Дизеловите газове убиват над 4500 души за година в Европа
Ново научно изследване разкрива, че дизеловите газове са отговорни за над 4500 случая на преждевременна смърт годишно в Европа.
Обратно в новинатаКоментари - Дизеловите газове убиват над 4500 души за година в Европа | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
. (нерегистриран)
Много тъпо написано и смешно. Населението на Европа е малко над 500 милиона, та сметнете колко % са 4500. Удавилите се по плажовете са много повече
Giip (нерегистриран)
Двигателите с вътрешно горене убиват планетата като цяло!
6OFER (нерегистриран)
нЯКОЙ ДА КАЖЕ КОЛКО СА НАМАЛЕЛИ ПРОИЗШЕКТВИЯТА ОТ ТОВА, ЧЕ СА МИ ВКЛЮЧЕНИ СВЕТЛИНИТЕ И ПРЕЗ ДЕНЯ?
Spartan (нерегистриран)
Николко,просто николко!Но колко нарастнаха печалбите от изгорели крушки и изкривени рефлектори на фарове...?
Az (нерегистриран)
Колко човека умират от цигари, алкохол, некачествена храна и т.н. В десетки пъти повече...дайте да забрани по-големият виновник ! Иначе за кюмбетата съм съгласен, но тук в БГ, където всички премахват DPF филтъра.
123 (нерегистриран)
В Ню Йорк е забранена продажбата и ползуването на дизелови автомобили, а в дивашка България те са най много, защото са по икономични а българина е беден, но със самочувствие на Бил Гейтс, защо плачете на чужд гроб, в София замърсяването на въздуха е 100 пъти по голямо от където и да било, защото в София са се събрали всички изроди със самочувствие на аполони и супер богаташи, въпреки че карат димящи таралясници по на 20-30 години, изхвърлени по авто бунищата на Европа.
Vlado (нерегистриран)
Браво за точния коментар
Spartan (нерегистриран)
Газовете от дизела не са бедата,страшни са микро частиците въгглеводородни кондензати от черния пушек и графит.Погълнати от белите дробове се вграждат в паренхима им и водят към ново образования.При бензина почти ги няма,затова при дизела поставят филтър за твърди частици но много бързо се запълва!
Псевдонауката (нерегистриран)
То и интенет убива с обездвижване ама учин лапачка на кинти го крият. А фалшивите храни и палмовото масло що същият учин не пиши нищо.
Митко Пешев (нерегистриран)
Айде спирайте ги дизеляците. В много Европейски градове са забранени. Иначе никакъв Шенген
Аз (нерегистриран)
Ще бъдат, има разлика.
ДИЗЕЛЪТ (нерегистриран)
Бля,бля! Поръчкови изследвания. Не разбирате ли че напоследък всякакви световно неизвестни институти излизат с някакви проучвания и то насочени срещу дизелови и бензиновите автомобили. И то все в интерес на хората. На кои хора? Ние не сме ли хора? Да , ама не! Всичко е в интерес на производителите на електроавтомобили. От кога има дизели? От преди диназаврите.Сега изведнъж "откриха "топлата вода. Защо не пишат колко е вредно производството и рециклирането на една единствена батерия!? И колко кратък е " живота" на автобатерията а колко е скъпа! Сега се опитват да ги наложат пък после ще ни "дерат"яко. Нищо не се пише за ядрените опити, за добива да уран и шистов газ, за вредните емисии от производствата и т.н Те не тровят ли хиляди пъти повече от дизеловите автомобили? В сравнение с тези замърсители дизелът си е направо чист въздух.
БГ е автоморга на ЕС (нерегистриран)
защото в Европа навсякъде има екотакса, която е съотвестваща на възрастта на автомобила, а в България, не. Целият народ кара стари бараки, а управляващите се страхуват, че ако си навлекат гнева на толкова хора трябва да си ходят от властта. Затова буксува всичко и само една мнооого висока глоба от ЕС към БГ може да задвижи нещата.
пипер (нерегистриран)
Тури им троен данък и много ще ги спрът тези дърти печки.
