Данните от черните кутии показали "явни прилики" при двете катастрофи с "Боинг 737 МАКС 8"
Подозренията падат върху дефектни сензори и софтуер. Американски вестник пише за ключови пропуски в системата за контрол на самолетите от този модел
Обратно в новинатаКоментари - Данните от черните кутии показали "явни прилики" при двете катастрофи с "Боинг 737 МАКС 8" | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
П.К. (нерегистриран)
Нито съм експерт, нито вещ по могъщата самолетна индустрия. Само по отделните пасажи в изявленията на специалисти в тази област, мисля, че сложната плетеница от софтуер и хардуер на уникалната автоматика във всички продукти на съвременната мощна индустрия не са вече по силите за управление и на, иначе, отличните хора-пилоти. Как, в бъдеще, ще се преодолее тази диспропорция? Сам не зная.
Всичко (нерегистриран)
им е наред на Боинг-самолетите, ама падат като круши!
Бинго (нерегистриран)
сега има нов по голям Бойнг - ковчег...ама да си летят с тях в Америка и да си трепят дебелогъзите американци
грух (нерегистриран)
И пак ли Путин е виновен !?
Stan Stan
Въпрос на време е да се излезе с "достатъчно обосновано становище" за това ! :D :D
Рум (нерегистриран)
Летете с БОИНГ, че свършват.
Хаштаг (нерегистриран)
Софтуера го пишат индойци и китайци ...
Българина (нерегистриран)
Много интересно, сащ и цру на с раха европейските автопроизводители, че лъжелибс емисиите, глобиха ги милярди и им съсипаха имиджа. А товя че на държавно ниво агенции крият че бойнг са опасни брички, няма санкции и дела!!!! Сащ се държат с всички като долнопробна треторазрядна колония. Крайно време е бойкот на всякакви американски технологии и стоки.
Нещо великите крави (нерегистриран)
отново объркаха!? Вместо да набере внимателно височина, електрониката и софта са решили да експерементират и да покажат че пътнеческия самолет може да е изстребител!
Ак 47 (нерегистриран)
Живота на хората не струва нищо за лудите говеда! Дори живота на бг Козяшки те подметки и стелки не струва нищо! А единственото важно за лудите говеда е печалбата! Факт!
A (нерегистриран)
"Малайзийският "Боинг 777", пътуващ от Амстердам за Куала Лумпур, се разби на 17 юли 2014 г. в Източна Украйна, при което загинаха всички 298 души на борда, припомня "Дейли мейл"."
теодор тошев
Е и?
Милю (нерегистриран)
Май имате индийски програмисти... язък
Глупости (нерегистриран)
"Федералното авиационно бюро издало разрешителни по стандартната процедура"... Тоест технически контрол над Боинг няма, щом оттам твърдят,че самолета лети, значи проблеми няма. Отделно Боинг са скрили предходните сигнали от пилоти за проблемите с автопилота
Тези (нерегистриран)
идиоти - американци са наистина съвременни убийци...да избиеш толкова хора е престъпление!
!!!!!!!! (нерегистриран)
Ей за тва Ким Чен Ун пътува само с влакче и то с максимална скорост 60 км/час, че да може да скочи ако нещо сензорите му откажат
Stan Stan
С влак е по-удобно. Къде е цял вагон с джакузи и спалня, къде е тясна самолетна кабина с диванче ... А скоростта е ограничена, заради превишението на натоварване на ос - влакът е брониран. Няма нужда да чупи стрелките ...
От Бойнг... (нерегистриран)
Успокойте се люде! Работим по въпроса, в най скоро време ще оправим работата с 737 Макс. Че грешки стават - стават! Ето вижте всички руски тролове са грешки на природата, но никой не ги закача. Живуркат си, пишат гневни коментари и пет пари не правят, само недоволстват.... Айде, good night!
Капут (нерегистриран)
нещастен, утре ти може да си в такъв самолет!
