШНИ ПРЕВОЗИ.!Това е разликата!Затова в БГ има 1300(хиляда и триста!!!)превозвачи,защото плащат по български,а получават навло по западноевропейски! Да не би СОМАТ да е имало 1300 камиона в България,а?!А сега,представете си да дойдат в БГ превозвачи от Индия,пакистан,Йемен стехните камиони и шофьори и да воят на дъмпинг-как ще реагирате,а?!

Епа нема що да ви кажа. То коментарите са ясни всеки че рече тоа па ми не даде пари а акъл ми дава. Затова не е необходимо да се запознаваме ние се знаеме. У Европа и на балканите нема такава държава. Айде пийте си ракийката , яжте си салатката. Моем да ви кажем Наздраве и без коментари.

кой го е клатил? Той знае ли, че западно европейските шофьори не смеят да пътуват по на изток от Унгария? Западно европейските транспортни компании днес съществуват благодарение на източноевропейските шофьори и основно български. Българите шофират от Скандинавия до Иран и от Испания до Казахстан. Няма сила, която да накара френски шофьор да пътува до Екатеринбург или до Анкара. С белгийските камиони българските шофьори се прибират в България на няколко месеца, почиват и после празни отиват в Румъния и Полша да товарят. Защото в България има само един товар - наркотици. Ако в България имаше икономика, щеше да има трафик от камиони, които да товарят от България. Тогава българските шофьори сами щяха искат да се прибират, защото щяха да излизат от България натоварени. Професора не знае, но аз имам 2 дипломи по ТВ от България и съм собственик на превозваческа фирма в САЩ. Дипломите стават само за палене на камината а станах шофьор и диспечер-превозвач от обстоятелствата на живота. Така че, да се обвиняват стотици хиляди български мъже, в български и ЕС фирми, е цинизъм. Тексим някога държеше целия Близък Изток с Иран и арабските държави до цяла Европа. Кауна в Банкя вместо да търгува с наркотици да бъде осъден и да поеме управлението мислещ икономически политик. България е на ключов с търговски път между Европа и Азия и между ЕС с Русия. Само идиот не може да се възползва от това географско положение и стотици хиляди професионални шофьори вече с по няколко езика.

Оу, възползват се. Който и където трябва се възползва от т.нар стратегическо положение на България. А "кауня" от Банкя, които всички псуват се възползва най-много. Защото ако имаш път е най-изгодно да превозваш кока (но не кола) вместо мушама за покривки. Така че не се притеснявай ти че нивата не е засята. Засята е! Но не с магданоз!.

Има огромно неразбиране на материята с пакета "Мобилност" и уважаваният професор е един от неразбиращите, за съжаление. Относно аграрните субсидии - много преди мен казаха, че не трябва да ги има и това е напълно вярно - колкото повече държавни помощи и регулации има, толкова повече страдат потребителите. Относно емигрирането Малко факти: - в Англия се работи на граждански договор основно - self employed - таксите се заплащат от работника - т.е. заплатата, която получиш не е чиста, а натоварена с тежести . Отделно са разходите за храна, облекло, наеми, застраховки, цигари и алкохол и т.н. (примерна извадка за данъци - https://www.mileiq.com/en-gb/blog/uber-drivers-pay-taxes-uk/) - в Германиия същото като в Англия (освен пастета в Лидл и шоколадите на по-ниска цена) - във Франция - убийствени наеми, високи застраховки, много скъп живот - в Италия - високи наеми, високи разходи за образование, доболнична помощ с изключително дълги срокове дори за обикновен преглед) и т.н. Ограничаването на конкуренцията не е в полза никому. Дори евтините китайски производства имат нужда от транспорт и когато той не е в конкуренция, цената винаги отива нагоре. Така че погледа към пакета мобилност, закона Макрон и останалите западноевропейски закони, които ограничават конкуренцията, трябва да е по-глобален, за да се предвидят евентуалните въздействия, преди да се приемат, а не после да се протестира, за да се променят.

Малко ми е жал за българските шофьори, тъй като по наредбата за командировките в чужбина , нямат право на квартирни пари. .... и 15-20-30 дни в чужбина, без душ, без легло......Трудничко ми се вижда. Нямам представа в другите европейски страни какво е законодателството, на в България е така. Ако съм шофьор, с удоволствие бих работил за някой западноевропеец!

