Дигитални книжки и 17-годишни шофьори с придружител: Какви промени предлага ЕК
Според Европейския център за транспортни политики "няма гаранция, че придружителят има реален опит, който не е само на документи"
Обратно в новинатаКоментари - Дигитални книжки и 17-годишни шофьори с придружител: Какви промени предлага ЕК | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Борис (нерегистриран)
Какво пречи да се вкарват в Wallet-a на телефона както се вкарваха сертификатите за ковид? Който е фен на пластиката да си яноси в себе си. На мен лично ми е омръзнало в портмонето да тъпкам всякакви пластики. С двете ръце гласивам ЗА!
Обичта към лъжата (нерегистриран)
Дам, политиците слагат една не постижима цел - "без катастрофи до 2050", след това правят каквото си искат под предлог "за общото благо правим всичко, включая отнемаме елементарни свободи". И ако ти не си съгласен "оу! ти си лош човек! искаш да умират хора! трябва да си отритнат от обществото", а когато не си постигнат целите, защото законите на физиката не позволяват просто слагат нов срок и кампания и почва простотията от начало. За това и трябва да участваме повече в обществото и да не даваме на подобна сволоч да идва на власт...
Нищоправци (нерегистриран)
В тая ЕК се чудят по цял ден как да оправдаят тлъстите си заплати, кой от кой по-гламав!
Тъпи европедали (нерегистриран)
И какво ще направи придружител в стрес ситуация при 120 км/ч?!
Сашо (нерегистриран)
Дигитален затвор!Ограничения електронно -дигитално здравно досие,дигитална валута,искуствен интелект кю ер код ваксинации електронна справка това ни чака.А никой не иска да излезе на протест!
Linchpin (нерегистриран)
Крайно време е Ганьо да спре да използва компютъра вместо тетрадка. Крайно време е институциите да започнат да комуникират помежду си и да престанат с "представете ми тази хартийка, представете ми онази хартийка"! Колкото до възрастта...в едно родопско село баща учеше сина си да шофира...а той беше на 12. Лошо ли е?
Късно е (нерегистриран)
на 17 години. Щом проходят и да има дават книжки. За да почнат веднага да си купуват коли и да върви бизнеса. Това капитализмът е най-безмозъчната система измисляна някога. Истинска монархия - царство на Дебила с главно Д. Няма ли някой специалист по дебилите да ни научи как да се отървем от тях. Иначе, те ще ни повлекат със себе си и всички отиваме на кино.
От село (нерегистриран)
На мързеливи мърлячи като теб все капитализма им е виновен.
Абе (нерегистриран)
Трябва по принцип много сериозна подготовка с акцент върху рисковете. За съжаление интелектуално масата е ограничена до степен да не може да се сети, че на лош път се кара бавно и внимателно. Отделно не разбират, че музиката и телефона при шофиране са отвличане на вниманието. Проблем е и че Ганьо вярва, че несъобразената скорост е конспирация, а и е свикнал максимално разрешената скорост да я интерпретира като минимална задължителна.
K² (нерегистриран)
В Англия е така, на 17 можеш да учиш детето си да кара, даже вече съм взел 'L" табелите. И книжките са електронни от кой знае кога, поне 10 години. Мога и да не я нося, но по навик... заради снимката ако някъде случайно, кой знае за какво ми поискат photo ID. Ако бях по-млад, в супермаркета заради алкохола. Та не виждам защо да не се направи и в България така, много по лесно и удобно е.
Илиян Илиев
Я обясни какво имаш под електронни СУМПС в Англия !
Илиян Илиев
Тази г-жа нещо е сънувала ! Не е лошо да вземе да разгледа сайта на EUCARIS(European Car and Driving License Information System)и после да говори врели - некипели ! Никъде не е въведено електронно СУМПС в ЕС ! Аз съм виждал единствено такава разработка доведен до успешен край от Люксембург !
Gad (нерегистриран)
Само в Булгаристан ти иска талони,застраховки , книжки шофьорски и всякъви прегледи и документи . При положение , че имат база данни и при вкарването на регистрационният номер и трите имена на водачът и Оп всичко излиза наяве
sa (нерегистриран)
след 10 годишен стаж зад компютърните игри, 10-токласниците (17-годишните) директно излизат на пътя да покажат наученото
17 годишен Джигит (нерегистриран)
Аз съм твърдо "ЗА" ДЖИГИТалните книжки!
Ох (нерегистриран)
Как на толкова млади хора книжки, бе?! Те тия над 18 години ни изтрепаха, сега и по-малки и по-неузрели/глупави?! Е то бива, бива....