Mu (нерегистриран)
Пълни глупости... Само за да не бъде съден Боинг. Правото на силният и неспазване на международни споразумения.
Милчо (нерегистриран)
Тъпунгери сте до последния. Нямате грам представа от тоя бизнес или от самолети, но по стар тролски обичай, сказвате. Нещастници.
>>> (нерегистриран)
Краварски НЕлетящи ковчези са Боингите......Новите им смолети са по големи консерви дори от онези стари летящи ковчези създателя на вдовици Ф-104!
Милчо (нерегистриран)
Не си добре, пътувай с автобус или със Ту 134.
Муньо! (нерегистриран)
Я виж колко често падат Боингите ве Муньо! И колко често Ту-134! Да те светна нещп Муньо! Ако единия двигател на Боинга изключи, щайгата пада като тухла! Защото двигателите под крилете нарушават центровката и създават огромно въздушно съпротивление! Ту-154 има три двигателя Муньо! И дори единия да изключи продължава да си лети, а Ту-134 ако единия изключи, поради това че са монтирани на опашката центровката не се нарушава, и самолета може да лети до най-близкото летище, а не пада като ковчега Боинг!
++++++++++++++++ (нерегистриран)
....23:43 - 17.03.2019 ПИЛОТЫ РАЗБИВШЕГОСЯ BOEING 737 MAX УЧИЛИСЬ ЛЕТАТЬ НА IPAD Пилоты, управлявшие Boeing 737 MAX, не были проинформированы об особенностях новой модели самолета. Пилоты разбившегося Boeing 737 MAX учились летать на iPad Пилоты Boeing 737 MAX, который потерпел крушение в Эфиопии 10 марта, учились управлять самолетами, используя планшеты iPad, сообщает The New York Times. Отмечено. Что летчики должны учиться управлению воздушными суднами на специальных дорогостоящих симуляторах. Однако компания Boeing не предоставила профессиональный симулятор для модели MAX. Добавлено также, что в 13-страничной инструкции к управлению самолетом не было информации о новом программном обеспечении MCAS, автоматически толкающем нос воздушного судна вниз при определенных обстоятельствах. Источник: https://runews24.ru/technology/17/03/2019/e9ebad5c733a45ab9aa8232cdb0e75fb?utmsource=yxnews&utmmedium=desktop Новости онлайн: http://runews24.ru/
нее бе (нерегистриран)
чиста случайност. Две- една след друга, ама точно едно след друга ито точно "навреме"... Напрао ми се чудя на боинг как не са си подпукали проектантските бюра- кой откъде е , откога и защо и как А може и вече да са. Лека им пръст на загиналите. Все на нечия съвест тежат.
армеец (нерегистриран)
Само да вметна, че огромна част от софтуера на Боинг се пише от печално известната индийска фирма Wipro (Wipro Aerospace). Всеки, който е работил с тази фирма, знае за какво става дума... За съжаление очаквам да падат още доста самолети...
Кико (нерегистриран)
Когато свалиха руския Су-24 в Турция, евтините китайски чипове в черната му кутия станаха на сол при удара в земята и нищо не можеше да се разчете. А тук и двете кутии са в добро състояние. Така че - по-спокойно с изказванията.
МНЕНИЕ (нерегистриран)
Ти разсмя - в Изтребител няма черна кутия .
Кико (нерегистриран)
Ами не е лошо малко да попрочетеш по темата, за да не се излагаш така.
Stan Stan
Има, казва се "полетен регистратор". И на Су-24 едва ли е с интегрални схеми. По-скоро запис на магнитна лента.
Бачо ти (нерегистриран)
Пич, когато е произведен този СУ, китайците са произвеждали само колелета и джонки от транспортните средства.
>>> (нерегистриран)
Не е зле да се обазоваш малко ТЪПурко! В черните кутии ще видиш чипоиве, ама само в краврски анал!
