Експерти и очевидци след трагедията на "Тракия": АПИ да спира тировете през почивните дни
Ограничението няма да важи за хладилни камиони, предупреждават шофьори
Обратно в новинатаКоментари - Експерти и очевидци след трагедията на "Тракия": АПИ да спира тировете през почивните дни | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
анонимен (нерегистриран)
Искам да споделя мнение относно издържливостта на мантинелата. Ясно е, че мантинела, поставена преди 20-30 години няма как да запази качествата си, каквито е имала като нова. Но и нещо друго. От 20 години живея в Торонто, Канада. Изминал съм около 80,000 км по пътищата на САЩ и около 300,000 км по тези на Канада. Навсякъде в двете държави, където терена е равнинен, а случая край Стара Загора е такъв, освен мантинелите, трасетата в двете посоки са разделени от тревни ивици с ширина 50-100 метра. В такъв случай, дори при скъсване на мантинелата, на автомобилите в отсрещната посоке не се случва нищо. Добре е българските инженери, проектиращи магистрали, да вземат предвид този опит, особено в равнинни участъци. Ще бъдат запазени доста човешки животи!!!
@ (нерегистриран)
АПИ да ремонтира мантинелите. Те не са декоративни решетки,а предпазни съоръжения.
Икономиката преди забавата (нерегистриран)
Събота и неделя а даже от петък на обяд да се спират тировете, всички видове камиони и лекотоварни коли. Да се движат само лентяите и отпускарите. Продължавайте така и ще пасете трева ако и тя остане в тази страна която вече инвеститорите и все повече трудови хора не искат и да я споменават. Ако я карате все така в най-скоро време ще трябва да затворите и терминал 2 за да не ви избягат останалите роби и тогава да видим как готованковците и хитреците ще ви плащат данъци.
тъпак (нерегистриран)
какво печели България от турски тирове. А .Тъпак
я (нерегистриран)
В Европа шофират по директива 561. Докато турските водачи не я спазват. Освен това от 2013 г. в ЕС има задължително изискване камионите да са със система, която да поддържа камиона в лентата си на движение, както и система за автоматично спиране. Много от турските камиони обаче са по-стари и ги нямат тези системи. В Турция нямат такива изисквания за превозвачите", добави Петров. Колко струва тая система на камион, че нашите властимащи да се правят на ударени и така риска от невинни жертви да е по-голям?
44магнум (нерегистриран)
Всички инциденти стават с турци,затова предлагам да се забрани влизането на турски тирове в България!
Мм333 (нерегистриран)
Страшно умно предложение,няма що.Защо пък да не спира през поч.дни леките автомобили?Кой решава и кой има право да определя кой има повече права от другите и това не е ли решено в конституцията.Всички сме с равни права.
я (нерегистриран)
И размазаните невинни жертви са имали право на живот нали??? Освен това през почивните дни трафика е по-интензивен и интереса на повечето данъкоплатци е тировете да не им пречат и да не ги застрашават!
Един Българин (нерегистриран)
Камионите трябва да се спират в петък следобяд и неделя следобяд!!! Някой превозвач се е обадил в Банкя през 2017 и са махнали ограничението. Какво като този е хладилен? Утре ще е тир с платове! Не се кара петък и неделя вечер!!! Турските камиони нямали система за придържане в лентата и спиране защото били стари...ами да се оборудват ако искат да карат в ЕС. Изискване и това е. Как Макрон ни прецака да връщаме камионите и шофьорите - изключително екологична мярка, която дано не издържи в Страсбург. Проблемът е че и там си имат гнили ябълки.
ciklop50 (нерегистриран)
Милиционерите от кат да стоят на пътя и да проверяват тахошайбите на тировете, не да клякат зад храстите и да дебнат за някой лев обикновените шофьори!
22 (нерегистриран)
Какво разнасят тия тирове денонощно из цялата страна? Стоки, разбира се вносни. Всякакво българско производство тук е затрито и унищожено, ЗА ДА СЕ ВНАСЯ ВСИЧКО ОТВЪН. АБСОЛЮТНО ВСИЧКО. Боклуци, наречени храна, а и не само храна. Който може да стои на два крака и да работи е натирен навън да слугува на еврогейците и това е.