Gad (нерегистриран)
По принцип в много държави за младите шофьори имат лимит в мощността на автомобилите които могат да управляват - в зависимост от годините на шофьори и опитът му също
К² (нерегистриран)
Няма лимит, има застраховка. Застраховките трябва да са на името на водача за специфичната кола, не на колата за който се качи в нея. И като нямаш 21, не си семеен, и поискаш цена да застрахователната някой дзвер, и като ти кажат сума дето ти се завие свят... Тогава ще си купиш едно опелче и ще се возиш тихичко.
Швайба (нерегистриран)
Аз за един 2,3 двигател плащах като начинаещ 182 Евро застраховка на месец. И определено карах много внимателно.
00 (нерегистриран)
Всичката я свършиха, до книжките опряха. Тия курви и педали са за бесене.
ДОЛУ ЕС (нерегистриран)
преди да прави каквото и да е скапаната ЕК да отговори публично, зашо Германия е е най малко убити години наред, след като само те имат магистрали без ограничение на скоростта, а същевременно карат най мощните коли? дали не трябва копи пейст на тяхната система без ЕК да променя нишо!
:) (нерегистриран)
На вас булгаристанците чипа ви е различен. Копи/пейста не върши работа.
Баба (нерегистриран)
Чипът бил различен! Глупости! Всички с нашия "чип" в Германия карат като германци, нали? Значи, не чипът е различен, а системата, която позволява това!
12 и половина (нерегистриран)
Ще се чудим как да избягам от тая европейска общност ,само глупости от големи по големи
:) (нерегистриран)
Седи мирен. В ОАЕ местната книжка се връзва към мейл. Няма такова нещо като не съм си прочел мейла, нямам интернет и т.н. Глобите за скорост направо излизат на мейла. Като не ги платиш в срок си е твой проблем.
Ивета (нерегистриран)
Представям си баща ми, а и много други като него как си проверяват мейл-а. Просто няма такъв. Нито смарт телефон. Как ще ме задължиш да имам?
:) (нерегистриран)
Едно време такива патки като тебе разправяха, как бащите им карали москвичи и жугилита, които нямат колани и питаха как ще ги задължат да си слагат колани... Надявам се да си разбрала намека ми. Никой не задължава никого с нищо. Това е изискването, получаваш книжката си и се подписваш под "общите условия" на заокна. Точка. Нататък си е твой проблем.
Щерев (нерегистриран)
Дигитални книжки и други простотии... важно е да има възможност полицая на място при проверка да има достъп до досието ти и в него да са вписани всичките нарушения в т.ч. и опитите за подкуп на длъжностно лице... Другото е ала-бала... Аре у лево. Днес е понеделник и вече минава обяд а още няма дописка за кокорджата от Кайнарджа?! Айде дайте нещо да диЯнчиту, а чи ми съ изчерпа тъпението да го е.а... значи... нови снимки със синини и разкъсани бикини няма ли в някой неотварян години лаптоп?
Някой (нерегистриран)
И по тази статистика, придружителят да е над 30 години и с шофьорска книжка, без да има неплатени наказания и бройка наказания за години.
НЕ! (нерегистриран)
На дигиталните книжки. В момента в който си отключиш телефона за да я покажеш на полицая, полицая има право да го претърси. Дигиталните книжки са за шарани.
Щерев (нерегистриран)
Споко бе, ще си я "разпечаташ" на флашка! Той ако има на какво да я отвори. ха-ха....
3евзек
Какъв телефон бе? Сега дигиталната винетка в телефона ли си я държиш? Май яко са те избудалкали вече.
Гого (нерегистриран)
Проблемът е че и придружителите са със същия акъл!
Почнете с колите (нерегистриран)
Ограничете фабрично скоростта до 150 км И задължително звуков сигнал автоматично на заден ход
Щерев (нерегистриран)
МАКАК 150 км бе?! Аз да няма цял ден да губя като пътувам до Бургас или до Варна?! Ми за какво ми е кола тогава бе?! То по-добре едно самолетче да си взема! 150км... ми че аз едно време ладата не я карах с толкова бе!?
NeXu s (нерегистриран)
Първите 30 000 км трябва да са задължително с опитен придружител. Всичко друго е ала-бала.
Az (нерегистриран)
И да се "навъртят" за 2 години мах, а не за 10г. и да си мислят, че могат да шофират.
питащ (нерегистриран)
как ще ги измериш тези 30 000км?
3евзек
Ала-бала 1 км, Ала-бала 2 км, Ала-бала 3 км, ... Ала-бала 29 997 км, Ала-бала 29 998 км, Ала-бала 29 999 км, Ала-бала 30 000 км. Готово!