Най-после един смислен анализ и коментар по темата. Браво.

Я Дойче Зеле :).Не че , не е прав за субсидиите за селското стопанство, но да го го питам професора, как ще надвие компании с многомилиардни обобороти и представители на селскостопанския бизнес от големите членове на ЕС с бетонно лоби в същия.

Скрий се някъде, ивайло дичев, ти си обикновен Юда, който за 30 сребърника предаваш българите на шпионската централа DW.

Седни си Дичев, слаб 2. Ясно е, че нищо не разбираш от земеделие, но да искаш да се наливат и разпределят още повече пари в най-корумпираното звено (фонд "Земеделие") означава, че или и ти си поредния популист, или че си на нечия хранилка. Защото най-много пари се крадат именно от програми за субсидиране на земеделието...

Много добър анализ и звучи доста правдободобно и близо до истината...

Защо чужди компании ,немски ,френски и др,идват в България строят заводи и плащат на българина 500лв,заплата,това никой ли не го вижда,като искат уеднаквяване на пазара на труда да го направят,да дават по 2000 евро в техните заводи тук,

Защото българските плащат по-малко и от тях. Много обичам патриоти, които ми обясняват как ни мачкали западняците и в същото време плаща по 300лв. на работник, не му внася осигуровките и произвежда некачествена продукция, която се поема единствено от непретенциозния български пазар.... Как вместо да се постарае да плаща колкото се плаща в Гърция ще умува как да внесе от Украйна и Молдова хора за по 500лв. на месец Една година и ес оказва, че и украинци за такива пари няма и сега ПАТРИОТИТЕ ще внасят от Виетнам. Цитат: "ДА бе ще му дам аз 1000 лева. Украинци умрели от глад колкото искаш." Голям срам е да си българин.

Говорим за внос на работна ръка за неквалифициран труд(чистачи, камериерки и т.н.). Същия труд в западноевропейските държави също се извършва от мигранти. Така, че стига сте плюли българите.

викам ти майсторе щото не ти знам името, ама като ти гледам майсторлъка да те ... тоя какув точно професор е, че......

При всички случаи не е цървул като тебе.

Много добър анализ, и умни предложения. Добре е някой да ги чуе умните хора у нас. Но пък се питам - какъв е този съюз (европейският имам пред вид), в който ние сме като малки деца в детската градина и искаме разрешение, и убеждаваме и се молим. Що за договри сме подписали и за какво ни е всичкото това членуване в един съюз без право на глас?! Аз бих искала и субсидии за науката в България, и много бързо да се направи професията учен привлекателна с цел възстановяване на научната среда. Но и за това не може - тези пари са за френските, немските, датските,..., учени и ако искате - идете работете там. Е, хубаво, но е жалко, че членуваме в такъв съюз.

Вдигане на цените му е майката, а оттам и заплатите! Няма как да получаваш 1 лев, а да купуваш като че са 2! В територията България на никой не му се плаща, всеки на тарикат се прави, опитвайки се да прецака другарчето и затова ще е все така - беднотия, мизерия, рушветчийство... Мила родна картинка!

бях във Виена. Братче, цените в супермаркетите им са равни, а някои дори са и по-ниски от нашите! Та закъде, казваш, да се вдигат цените , щом заплатите ни са 4-5 и до 8 пъти по-ниски от техните? Хляба да стане 5 лева ли?

А ходи ли в кафе или ресторант във Виена да видиш какви са цените? Ползва ли някакви услуги там за да им видиш цените?

А бе право е писал (донякъде) човекът. Само да си спомним, че един бивш наш президент (РП), който ни беше представен за "преуспял бизнесмен", всъщност се занимавал по волята Благоевградското БКП с трафик на хора - износ на помачета-строителни работници от пиринско за Германия ... и Баце много го фали на времето..

Професорееееееее, Знаеш ли кой притежава и управлява българската земя...... В този случай мога да кажа само че си поредния лобист, който се мисли за много умен! Не сме рая, всичко се вижда, но народа няма водачи и енергия да измете тази престъпна управленска шайка.