Еди. Българин (нерегистриран)
Откакто карам дизелова кола, никога повече няма да се кача на бензинова! Колата ми изобщо не пуши, макар дори да няма катализатор! И не миришв на абсолютно нищо! Специално си завирах носа направо в ауспуха и едва тогава усетих лека миризма на нафта! За сравнение, всеки ден срещам коли, определено бензинови, със сигурност без катализатори, но и напълно развалени, защото бълват черни облаци към мен - толкова черни понякога, че и парните локомотиви бълват по-малко от тях. А заяждането с дизела някой го подхвана нарочно след скандала с Фолксваген.
чочо (нерегистриран)
Евала ,брато ! И аз съм така-моята има Евро 6-дизел и само дизел-и то Фолксваген-а тези дето плюят-да го ,,,,,,,,,,,ухат !
Митко Пешев (нерегистриран)
А искаш ли да си завреш носа, обаче некой да натисне до 2200 оборота? Ще ти излезе чернилка през ....
Пешо (нерегистриран)
В Германия, за да можеш да влезеш в по-големите градове, ти трябва зелен стикер за ниски емисии на изгорели газове. Такъв се дава на 1) коли бензин след 1994 година, и 2) дизели след 2009 година. Това е. Карай си пушещия дизеляк където си искаш, но не и в града. Същото трябва да стане и в София.
Чичото с газовата уредба (нерегистриран)
Странно нищо не се говори за алтернативни горива - като метан или пробан-бутан? Не е ли по-екологично от бензина???? Или на някои не им изнася? Да поясня- производителите и търговците на нови автомобили!
Кон (нерегистриран)
Е как не, говори се - екобусите у нас карат на газ. Безперспективен е обаче, защото като бензина и дизела се прави от нефт. Пък и страшна мъка е със стара таратайка още и на газ да се мъчиш да караш.
Ха-ха (нерегистриран)
Баба ми цял живот с нафтова печка се топлеше. Цялата къща ухаеше на нафта. Почина на 93 години. Да го духат проектаджийчетата...
Един (нерегистриран)
Има доста голяма разлика от изгаряне на нафта в печка, и изгаряне под налягане. Ама кой да учи физика и химия, кой?
Ми като е (нерегистриран)
под налягане е по-чисто горенето, и саждите са по-малко!
? (нерегистриран)
Брей, то от затоплянето, от застудяването, от цигарите, от филиите с мас, сега и от нафтата, не остана жив човек. Да ви пИкам на учените.
б х (нерегистриран)
и от суджуците също
В. Висоцки (нерегистриран)
Ети китайци за несколько лет Землю лишат амосферъй...ха-ха.
Ганчо ТДИто (нерегистриран)
Що ми се струва, че добавките в бензина, които трябваше да заместят оловото, май бяха канцерогенни. И затова сложиха катализаторите. И по статистика на общините колите ни 99% са с катализатори :) И дали един 6-литров VW е по-екологичен от един 15-годишен голф? Ама няма нищо - плащаш и караш. Принципа е много важен - даже и да е неморално, ако е обложено, значи е законно.
вън (нерегистриран)
Спрете ги тези пушилници
... (нерегистриран)
Фолксваген са фашисти, но и най-смърдящия голф изпуска газове само когато двигателят му работи. Всеки трол отделя отровни газове постоянно, дори и да спи. Освен за троловъдството същото се отняся и за житотновъдството така, че бъдете вегани и не отглеждайте домашни животни.
ази (нерегистриран)
Голфаджиите пищят нещо тука ...на обидено. Ще им отнемат най-ценното, 20год гоуфче. Ще настане сейна трагедия, а тъкмо са му изрязали катализатора и сега върви супер чисто!
Реалист (нерегистриран)
Ти явно си от тези дето изрязват катализаторите от колите на хората или казано накратко, крадеш катализаторите им, та си много светнат по въпроса. Да, трагедия е за българина, когато някой като теб им открадне катализатора. От една страна хората искат чист въздух, от друга страна не могат да си позволят всяка седмица да им крадеш катализатора и те да си купуват нов.
