Експерт: Инцидентът с влака в Кресненското дефиле е можело да бъде предотвратен
Въпреки непреодолимите природни сили, има механизми, разработени точно с цел предотвратяване на подобни случаи, коментира Веселин Киров
Обратно в новинатаКоментари - Експерт: Инцидентът с влака в Кресненското дефиле е можело да бъде предотвратен | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
300 (нерегистриран)
Всичко може да се предодврати но не и в Б-я. ВПри нас я чиновника не си е свършил работата, я циганина откраднал предупредителните знаци, я шофьора не видял. Така е вБ-я. Никой не му пука за нищо.
Jesi (нерегистриран)
Не е така все още има хора на които им пука, но не можем да оправим цялата държава, то затова се иска разум и отговорност, то като всеки си е хванал поста и го страх да пита по горния си началник или да си каже мнението, защото утре може да не е на работа, а някой други си затвалят очите и ни обясняват ,че това е форсмажорна ситуация, то цялото БДЖ е форсмажорна ситуация, до такава го докараха мъдрите му шефове и управниците в тази държава, както и крадците в БДЖ!
Иван Петров
В някой страни си има екипи алпинисти и проверяват точно такива скали и решават проблемите с контролирани взривове. Естествено, че е скъпо, но се спасяват животи. Точно затова у нас няма да стане, щото живота е евтина стока. Депутат и министър в тоя влак няма да срещнете.
Иван (нерегистриран)
На мен пък ми е писнало от експерти, които се появяват веднага след инцидент, а преди това ги няма никакви... Айде сиктир, експертите...!
има ги (нерегистриран)
но не смеят да се обадят ,защото всички превантивни мерки струват пари, които управляващите не са съгласни да плащат защото за тях живота на обикновения човек не струва нищо. Фактор и начина по който се разправят с инакомислещите ( в Младост например) ,което определено респектира всеки който си помисли да има съвест.
Марин от Бургас (нерегистриран)
На този експерт мога да кажа тя и майка ти ако беше мъжка и ти нямаше да се родиш!!! В тази България е пълно със професори и разбирачи!!! Бог ако реши да накаже някой никой не може да го спре квото и да прави!!!
Иван Петров
явно е що за разбирач си ти самия. у нас всичко е опряло до бога, щото нищо не се прави...
Хах (нерегистриран)
Явно на Веселин Киров мозъка му е застинал в кантонерската епоха. Сега в 21 век има други средства - WIFI kameri , дронове , чрез които всеки ден могат да бъдат наблюдавани по 100 км. А за висящите скали ЖП-то са си виновни, трябва да бъдат взривявани, махат се релсите и траверсите, взривяват се скалите, почиства се и всичко наново се сглобява. Това го знаят но си карат още по стар тертип ден да мине друг да дойде и да хартисват повече пари за лева ръка десен джоб.
ТОЧНО КАЗАНО! (нерегистриран)
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Митко Пешев (нерегистриран)
Аз съм предотвратил пътуванията ми с Влак. За по-сигурно
ЖП (нерегистриран)
Много по-вероятно е да те тресне на пътя някоя мутра или някой селски пияница, отколкото да пострадаш при жп инцидент.
абе (нерегистриран)
след дъжд качулка
Ss (нерегистриран)
Досадно е някакви хора да дрънкат просто така. Все експерти в тая страна. Това можело, онова можело. Ми да го бяхте направили, не да дрънкате постфактум.
77 (нерегистриран)
В НКЖИ си има хора, назначени за това, те не са го направили.
Митко Пешев (нерегистриран)
Това НКЖИ не се ли намира в България? Или са некакви марсианци?
Луси (нерегистриран)
"като се обърне колата пътища много " То навсякъде е така ,мърлявщина . Елате в Пловдив най- мърлявия кмет герберски си избрахме вече 10 години и града зацикля . УЖ млад човек, уж пловдивчанин у,чен ама всичко е уж.
той (нерегистриран)
лусита, иди си в катуница ма, като не ти харесва пловдив!
Марин от Бургас (нерегистриран)
Преди седмица ходих в Пловдив и много ми хареса! Незнам кво не ви харесва? Явно на българина му е в кръвта да мрънка постоянно!!!
Писна ми от експерти (нерегистриран)
Всяко бедствие в тая скапана държава може да бъде предотвратено но никой не си върши работата за която е назначен!!!!!!!!
той (нерегистриран)
тъпи,дефиниция за бедствие: разрушително по своята същност и мащаби природно явление, в по голямата си част неподлежащо на контрол от човека, което заплашва здравето и живота на хората и води до ......... бедствие сте "специалистите" от разните граждански сдружения
fisherman (нерегистриран)
Опасните участъци при жп линиите едва ли са повече от неколкостотин километра. Ако трябва ще ги облитат периодично с дронове
незнайко001 (нерегистриран)
Питам- облита дронът, вижда се всичко, но това е само стационарно положение, как ще се разбере дали един камък или скала се клати ? Затова си трябва алпинисти с оборудване , да минат на всякъде в такива участъци и с ръка , с лост да провери дали всичко е здраво или се клати и трябва да се бутне !
v (нерегистриран)
Какъв е този “експерт” и как доказа, че е елсперт. Аман от псевдо-експерти които много ъкъл дават ксто се обърне каруцата. Защо не сигнализира преди това нали си голям експерт
Друг читател (нерегистриран)
Влакът не минава от вчера по Кресненското дефиле. Това, че има скали и са напукани се знае. Ама се чака. Нещо като асфалта край Своге. Полицията пише доклад след доклад, че адфалтът е опасен и умират хора. Ама комуникацията със строителя била кофти и нищо. И си отидоха още хора. Непреодолима сила е корупцията.