Професорът е като всеки професор - теории и въздушни кули да създава. Утежняващо при него е обвързаността му с Немската вълна. С какво не е прав? С това, че не вижда еднаквата причина за различните субсидии, стандарти за храните и за транспортната рамка. Страните са наистина на съвсем различно ниво и като структура , и като размер на разходите. Тези разлики са двигател на развитието, не са пречка. Теорията - дай да уеднаквим всичко е според мен наукообразна въздушна кула. Съзнателно съм се въздържал от аргументиране, за постигане на краткост.

sawo

Т.е. професора иска да жертваме транспорта, за да искаме субсидии за земеделието?

Браво на професора. Там е заровено кучето. Вместо да ядем вносни плодове и зеленчуци, трябваше да искат субсидия за селското стопанство и не само за зърнопроизводството. Защото сега една шепа наяли се фермери получават субсиди на декар, за да изнесат и продадат житото навън. Какво ме топли мен, че сме произвели 5-6 милиона тона жито, когато за хляб са нужни около два милиона тона, а къде отиват останалите 3-4 милиона тона, м?

къде отиват...за ферарита и в касичката на герб и дпс разбира се. Не съм фен на професор Дичев, но се радвам колко добре е вникнал в същината на въпроса и аз, като бивш тираджия няма как да не се съглася с него. Колкото до българските шофьори те и сега си работят в чужди фирми и пак си имат проблеми, щото са българи и ги дискриминират, но все пак западните чорбаджии ги е страх от законите и поне ги осигуряват на европейска заплата.

Колега,.,..ако си такъв,.,.,хубаво го пишеш тук в статията,.,.,.,.да от части съм съгласен с теб,.,..,само че истината е друга и само тези, които са в камионите на пътя знаят за какво става на въпрос в действителност,.,..,закона МАКАРОН,.,.е един спиращ и монополистичен удар по хора, които искат да се трудят без някой да им диктува какво и куде да правят,.,.,нали това е в основата на европейския съюз......като не искат конкуренция тези да фалират или да се приориентират в друго такова или онакова,..но да ми диктуват или диктат под силата на по-големия а не по-равноправния е меко казано престъпление и такув евросъюз не ми трябва,.,.,.,а и така не бива ......

Онуфрий, ако не беше отворен пътя ти към ЕС, на къде щеше да караш курсове бре, тикво непоръбена??? И, как става така, че хем искате да не сте в ЕС и да спазвате неговите правила, когато ви размахат пръст от там, хем ревете като девици за... сопа, когато ви заплашат, че ще ви спре кирийката?!? Какво сте вие всъщност??? Риби ли сте или... раци???

Мартиничо ти чувал ли си за СО МАТ ? Когато България превозваше чрез една от най големите транспортни фирми в Европа сигурно не си бил даже роден !! В случая ЕС е спирачка за развитието на транспорта , а не стимул !! Драмата е къде да се плащат осигуровките , а не как живеят работниците ! Кога ще разберете, ме на Макрон и Меркел не им пука за стандарта на бг населението!!Аз не съм сигурна, че ако 100 000 души спрат да се осигуряват в България ще издържи пенсионната ни система !

Много си прост Мартинчо .

... простичък си, като всички 99.9% тук и в България. Българският транспортен бизнес е 90% НА ЧЕРНО - плаща осигуровки върху минмалната рботна заплата, а тъпите "въртигевреци" си докарват по 1000 евро от командировки - ТАМ Е ПРОБЛЕМЪТ. Затова "баровццте"-собственици на фирми си карат S класите и насъскват малоумните шофьори да блокират пътища, а всички ние страдаме, зашото не се внасят осигуровки в хазната. Политиците се правят, че са "загрижени", защото не смеят да кажат истината, понеже ги е страх от толкова много (и тъпи) "избиратели". Това е основата на т. нар. конкурентноспособност на българския транспортен бранш. Там добавена стойност няма!!!! Ако се премахне далаверата - приключва и конкурентноспособността им.

А когато тъпите "въртигевреци" започнат да си внасят осигуровките например във Франция, каквато е идеята ? Тогава и това което внасят няма да го има!!!