Лакомо дупе-кръв сере (нерегистриран)
Алчността за бързи и лесни печалби на корпорациите по света е причина за влошеното качество на изделията. Америка изнесе 90% от най технологичните си производства в Китай и страни от третия свят, качеството рязко спадна за сметка на печалбите на мошениците. Китай произвежда невероятни боклуци, които заливат света, от Хуйвей скапаните телефони, до дрехите и джапанките с канцерогенни бои.
Кико (нерегистриран)
Никой не те кара насила да купуваш евтини неща, нали? Тогава кой ти е виновен, та рИвеш след това.
армеец (нерегистриран)
Информацията ти е от преди 10-15 години... Китайците натрупаха огромен опит и качеството на продуктите им не е това, което беше преди. В много отношения вече конкурират и изпреварват западните и японските фирми. В същото време Европа изостана много в модерните технологии.
За Беля Зъл (нерегистриран)
Сега Етиопия и Индонезия трябва да осъдят Боинг за по стотина милиона $$.
А да бе, 350 умрели (нерегистриран)
и само за 100тина милиона, мисля си говорим за по няколко милиарда, а в дългосрочен план боинг може да загуби 100ци милиарди, 5000 самолета са поръчани от този модел, по стотина и кусур милиона парчето, ако половината доставки ги откажат смятай...
Е (нерегистриран)
Да де, затва са съмненията. Едно време така на един прочут кораб от нов модел случайно се разгорял пожар и увредил корпуса му. Малко. Само толкова, колкото после да не издържи на удара с един айсберг.
сашo (нерегистриран)
А защо Бойнг си измива ръцете а не плаща обезщетения на близките на загиналите.То говнарите са свикнали да взимат но трябва да свикнат и да дават
Защо не проверят (нерегистриран)
и черните кутии на самолета кацнал в София?
б (нерегистриран)
По интересното е как така уж най-новият самолет последен модел пък все по африкански държави...Явно изпитанията му не са преминали добре. ...Просто странно ми се вижда ...Все едно последният модел на йфон и самсунг и китайските флагмани да се пуснат първо на бедните хора.......
дамм (нерегистриран)
Същото както с клиничните проучвания на новите лекарства . Все по банановите държави.
алоу дираааа (нерегистриран)
на ено мяст сте пропуснали да напишете боинг на галиййски в скоби; КВО Е ТОВА БЕ?? не можете ни на бългаски ни на английски да пишете бе! СРАМОТА!! я се стегнете и кат тея двата не ви вървят дайте малко на туски с руски, може пък там да сте по-добре
ами да (нерегистриран)
как да резберат хората за кво иде реч като нема надписи на латиница... много е объркващо
ex (нерегистриран)
А има и още един по-страшен вариант за боинг. Ако пък МКАС системата си бачка ок и самолета поради грешно проектиране всъщност изпада в срив на потока тогава какво правим.
ми (нерегистриран)
търсим проектантите.
Гочето (нерегистриран)
Станалото- станало! Да ги спират тия самальоти и да ги подменят с други. И ние трябва нещо да подменяме- ТЕЦ Бобов дол- вече собственост на оня компир Ковачки, е спрал да бачка по негово нареждане и не произвежда ток,щото изкупната цена била много ниска и не го удивлетволявала.Някой да каже нещо за онова нищо дето му викат " национална сигурност"?
пляс пляс (нерегистриран)
Поръчани са 5000, а са изработени 350. Като им откажат поръчките друга песен ще запеят.
........... (нерегистриран)
един самолет трябва да може да лети и без компютър, пък дори и това да струва по-скъпо. Цялата философия на гражданската авиация в момента е сгрешена. Каквото и да покаже разследването, вината не е само при Боинг, ами е и във всички, които искат от невъзможното от техниката
ми да (нерегистриран)
Даже и без двигатели. А то кво някаква 1 заменена с 0 и game over.
Изумен (нерегистриран)
Имали са информация за проблема още от година назад, но са си мълчали! Няколко стотин човека умряха заради това! Минимум двама пилота са докладвали за аналогични проблеми с автопилота. Боинг трябва да бъдат осъдени за своето поведение
Бачо ти (нерегистриран)
А дано, ама надали..