Ъхъм (нерегистриран)
Не, мерси! За дигиталните книжки съм горе долу съгласен ама 17 годишни пикльовци да ми се качват на "джипката" на тати - не! Като мислят промени, те трябваше да са следните: 1. Ограничение на максималната мощност за шофьори с 0-3 години опит и забрана за шофиране в тъмните часове на денонощието за същите. 2. Елиминиране на "доживотните" книжки - казвам доживотни, защото да преиздадеш книжка на един 80г. "шофьор" си е подкана за убийство
Абсолютно съм съгласен! (нерегистриран)
Освен това: -да вземат да върнат полигоните задължително ! Не знам кой идиот ги премахна... -да вкарат ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ проверовъчни изпити на шофьорите над 60г. на всеки 5 или 3 г. - да УТРОЯТ часовете кормуване, а не като сега качил се 16 пъти на кола и те му дали книжка! Да има задължителни нощни. извънградски, ПАРКИРАНЕ (щото не могат !) и полигон (както си беше едно време!) и хич не ме интересува колко щял да струва изпита! И без това станаха прекалено много школите, прекалено много колите, а качеството на шофьорите нулево !...
Мъхъм (нерегистриран)
Пълни глупости. В Германия отдавна има придружено шофиране от 17 години. Всички статистики сочат, че най малко ПТП има от шофьори карали с придружител. Как ще се случат нещата в БГ е друг въпрос.
Не (нерегистриран)
Разбрах кога ще издават книжки на Ел. Тротинетки. И те са участници в движението. И те са с МПС. Също и за велосипеди. Щом е на платното за движение на МПС, трябва да знаят правилата. Едното от тях е, че НЯМАТ право да карат един до друг. Ама кой го спазва. И ако хванат някой от тях в нарушение как го наказват.
Джоко (нерегистриран)
А водачите на МПС като имат книжки, да не би да спазват правилата? Велосипедистите и тротинетките взели да му пречат на Ганьо, за когото ЗДП е само пожелателен, щото той не е балък все пак.
Да (нерегистриран)
Не е ли по добре , първо да се направят пътища ? Примерно Асен Василев да върне откраднатите 1 милиард за довършването на хемус!!!
тъй де (нерегистриран)
след 2025 имаш дигитална книжка и караш електрическа кола. Пил си една бира спират те и ти пишат 3 месеца без книжка, новото ще е, че колата ти вече няма да пали 3 месеца, защото ще е вързана със системата на КАТ. Която и друга електричка да пробваш и тя нама да пали, защото ще иска дигиталната ти книжка за да запали. Ще си принуден да караш стари дизели ама те пък вече ще са по-скъпи от златото и ще се продават само на черно.
За панелените орки (нерегистриран)
Това трябва да не важи. Комплексарани ориенталци с коли за по 3000 лв и самочувствие до небето
ме (нерегистриран)
Ойрожендърите се чудят каква бюрокрация да измислят. След като решиха проблемите с икономиките, инфлацията, санкциите, войната и оръжието за Украйна, вече е време за нови висоти. Интересно ми как ли ще гледат на дигиталната книжка в Турция примерно. А едно хубаво спиране на тоците, ЕМП, война и т.н. и рЕзко оставаш без книжка и без опция кой да ти издаде пластика. Пичове еврожендърски....
то като се стигне до война (нерегистриран)
ще ни проверяват други книжки
европейският (нерегистриран)
съюз не се нуждае от коментар ...
Зевзек (нерегистриран)
Аз изкарах книжка на 17 години и трябваше да чакам да стана на 18 години за да ми я дадат. Това беше през 1989 г. малко преди да свалят Тодор Живков. Смятам че е добра идея 17 годишните да могат да карат с придружител. Тогава имах съученици, които караха автомобил и от 15 годишна. Бащите им бяха направили грешката да ги научат отрано и нощем, когато родителитефспяха съучениците му взимаха сцключовете от семейния автомобил и караха без знанието на родителите си. Даже е добра идея всеки начинаещ шофьор в началото да кара няколко месеца с придружител, но не трябва да е задължително. Все пак има младежи/сираци/, които нямат роднини с книжки.
ЕВРОЦЕННОСТИ И ЕВРОДИРЕКТИВИ (нерегистриран)
На умнокрасиви лгбт гейове,гейки,лезбийци,вегани ,педофили,наркомани,мангали,афганистанци,жени ,дечурлига,зелени, негри,арапи ,драг кралици, трансджендъри и личния състав на нпо ,пппп и дб и останалите любимци книжка да се дава още в първи клас.За белите ,работещи мъже книжката да бъде дадена след зършването на 3 висши и две дисертации!