виждам, че много искаш да се трепеш по пътищата за жълти стотинки, освен ако не си човек на Ангелов или на Илиан, но само си помисли на колко те осигуряват, щото младостта е до време...

За първи път може наред с европейската Дичева плява да се намери рационално зърно. Но дори да се развиеха хипотетично нещата в тази посока - по-високи аграрни субсидии, нещата пак нямаше да се променят драстично, защото в момента е загробено зеленчукопроизводството, а се работи по зърнените култури и там фирми гиганти печелят доста добре. При сегашната структура на селското стопанство, пари при пари щяха да отидат, а ние пак да ручаме турските пластмасови домати. С една дума, професорът пак се е изказал неподготвен.

ТОВА НЕ Е ПРОБЛЕМ НА БЪЛГАРСКИЯ ШОФЬОР - ПРОБЛЕМА Е НА СОБСТВЕНИЦИТЕ НА ТРАНСПОРТНИ ФИРМИ - ТЕЗИ ТЪПИ НЕЩАСТНИЦИ ТРЯБВА ДА СЕ НАУЧАТ ДА ПЛАЩАТ НА ШОФЬОРИТЕ КАКТО И ВСИЧКИ ДРУГИ КРАДЛИВИ РАБОТОДАТЕЛИ В БЪЛГАРИЯ, КОИТО СЕ ОБЛАГОДЕТЕЛСТВАТ ЗА СМЕТКА НА ТРУДА НА ХОРАТА.....ГОСПОД ДА ГИ НАКАЖЕ!!!!!!!!!!!

Клетвите се връщат с удвоена сила, особено ако са грешно насочени! Аз, например, съм собственик на малка фирма за международен транспорт и много по-добре от шофьора виждам къде е проблема. Проблемът не е в Макрон и Франция. Проблемът е тук, у нас, в България! Проблемът е в ниското заплащане на транспортните услуги! Проблемът е в амортизираната техника, която нашите превозвачи са принудени да използват, защото нямат дори теоретична възможност да закупят нова. По нашите пътища масово препускат влекачи с евро-2 и евро-3 стандарт! Ние ползваме техниката, която западните "ощетени" превозвачи изхвърлят на бунището! В България, от страна на товародателите, масово се подават оферти за превози на цени от по 1 до 1.50 лв/км! И това за тежкотоварни автокомпозиции с тегло 40 тона!!! В същото време толкова вземат и за да се возиш на лек таксиметров автомобил! Е, като как да стане тая с високите шофьорски заплати, с възможностите за реинвестиране в нова техника, за инвестиции в соцална политика на фирмата?... Няма как да стане. Та, уважаеми колеги, ето, тук е заровено изпостлялото куче на българските международни превози...

Ето едно извлечение от таксиметровите тарифи, за да не си помисли някой, че просто голословя и наливам спам: ЦЕНИ ЗА КМ ПРОБЕГ НА ТЕРИТОРИЯТА НА СТОЛИЧНА ОБЩИНА На основание чл. 24а, ал. 11 от Закона за автомобилните превози с Решение № 311/12.05.2011 г. на Столичния общински съвет са определени следните максимални цени за таксиметров превоз на пътници за един километър пробег на територията на Столична община: дневна тарифа – 1.30 лв. нощна тарифа – 1.60 лв. Дневната тарифа важи от 06:00 ч. до 22:00 ч., а нощната – от 22:00 ч. до 06:00 часа. Като съпоставка, всеки, който не е предубеден, може да посети спедитор.нет и да види какви са тарифите за вътрешен превоз. Например, как за натоварен с 24 тона ТИР му се определя за превоз София-Търново тарифа от 1.20 лв/км, примерно. А за превоз София-Атина, където само пътните такси са от порядъка на около 150€, товародателя предлага... 600€ за... 800 км ?!?!?!

Т.е. ти сега си казваш направо,че си на черно, щото и другите от конкуренцията (които също са на черно) така правят, така ли?