ази (нерегистриран)
ааа... гоуфаджия философ?!
AAA (нерегистриран)
А бензиновите не могат да ни убият така ли? Стига с тази пропаганда!!! Журналисти помислете малко преди да пишете глупости и да цитирате сляпо пропаганда.
Като сме започнали... (нерегистриран)
Принципно и пешеходците замърсяват въздуха като вървят и вдигат ФПЧ във въздуха, т.е. и те имат дял в тази смъртност, примерно заради пешеходците умират по 5000 човека годишно в ЕС. Колоездачите също имат голям дял, защото замърсяват по същия начин, да кажем още 10000 човека. Да продължавам ли?
Демон (нерегистриран)
И днеска зарибиха биомасата ...
axa,.. (нерегистриран)
Kаквото и да говорят, да знаете, че става дума за пари!!! A газовете от керосина които бълват хиляди самолети на ден, а газовете от хилядите гигантски кораби по океани и морета, те не замърсяват ли, не умират ли хора и животни от тях???? Aла бала, хиените пак замислят дране с такси и данъци и затова измислиха "враг"!! бля, бля:..;)
ami,.. (нерегистриран)
да спрат самолетите и алчните хиени които измислиха тази глупост да ги качат на файтони бе!!
Глупости (нерегистриран)
Е това е най-глупавата статия която съм чел...стъкмистика отвсякъде. Без дизела няма транспорт, горивото е по-евтино и с по-висок КПД от бензина. Аман от платени глупости...
Да бе (нерегистриран)
Даже и да се спрат от движение всички дизелови коли, тези починали уж заради дизеловите коли, пак ще си умират. Ясно е защо.
Стъмистика, а не факти (нерегистриран)
Ясно е, замърсяването от дизеловите коли никого не убива. Тук явно става дума за някакви проценти - какъв е процента на замърсяване от дизеловите коли в някакво общо замърсяването, в което делът на дизеловите коли е пренебрежимо малък, примерно 1%, но като цяло замърсяването убива и така част от починалите (1%) се слагат към дизеловите коли, въпреки че не те са виновниците.
хахааааааа (нерегистриран)
Ти затова ли лапаш ауспуха на колата си
аха (нерегистриран)
Ти ако налапаш чучура на чешмата и пиеш без мярка чиста питейна вода пак ще умреш, така че, коментара да лапнеш ауспуха е смешно.
Ами преди да питаш риторични въп (нерегистриран)
... просто се поинтересувай и чети - всичко има вече в интернет. В Европа дизеловите автомобили (не само коли, но и камиони) са отговорни за 35% от фините прахови частици (това е различно за различните страни) - именно те са най-опасните за здравето. Затова и в страни, като БГ, където има много ТЕЦ и хора, които се греятна въглища този проблем е по-голям.
ха-ха-ха-ха (нерегистриран)
35% е само там, където няма тецове и няма отопление с твърдо гориво през зимата и улиците се мият. Все неща, които ги няма в България. При това тези 35% от замърсяването в другите държави отговаря на 10-15% от максимално допустимите норми, но не и за България, където другите замърсители, различни от дизелите, замърсяват многократно повече и дизелите остават много малък процент в общото замърсяване, особено през зимата, като делът им е около половин процент.
Истината (нерегистриран)
Митът, че колите замърсявали много става все по-актуален, защото властите в много градове, не могат да се справят с организацията на движението и паркирането заради нарасналия брой коли. Като са некадърни да се справят с проблема, започват забраните, като за целта лъжат и мажат както са си свикнали. Сега ни лъжат за дизеловите коли, утре ще ни лъжат за бензиновите (разделяй и владей).
ФПЧ и МДН (нерегистриран)
Странно! В София през лятото замърсяването с фини прахови частици (ФПЧ) е около 70-80% от максимално допустимите норми (МДН), като около 1/4 от това замърсяване се дължи на колите, а около 2/3 на неизмитите улици. През зимата, в най-студените дни при замърсяване с ФПЧ над 6 пъти над МДН, делът на колите в това замърсяване е около половин процент.
stan_posta@
Винаги ще се намерят "учени", които за малко плащане (не искат много - само да им платиш да отидат на конференция) ще ти докажат каквото искаш !