Така е (нерегистриран)
Кантонерите бяха "изволнени" като излишни и бяха заместени от "кантонерките"-в които бяха поместени досиетата на увеличената държавна , общинска и жепейска администрация!Ако не вярвате, отидете в първата ж.п. гара и отворете първата врата на аминистраторите им.Ще видите поне 3-4 бюра с едни женици и мъжлета, които ще ви изгледат стреснато....!
Ян Хуб де Хуб (нерегистриран)
Експерт? Не е от нащИ..
молитвата на набожната тиква (нерегистриран)
боко тъпото е шетал по трасето и си е правил водосвети на първокопаниците за асфалта в резултат на което трасето е подгизнало и влака е паднал, ама дали цацата ще го разследва не се знае
цацата (нерегистриран)
е установил, че тескере коджа кочанов е доставил прекомерно голямо количества светена вода за водосветите на сюрията попове и ходжи предвождани от тиквуня за първокопаниците му
лелеее (нерегистриран)
падналия влак ще осигури достатъчно гласове, така че тиквата направо ще утепа следващите избори
до Росен Желязков (нерегистриран)
Аз също съм на мнение, че този инцидент е плод на недоглеждане от страна на НКЖИ. Въпросните "слаби места" на жп-професионален език са в ресора на НКЖИ - те трябва да правят огледи и констатации ежедневно, и в техен ресор е да предотвратят такава опасност. Недостатъчните бройки кантонери на тези слабо места също са камъни в градината на НКЖИ. Новият министър е време да влезе в час, не да говори че това са "форсмажорни обстоятелства", че става смешен. Отговорността е на НКЖИ, и генералният им директор да си носи последствията.
Отдавна не сме (нерегистриран)
във времената на Стивънсън. Тензодатчици с контролери могат да бъдат монтирани под релсите и да се захранват през няколко километра и да докладват състоянието на участъка. Ако има нещо върху релсите то се гледа къде е влака - ако е не е там значи е аларма. А камера на локомотив с подходящ софтуер за обработка на изображенията също може да гледа за нередности на по релсите. Има и съвременни средства за контрол и наблюдение
той (нерегистриран)
гражданска инициатива за обществен и релсов път?!!! ако от мене зависи, тоя "специалист" веселин киров, ще натроши този камък, и още хиляда кубика такива камъни с малко чукче, и наистина ще стане специалист!
... (нерегистриран)
Че си гадняр разбрахме. С какво не си съгласен от казаното от човека обаче не разбрахме.
той (нерегистриран)
ми във една наука, казва се физика, пише че всичко пада надолу каквото и да правиш, ще падне! пътя асеновград смолян, до разклона за лъки, от горския кантон го гледаха с години , рушаха го периодично, и накрая пак си падна! на няколко пъти! имаше светофар две-три години докато го оправят! алпинистите и техниката им висяха пет месеца там! пътя смолян ардино също падна! свлече се 500 метра склон! кой "специалист " може да го предвиди и предскаже?? веселин киров от гражданско движение дрън, дрън, дрън?? ми и аз съм "специалист" и ти казвам, че е от трите тепета в пловдин ще се срутят камъни! и ще позная! само дето не знам от кой край ще паднат, от кое тепе и кога! веселин диров специалист след дъжд качулка!
Експерт (нерегистриран)
Най-добре е да преместим планините около релсите и пътищата, надайте се. Мрежите удържат камъни но не и канари с тегло на локомотив. Най добре в такива участъци скалите да се взривяват периодично, че каквото има да пада, да пада.
4 (нерегистриран)
Ситуацията в БДЖ е много зле. Идеята е да се приватизира и определени кръгове да забогатеят. А може и някой 20-годишен с фирма от месец да го купи със заем от 200-300 милиона и да го нареже на скрап. Вече сме го виждали с Кремиковци. В България няма невъзможни неща. Но матриала толкова си може и затова излъчва такива управленци...
Само, че (нерегистриран)
Кремиковци имаше дългове за стотици милиони, както и БГА. Нормално е такива длъжници да се продават в магазина за левче.
хаха (нерегистриран)
Ама ти лично ли му видя дълговете или така ти казаха по телевизията? И БТК и ЕРП, и Нефтохим ли имаха дългове? Ти очевидно си от групата на матриала.