От Бойнг... (нерегистриран)
Кръв повръщаме, пари - не връщаме!!! Айде гууд найт.
Нищо няма да стане (нерегистриран)
Колкото осъдиха и Takata, компания производител на въздушни възглавници. Най-големият фейк в света до момента.
Боинг (нерегистриран)
"Боинг 737 МАКС 8" отговаря на всички регулаторни и сертификационни изисквания пък пада значе трябва да не пътуваме с такама марка самолети. Ще минем на Ф16 блок 1970 г.
Русия (нерегистриран)
Наркоманите нищо не могат да правят
Геро американеца (нерегистриран)
Няма какво да се изненадваме когато мтого от частите са от Китай, Корея и кой знае от къде а софтуера е правен в Индия и само доработен от Боинг специалисти. Алчността и глобализацията водят само до негативни последици.
шорошораст фрийленсър (нерегистриран)
геро, ма той целия бозаджийски "вилдоунс" е правен в Идния и Пакистан бе приятелю...
Така в САЩ е и с (нерегистриран)
леките коли и товарните камиони. Струват по $200000.00 а само трансмисията и двигателя са фирмени. На всичко друго пише China. И не са виновни китайците а чифутите продаващи техника окомплектована с евтини китайски части на бутикови цени .
От (нерегистриран)
20 години насам в самолетите летят компютрите , а не пилотите !Особено във високотехнологичните самолети !Един сензор с променени параметри и толкова....!
Владо (нерегистриран)
"е била подценена мощта на системата MCAS." Да бяхте и уточнили какво сте написали ..
Едва ли (нерегистриран)
и те знаят за какво става дума ...Иначе , това е най-модерната система за "контрол на височината" ! Дори ако пилотът изгуби съзнание или умре, системата е в състояние да изравни самолета и да не му позволи да падне !Ако системата е изправна , разбира се ! Тук правилната дума е , че системата е била "надценена" , а не подценена...Пилотите дори и при елементарно излитане, пак залагат напълно на нея!
>>> (нерегистриран)
Е не бъди мързелив де! Вoeing са въвели нов режим в системата за управление на последното поколение Max на модела 737, за който обаче пилотския състав не е бил навременно уведомен. Новият режим е много вероятно свързан с катастрофата на Lion Air от 29 октомври 2018 г. Въпросният режим в системата за управление се нарича „Manoeuvring Characteristics Augmentation System (MCAS)” и отсъства от всички предходни поколения на модела 737. Режимът автоматично отклонява хоризонталния стабилизатор в случаи, в които се приеме, че самолетът може да изпадне в срив. Добавянето на този режим се налага от това, че при поколението Max диаметъра на двигателите е значително по-голям, което създава сериозни проблеми за стабилността на полета при големи ъгли на атака. Режимът, обаче може да се задейства и ако самолетът получи грешни данни за ъгъла на атака от сензорите си и да вкара машината в пикиране. Много е вероятно точно такъв да е и случая с катастрофата със самолета на индонезийската авиокомпания Lion Air. Пилотите, които летят на 737 Max не само не са знаели, че има подобрен режим в системата за управление на самолета, но и не са били правилно подготвени за справяне с подобни ситуации. Boeing и FAA в момента обмислят дали да се предприемат мерки за спешна промяна в системата за управление на модела 737 Max.
Един (нерегистриран)
Най после едно компетентно мнение по същество. Дадохте повече информация от статията барабар с всичките "коментари". Благодаря! И + от мен
Уй (нерегистриран)
още един от високо технологичните износни продукти на американците се оттече в канализацията. Работата отива към Горно Мексико с ядрени ракети - износ на соя, царевица и втечнен газ /и трите продукта с помощта на рекет над вносителите/.
NYT (нерегистриран)
освен това според Ню Йорк Таймс пилотите са се обучавали не на тренажори за управление на тези самолети (скъпо удоволствие), а на iPad.