450 000 (нерегистриран)
...са жертвите от токов удар. Така че, хибриди .. тесли .. мани-бегай. Карайте си дизеларките... и ич да не ви е!
Илиян (нерегистриран)
Това му се вика скрита реклама :) Бавно , но сигурно ДВГ си заминава и идват електромобилите :)
Alex (нерегистриран)
Е да де, но токът от някъде трябва да дойде. И ако идва от ТЕЦ, почвам да се съмнявам в екологичността им. Отделно колко е мръсно произшодстшото на акумулаторите.
Илиян (нерегистриран)
Това което пишете говори само едно. Въобще не сте наясно :) Само един факт ще ви сервирам :) От 2025 Волво спират производство на автомобили с ДВГ. След тях са Рено , Пежо и Ситреон :) И като допълнение най-големият завод за батерии се строи от Мерцедес и скоро ще изкарат прототип на електроКамион ! Вие както искате си ги анализирайте тези факти !
До Илиан (нерегистриран)
Електрическите коли замърсяват повече от дизеловите и бензиновите, но замърсяването е изнесено извън градовете. Повече замърсяват заради самото им производство, както и за производството на ел. енергия, а после и за унищожаването на ел. коли, вкл. акумулаторите им.
Илиян (нерегистриран)
Когато се правят батерии за колите е опасно , но като се правят батерии на смартфони,смартуатч и други смарт не е опасно ;) Май си протиречиш :)
03 (нерегистриран)
Дизеловите газове убиват ЗА 4500 души ПО година НА Европа. В началото на учебната година сме :))))
Още (нерегистриран)
утре подавам молба до съда в Страсбург, за да осъдя големите компании, че ме тровят!
Горд Европеец
Нафтата е най- мръсното въглеводородно гориво (ако не се смята мазута). Трябва да се забрани производството на леки автомобили на нафта. Изключително много окиси, сажди и смоли. А това, че има и други замърсители не означава, че нафтата не е сред тях.
Горд си с невежеството си (нерегистриран)
Дизела изхвърля само сажди. А съвременните с евро 4,5,6, изхвърлят почти нищо. Това с електрическите автомобили ще излезе като двигателя на Ванкел, и вредата от крушките с нажежаема жичка. Лобиски изстъпления.
убиват на 4500 души (нерегистриран)
неграмотници, направете статия за всичките си неграмотни заглавия, ма!
ами (нерегистриран)
те бензиновите миришат на теменушки
и тигана (нерегистриран)
също може да убие.. кога ще ги спираме?
хаха (нерегистриран)
и никой, ама никой не прави изследване колко замърсяват самолетите, които летят ежедневно над главите ни... Щото керосина не е вода... Ще ви подскажа, че само 1 полет на голям лайнер замърсява въздуха, колкото автомобилите в средноголям град за ден.
созе (нерегистриран)
не знам, как един самолет ще изгори толкова гориво, колкото автомобилите в един .. дори и малък град.
ами (нерегистриран)
единия от най-малките (от летище София излитат поне 40 на ден от този вид) е А 320. Резервоарът му събира 30 тона керосин. Не говоря за пристигналия в София А 380, но който лети над България (понеже обслужва дълги полети) и който събира 296 ТОНА керосин (които му стигат за полет - Лондон-Делхи примерно). Действително нямам представа дали примерно в Русе или Бургас се продават и горят по 300 тона гориво на ден....
втддз (нерегистриран)
ми тва се е знаело винаги, ама хората не искат да го повярват, купуват си новите дизелови, тракащи трошки и се радват, че им е евтино.. ама тва го дишаме всички после. и да, стара бензинова кола е по-чиста от кой да е нов дизелов трошляк.