Мрежа (нерегистриран)
метната върху рисковия участък държи камъните настрани. Ронят се но падат встрани. Това съм го виждал докато съм пътувал с влак в България.
no name (нерегистриран)
Мрежата може да отклони малки камъни, но ако се срути 1 тон скала, ще се скъса като конец.
Бивш машинист (нерегистриран)
Камъни до към 20 кг, може би да ги задържат мрежите, а тези скали ,които са паднали са по около 50 ТОНА В Искърското дефиле по пътя при Бов има направени мрежи и стабилни метални конструкции , но и те са огънати от тежестта на паднали големи скали с големина на табуретка, вероятно тежащи около 60-80 кг .
йосх (нерегистриран)
Само джафкачи на последък.... като са експерти, и е можело да се предотврати, защо не са го предотвратили експертите ... или само могат да философстват и да гадаят на чаша домашна ракия ...
сакън (нерегистриран)
някой да не вземе да каже, какво може да се направи за по-добро...!! Тутакси става "джавкач"...!Я да си стоим с лайната по главата, "ко ни пречи"...!!
йосх (нерегистриран)
и колко "експерти" чу последните 50 години, да казват че скалите над линията са опасни ? или са експерти само "след дъжд качулка" ... а вие знаете ли как трябваше да постъпят ... ей, слушах в едно село 2 ма овчари, вмирисани на животни да седят, и да коментират бюджета ... кой как би го разпределил ... ей такава е и твоята работа...
Отговорков (нерегистриран)
ЗАЩОТО СА ЕДНОКНИЖНИ КАЛИНКИ БАЙО!!!
Бивш машинист (нерегистриран)
И този говори глупости ! Също ще е, ако аз започна да говоря, как може космическите совалки да не се взривяват ! Кантонерът като мине по коловоза , първо гледа неговата изправност, след това оглежда скали ,подпорни стени и други, но той не може да види в какво състояние са скалите, които са с височина по 20-30 и повече метри, за там си трябва алпинисти, които имат съоръжения и опит в обхождане на скатове и скали ! Дори и с дронове няма да може да е видят пукнатини , които след време ще са причина за откъсване на скали.
Анонимен (нерегистриран)
А скалите паднали на линията, кантонера дали ще види?
Н-ам кой си (нерегистриран)
За алпинистите сте прав,но нали КАНТОНЕРА трябва да види ,че трябва да дойдат?! Или генералния директор от София трябва да се сети ,че покрай Долно Уино МОЖЕ да има нужда от алпинисти? Па нема нищо ,че този участък може и да го е виждал само на картата или в някоя кръстословица.
Гост (нерегистриран)
Ей много експерти бе. Тоз да иде и в Испания и там да даде акъл за свлачището дето и човек загина.
факт (нерегистриран)
Ей такива "експерти" показват колко сме зле. Можело да се предотврати да падне камък, вероятно ако махнем всички камъни и влаковете минават само през полета, такива инциденти няма да се случват
нищичко не си разбрал (нерегистриран)
и заради такива като теб сме на този хал... Експерта не казва, че може "да предотврати падането на камъка", а може да се предотврати БЛЪСКАНЕТО на влака в камъка...Ако има надлежна сигнализация и контрол върху линиите !
Ербап (нерегистриран)
Доказателство , че от всеки има по-голям!
Поп ставри (нерегистриран)
Ясно е че кат се катурне каруцата пътища много, ти кат си ехперт що не отиди да им кажеш сакън не пущайте влако че се бутуряса? Ами ся кат последното клепало прилопваш?
А СНОЩИ (нерегистриран)
СЕ ИЗРЕДИХА 5 ОТГОВОРНИ НЕКАДЪРНИКА ДА МИ ОБЯСНЯВАТ, ЧЕ СКАЛАТА Е ПАДНАЛА ОТ МАРС И ТЕ СА НЕВИННИ. ХЕПТЕН НА МАЙМУНИ НИ ПРАВЯТ! АЛО, ПИЛЕНЦА, СРЕД НАРОДА ИМА ГРАМОТНИ ХОРА, ИНЖРЕНЕРИ, МИСЛИТЕ ЛИ ЧЕ ЩЕ ГИ ЗАБЛУДИТЕ С 2- ТА СИ ГРАМА МОЗЪК?
НАЙ
Подпорна стена се срути на магистрала "Струма", за колите въведоха обходен маршрут (снимки)
"Ако президентът на Република Сръбска обяви независимост от Босна, до час ще избухне война"
Съдбата на Сергей Шойгу изглежда се преобръща - понася удар в игрите за власт в Москва
Главнокомандващият украинската армия призна, че ситуацията на източния фронт се влошава
Кирил Петков отрече да е покровителствал контрабанден канал в митниците
Главнокомандващият украинската армия призна, че ситуацията на източния фронт се влошава
Борисов: След изборите преговори с ПП-ДБ може да има, но без Денков, Петков и Василев
Съдбата на Сергей Шойгу изглежда се преобръща - понася удар в игрите за власт в Москва
Василев и Петков: Борисов не е в положение да поставя условия, да се разкачи от Пеевски (видео)
"Ако президентът на Република Сръбска обяви независимост от Босна, до час ще избухне война"