На снимката (нерегистриран)
Като гледам май не оплакват, по-скоро купонясват, ама африкански им традициите. Балони за загиналите. Боинг да си оправи самолетите, че конкуренцията не спи.
Наблюдател 1 (нерегистриран)
Ха-ха, каква конкуренция? Колониите купуват само от там, от където им наредят. "Конкуренция", "свободен пазар", "частна инициатива" са вече само "дъвки за наивници"
Боинг не са масови убийци (нерегистриран)
Както австралиеца. Австралиеца се бори за идеи, Боинг са само money makers.
Емигрант (нерегистриран)
При проектирането на подобна сложна техника никой не е застрахован от грешки, дори и най добрите, но престъпление е когато знаеш за това и се опитваш да го скриеш като прехвърляш вината на другите. За съжаление подобен подход е правило в англоезичният свят. При тях измамата се смята за добродетел.
Рога (нерегистриран)
Не може да бъде.фащ -ките самолети са най,ама най сигурните и най непобедимите. Еф-,ките нищо ,че струват най скъпо ,нищо ,че са проект и никой още не ги е тествал,ама са на "братята"
и Копита (нерегистриран)
Така се прави, първо продаваш тренажор, после правиш завод, след това произвеждаш хвърчила и ги даваш за тест, ама си взел вече парите.
Еднорог (нерегистриран)
Кого ще изтребваме с тия изтребители, че не разбрах? Дай си чичо парите, после ще видим...
Наблюдател 1 (нерегистриран)
Хм, щом има проблеми със софтуера, най-удобно е да набедят руснаците или китайците и да им наложат санкции.
От Карлуково (нерегистриран)
Точно така. Много сте прав. Софтуерът е разработен в Русия от програмисти намиращи се под влияние на ръководените лично от Путин хакери.
Инженерче
... то се очакваше. Тук из форумите се подвизаваше едно псевдо-пилотче, което се опитваше да ни убеди, че видиш ли, и в двата случая били виновни пилотите. Да не му идва такова на главата, защото доколкото знам има десетина рапорти за подобни инциденти с този тип самолет, които са завършили благополучно. Е, два не са завършили благополучно, като последния полет е траял 3 минути. Нямали са много време да реагират, нали? Очевадно става въпрос за сериен проблем. Бойнг да си оправят машините, защото очевидно нещо куца. Иначе ги уважавам - номер едно са, и са се доказали, но щом не са отстранили проблемът от преди, очевидно нещо концепта куца и ще имат много проблеми! Дори и най-добрият не е застрахован от грешки, важното е да ги признае и коригира.
ъ (нерегистриран)
Ако имат изнесено производство на компоненти, възможно е някой доставчик да "издиша". Случайно или неслучайно.
Se taia
Ако и софтуера е писан от индийци... не ми се мисли
Alex (нерегистриран)
Това не е оправдание - контролираш доставчика.
НАЙ
Свалиха Росен Желязков от председателския пост, ГЕРБ предупреди ПП-ДБ за последици
Американски служител: САЩ тайно са доставили ракети с голям обсег АТАКМС на Украйна
Полша ще помогне на Украйна за връщането на мъжете, подлежащи на военна служба
Борисов: Поздравявам новата сглобка, ще се изредят още 5-6 служебни правителства
Фолк певицата Дебора, хваната да шофира с близо 3 промила: Бавно разграждам алкохола
Полша ще помогне на Украйна за връщането на мъжете, подлежащи на военна служба
Свалиха Росен Желязков от председателския пост, ГЕРБ предупреди ПП-ДБ за последици
Американски служител: САЩ тайно са доставили ракети с голям обсег АТАКМС на Украйна
"Послание към Путин": Байдън подписа закона за военната помощ за Украйна, Израел и Тайван
Петков: Желязков изпълняваше повелята на Пеевски и Борисов, отправихме им ясно съобщение