Какво ти "на черно" ве "умньо", човека ти го написал как си е! Всичкият ни дребен и семеен бизнес е поставен на гилотината, всеки от де свърне гледа да го оскубе. Ти да не мислиш, че щом някой е купил 1 или два дъргела за превоз и вече хоп, качил се на ес-класата и манекенка за любовница? Докато мислите по този начин, все мизерници ще си останете! Който има сили и възможност, купува що-годе свестна машина и бяга на Запад, далеч от любимата ви кимунизка кочина!

Мафията трябва да се озапти!!! Затова е всичко!!! Макрон и Меркел знаят прекрасно кой е Бойко - един престъпник и мафиот, откъде точи пари и как купува избори! Но не могат да пратят армията да го прибере и осъди - защото българския народ е доста тъп и още го подкрепя! Затова и му режат кранчетата едно по едно - първо земеделските субсидии, второ еврофондовете - трето транспортния бизнес, четвърто - енергийния бизнес. Затова е всичко и ако някой си мисли, че на Европа й пука за някакви шофьорчета жестоко се лъже!!!

Не уеднаквяване, а премахване на субсидиите. Този антипазарен механизъм подкрепя големите и убива малките. Затова най-добре без него.

Не уеднаквяване, а премахване на субсидиите. Този антипазарен механизъм подкрепя големите и убива малките. Затова най-добре без него.

звучи умно и интелигентно,но... защо проф.Дичев се включва така късно в този дебат. Възможно е никой да не е искал мнението му, но ако е загрижен за страната ни е трябвало да отвори нечии очи доста по-рано. Или му е доставяло удоволствие да гледа отстрани как някой се закопава

Защото тия, дето в момента ужким ни управляват, никого не питат, акъл нито искат, нито имат достатъчно, за да разберат толкова сложни мисли, съдържащи малко повече смисъл от "аз на тебе пари по проект, ти на мене - 30-50 % от сумата веднага, по ей тая сметка" или "ти на мене гласове на изборите, аз назначавам сина/дъщерята ти за министър, нищо, че за чеп за зеле не става" ... Какво да говори професорът и на кого да го говори, като те не ги знаят тези думи, с които той описва ситуацията и си излага аргументите?!

Шофьор на ТИР се пенсионирал. Минало 1 месец от както спрял да пътува.. Жена му споделя на нейната добра приятелка: - Миме, ще се развеждам с Шишо... - Как така толкова години заедно и ти точно сега 1 месец след пенсионирането.. А жената казала: - Всичко преодолях: - Сложихме и гума в тоалетната да пикае на нея, НО ми омръзна всяка сутрин като се събуди да ми удря по един цигански шамар и да ми вика: -"К*РВО, СЛИЗАЙ ОТ КАБИНАТА!"

Ако бяхме умни :) ?! Тоз професор явно не разбира транспортния бизнес, а иначе се е изказал умно като за пред студенти в 1курс по странна дисциплина (Културна антропология) :) Браво!!! Аз като влезна в магазина купувам 90% внос от западна европа (храна, дрехи, технологии, лекарства), не мисля че съм им длъжен за социалните придобивки, напротив... доста им помагам, без да имам нищо общо.... Сега ми се предлага да проява разбиране, че ги е страх случайно да не им смъкнем стандарта... Проблема е, че за да са те добре, ние трябва да сме зле и векове наред ЗАпадняци и Руснаци работят в тази посока

Дрехите и техниката са китайски , а за храната е спорна каква е ! Лекарствата също е труднодоказуемо , че са от Европа ! Горчивата истината е , че само западняците и САЩ искат да сме зависими от тях.За руснаците е добре и ние да сме добре !

"Ако бяхме умни, щяхме да концентрираме всичките си усилия върху това да издействаме уеднаквяване на аграрните субсидии," Напълно съм съгласен с това, но няма кой да копа земята. Селските дебили масово се тътрят в градовете, за да си избиват комплексите за малоценност и почват да се смятат за "граждани". И се записват в университети, макар пределно да им е ясно, че с недоразвитите си мозъци няма как да усвоят материала и да станат специалисти. От всяко дърво свирка не става. Кой ще копа земята. Никой. Просто се свърши с българската нация, настана анархия и всичко се обърна с главата надолу - селските дебили вместо да си копат земята, отидоха в градовете, за да се правят на нещо, което не са, това пък изгони интелигенцията, които не можем да понасяме тия чеснови получовеци. А системата отдавна го е показала с векове наред - простолюдието трябва да копае, а интелигенцията да твори, затова са създадени класите, няма как от селски дебил да направиш ракетен инженер.....