Mитко Пешев (нерегистриран)
И аз така. МНОГО обичам НЕШУШАЧ, каращ ДЪРТ ДИЗЕЛЯК да ми протестира, за Пушенето на обществени места, колко било вредно
Факт (нерегистриран)
Не знаеш за какво става въпрос. Правили са експерименти и се оказало, че една цигара замърсява повече с ФПЧ в сравнение с работещ на празен ход съвременен дизелов двигател.
Митко Пешев (нерегистриран)
Друго си е да имаш въображение. НЕПУШАЧО, каращ ДЪРТ ДИЗЕЛЯК
Истината (нерегистриран)
Истината е, че съвременните дизелови коли имат толкова ниско ниво на замърсяване, че е смешно да се говори за замърсяване при тях. даже бензиновите замърсяват повече, но по друг начин. В България само около 10-15% от движещите се коли (не от регистрираните) са по-стари от 20 години, а около 40-45% за нови коли до 10 години.
98 (нерегистриран)
Откога новите коли са на 10 години? И пропусна да напишеш, че 70% колите са с премахнати катализатори, тоест ЕВРО-0.
MM (нерегистриран)
Основни проблем на дизеловите двигатели, който ги различава от бензиновите са финните частици, които причиянват множество респираторни проблеми. Да не говорим, че понеже дизеловите двигатели са основно за бизнеса, камиони, автобуси и прочие, вероятно регулацията им започнала по-късно под корпоратвиния натиск от този на масовия бензинов автомобил. Както знаем у нас е голяма гъзария да си купиш 2.0+ литров двигател, така дизеларка да трака "убаво", ама да "арчи" по-малко, което нали пак си 10+ литра на сто извънградско щото големия двигател си лапа и тъй като панелнния тарикат няма пари за нови купува стари, сваля им де що има запушила се система за очистване, щото и те са си пара, шари 20 лв при технически преглед за почерпка и така...
311 (нерегистриран)
Явно нищо не разбираш от двигатели и харчене.
Stefan (нерегистриран)
А БЕ, ВИЕ ЕБАВАТЕ ЛИ СЕ? Я, някой да прочете заглавието и да си оправи грешката, това е направо нечувано!!! И това ми било медия!
478 (нерегистриран)
Затова бъдете европейци и инвестирайте в нов катализатор, вместо да "отпушвате" колата.
Факт (нерегистриран)
Всъщност ни съветваш да купуваме "през ден" нов катализатор, за да има какво да крадат крадците на катализатори. Браво, явно си от тяхната мафия.
кофти (нерегистриран)
Дали ще гласуваш на всеки 4 години или ще купуваш катализатор, или ще плащаш заплати на милиционер, разлика няма и все ще плащаш.
:-) (нерегистриран)
Ти ще си първият европеец, монтирал катализатор на дизелов автомобил. Браво на разбирачите като теб
xXx (нерегистриран)
Поредната порция опашати лъжи! Демек, оставете ГМО-храните, третото качество продукти за Източна Европа, Лигнитните въглища, гумите дето горят почти всеки ден в съседната маала и т.н. И я дайте да оправим дизелите?
Men (нерегистриран)
Така е пълни изроди са. Моята 20 годишна кола изобщо не замърсява!
НАЙ
Осъдиха на 3,5 г. затвор заради подкуп бившата здравна министърка на Румъния
Киев отвърна на атаките: Удари с дронове руски петролни рафинерии и военно летище
Ожесточени боеве в Очеретине, Русия подсилва офанзивата с още военни части
Руски атаки срещу енергийна инфраструктура в 3 украински области. Ударени са 4 ТЕЦ-а
"Уолстрийт джърнал": Според разузнаването на САЩ Путин не е наредил убийството на Навални
Ожесточени боеве в Очеретине, Русия подсилва офанзивата с още военни части
Руски атаки срещу енергийна инфраструктура в 3 украински области. Ударени са 4 ТЕЦ-а
"Уолстрийт джърнал": Според разузнаването на САЩ Путин не е наредил убийството на Навални
Киев отвърна на атаките: Удари с дронове руски петролни рафинерии и военно летище
Асен Василев: Хората си дават сметка кое е важното - повишените доходи или измислените скандали