хехе (нерегистриран)
"нулева толерантност към шофиране в нетрезво състояние" Хайде пак старите мантри... 99% от ПТП с жертви са причинени от неупотребили алкохол шофьори. Иначе казано има 99 причини, различни от алкохола, но тях кучета ги яли... Така се прави "политика".
Зевзек (нерегистриран)
Е не са чак 99%, но наистина са 80%-90% пътните инциденти с непияни шофьори. И аз се чудя защо, ако стане пътен инцидент и единия водач е малко пил винаги е виновен. Независимо каква простотия е направил другия трезвения водач. Не оправдавам пияниците шафьари, дори смятам, че алкохолик, който го хванат 3 пъти да кара пиян трябва да му вземат книжката, ака не доживот, то поне за 10 години. Смятам, че при втори и трети път, ако хванат някой да кара пиян. Трябва да му се взима книжката за 3 пъти повече време отколкото тези, които са хванати за първи път да карат пияни. Тези които ги хващат втори и трети път са рецидивисти и трябва да има по-тежки наказания за тях и по-високи глоби.
Брадвата (нерегистриран)
Възрастните, разбира се, трябва да шофират. Все пак живеем в държава, в която няма почти никаква грижа за тях. Даже пенсията, която получават, е по-скоро символична. ООбаче, да ме гледа в очите и да кара срещу мене, тоест да кара в насрещното, все едно е заспал.. ами някои са си живи убийци на пътя. Не е лошо да има повече контрол и повече оценяване, дали водачът е изобщо адекватен ментално да се качи на кола
Зевзек (нерегистриран)
Да и аз смятам, че има възрастни хора, които и на 100 години са в състояние да управляват автомобил. Също така смятам, че има млади на 30 години, които не са в състояние да управляват автомобил и което по-лошо никога няма да се научат. Типичен пример са каращите в насрещното на магистрала в най-скоростната лента. Да човек макар и трудно може да се обърка. Но като види, че се объркал, може веднага да спре и да обърне, вместо да продължава. За мен каращите в насрещното на магистрала са убийци, на които трябва да им се взима книжката като на пияниците. Даже ако се повтори, трябва да им се взима книжката доживот.
1239 (нерегистриран)
Г-жо Тодорова - редактор, не се пише "оценят", а "оценяват". Журналисти се водите, научете се да говорите и пишете правилно.
Голата истина (нерегистриран)
Един бъгГ в системата и сте без книжки. Втората фаза е - докажи, че си невинен и ще ти върнем книжката. Дигитализирането ни и даването на пълен контрол върху нас , върви с пълна сила. После са 15 Мин градове и правото на храна, ако слушкаш.
Лично мнение (нерегистриран)
Абе, Дир-ници, лидерите на най-голямата по площ държава и на държавата с най-много население се срещат, не е ли редно поне да го споменете !?
Превод (нерегистриран)
Два деспота на две пропаднали комунистически държави се срещат.
е де (нерегистриран)
Путин приветства Си в сянката на войната в Украйна: какво очакват двамата от срещата в Москва, чети
Един друг (нерегистриран)
Ама и Моди ли се е изсипал в Москва? Или ти още вярваш, че Китай е най-многолюдната? Колко пъти ги хващаха, че си надписват бройката с по 150 млн. или колкото си решат. Пък индийците даже си я занижават, щото не могат да преброят сичкуту сиган...
Предложение (нерегистриран)
Да се издава единен европейски документ: “Знаете ли кой съм аз?” За да се спести време и неловки ситуации
Крали Марко (нерегистриран)
Как точно цифровото свидетелство ще промени безопасността на пътя? Или това е просто прелюдия и опит да ни подхлъзнат към пълна дигитализация и контрол Така се започва. С нещо малко и уж добро, което хората да приемат. Докато се усетят, каишката е на вратовете им
НАЙ
Бориславова за обвинението за фалшифициране на документи: Не се притеснявам от проверка
Съдбата на Сергей Шойгу изглежда се преобръща - понася удар в игрите за власт в Москва
Масов бой с бухалки и винкели в селска дискотека прати четирима в Спешното
"Бивол": Има метаданни, че Никола Минчев и Лена Бориславова са съставили фалшиви документи
Прокуратурата проверява спорните документи за Кирил Петков, подписани от Лена Бориславова
Съдбата на Сергей Шойгу изглежда се преобръща - понася удар в игрите за власт в Москва
Бориславова за обвинението за фалшифициране на документи: Не се притеснявам от проверка
Прокуратурата проверява спорните документи за Кирил Петков, подписани от Лена Бориславова
Терористи нападнаха полицейски пункт в Русия с бомба и автомати, убиха полицаи (видео)
"Бивол": Има метаданни, че Никола Минчев и Лена Бориславова са съставили фалшиви документи