Глупости пишеш. Цялата земя у нас се обработва, точно зарад субсидиите. Просто вече има много съвършена техника и не са нужни пълни села с хора. Просто няма работа за толкоз хора на село, ако не хванат мотиките и не почнат да работят както преди 50-60г.

Субсидиите ги взимат само определени хора, близки до администрацията...... И много често е само фиктивно.....без да има продукция. А дори да има продукция, тя се изнася за навън на висока цена и за нашия пазар няма нищо - внасяме боклуци отвън. И каква работа имат дебилите в града? Да си стоят на село и там да си въртят гумите на таратайките! Много добре виждам как например вече във Варна почти 90% от населението вече е от такава селска паплач.

Глупости пишеш. Цялата земя у нас се обработва, точно зарад субсидиите. Просто вече има много съвършена техника и не са нужни пълни села с хора. Просто няма работа за толкоз хора на село, ако не хванат мотиките и не почнат да работят както преди 50-60г.

Ами върни се в селото на мама и тате, що дириш в града при "селските"...

Щото тук съм роден, за разлика от теб, сельо....

Простьо, а знаеш ли, че и най-големия... "гражданин" си е един чист... селянин особено, ако се мисли за... гражданин:)))?!? Гражданите са производно на... селяните, а не обратното, панимаеш:)))!!! А всички, в самото начало са били просто... човекоподобни:)))!!!

Ами да, някои са израснали и са се развили. Интелигенцията на България произлиза от селата и най-вече от ВТ-регион. Това, че моите предци са се развили умствено и са си станали интелигенция, а други си стоите в калта на дъното и сте селски дебили - кой ви е виновен? Аз ли? Аз ли съм ти виновен, простьо-путкин непоръбен...

А ти защо не одиш са копаш , Бе Селенджър ! Аграрен фейс красив...

Напълно съм съгласен с теб. Цървулите полазиха града с надеждата да станат нещо повече, но не се получава и затова им е виновен "града" - псуват го, плюят го, но се чудят как да се заврат в него. Ако може и по трима на креват. Интелигентните хора се оказаха заобиколени от простаци и затънали в простотия, и започнаха да се изнасят с цели випуски. Това отвори "празнини" в бизнеса, които трябваше да се запълнят от работодателите с "каквото там има". А кретените си помислиха, че успяват защото са много умни. Като резултат ниво спадна драстично - услуги, продукти, всичко. А селата се обезлюдиха и останаха само баби и пияници. Дори и да опиташ да се занимаваш със земеделие - няма кой да кара техниката, няма и кой да я поддържа. Затова зеленчукопроизводството изчезна и остана само по селските дворове. А в полето се садят зърнени култури, защото там само ореш и жънеш с трактора. То си расте само.

Добре е, че България разполага със силни политици, които след 10-20, а може и 50 години, ще оправят нещата. Ако не всички неща, то поне техните. Важното е, че хората няма да са капо, защото ще има поне безплатно зрелище.

Изводът е, че всички експлоататори с транспортни фирми са мръсни дупетати или техни роднини, . Сашо Диков показа как брат на дупетат от герб откраднал цял камион със свинско за 60 000 евро, което си докарал от Испания без да го плати

Всичко, казано в статията, е напълно вярно. Оттук насетне е въпрос на политика. Иначе фактите са такива, каквито е написал проф. Дичев.

Вярна е тезата на професора. Много по важен е въпросът за субсидиите на земеделска продукция. Необходими са субсидии и за промишлена преработка на земеделска продукция. Парите не трябва да се харчат за безсмислена подмяна здрави тротоарни плочки. Никой не се загрижил за българските шофьори. Целият шум е за интересите на бандидските фирми.

Странно защо няма коментари.Професорът е посочил действителни проблеми пред Европа.Тук обаче руско-американските тролове не виждат причина да започнат сражение.Темата не е интересна.

Тази статия може да се определи с една дума. ГЛУПОСТИ!!!

един вече се обади,явно инструкции са получени