коментар на броя (нерегистриран)
2020-07-14 05:41:14 шофьор (нерегистриран) Да ви пикая на превозваческия бранш! Особено на турския. Камиони само през нощта, чуждите пък да им се забрани да влизат, само на вагони. Жертвите от катастроди ще намалеят поне 10 пъти, сега им плащаме всяка година кървав данък на шибания бранш!
БГ (нерегистриран)
Само през нощта викаш. Ти нощен труд бачкал ли си , да те питам? Ама така седмици и месеци наред само нощни смени.
Така, да не бързаме (нерегистриран)
Следите на влачене видими от снимките на дрона които показаха, се вижда, че тира се е обърнал още в дясната лента, т.е. възможно е не шофьора да е заспал, а да гръмнала предна лява гума, която от снимката се вижда, че е няма на джантата.
22 (нерегистриран)
Тука говняният трол "той" се загрижил кой щял да ни носи патладжани и домати от Турция ако не били гаджалските тирове. Ще си произведем боклуко, ако ни оставят на мира изродите, които ни натресоха твоите господари, ще си произведем всичко както си произвеждахме преди и изнасяхме даже.
Красимир (нерегистриран)
Решението е да качват тировете на влакови композиции от Капитан Андреево -> Калотина/ Видин/Русе. Ще намалее трафика, замърсяването, смъртните случаи. Шофьорите на тировете ще си пускат паузата на влака и като слязат ще имат пълен работен ден за каране
Абсолютно си прав (нерегистриран)
Така е това е най доброто и имаше такава идея не помня кое правителство да го направят но го отебаха вероятно под натиск от лобито на превозвачите педали! А докато го реализират може поне да спират тировете през почивните дни!
Танк (нерегистриран)
В нета е пълно с клипове как след заспиване, припадане, пукане ма гума . . . тировете преминават през всякакви мантинели, все едно няма никаква преграда. По-добре да им се ограничи максималната скорост.
Байо (нерегистриран)
Отговорните институции да си влязат в ролята и да започнат да проверяват шофьорите на тирове дали спазват режима на почивка. Впрочем, дори и един шофьор да не е карал повече от осем часа, ако през предишния ден е карал повече откокото трябва и не е спал, може да бъде достатъчно изморен, за да заспи по време на каране, още повече ако е на възраст, както е в случая. Трябва да се помисли за изграждане на стоманобетонна или стоманена ограда межоду пътните платна вместо мантинели.
. (нерегистриран)
Дайте сега другари да ударим пак един протест против пакета мобилност. Що никой не говори за него. Нали сме най-хитрите?
. (нерегистриран)
Ах да и винаги някой друг ни е виновен, било то мантинела било то Бойко Борисов.
Винету (нерегистриран)
Не бе тъпак хората загинали в колите са виновни и техните близки, сигурно пак са карали с несъобразена скорост както казва кат
той (нерегистриран)
жертви от катастрофи в българия 1990г - 1567души 2018 611 души! хайде лек и спорен ден, комунделисмотани!
Цв Цв (нерегистриран)
Ама то 90 година беше анархия бе мунчо, нитоимаше кат нито гтп нитонякой спазваше правила за движение. Кажи при ханаспарух колко катастрофи е имало и колко сега?
БГ (нерегистриран)
Да де ама тогава колан не се слагаше, да те светна. И си припомни какви бяха гумите и спирачките, а и фаровете ако щеш в сравнение със сега. Да не говорим, колко малко коли имаха разни АБеС, ЕеСП, АеСР и прочее. А че населението тогава беше с 40% повече отчете ли го? Освен това тази статистика не отчита броя на ранените, а само на убитите, но сега колите имат и еърбези, и кнауч зони и са много по-сигурни за пътниците при катастрофа, съответно повече оцеляват. Та ако си вярваш, че намалението на смъртните случаи е вследствие на усилията на някоя власт, била тя синя, червена или пембяна много си се объркал. Това намаление се дължи основно на техническия прогрес.
... (нерегистриран)
Шом мантинелата е от 96та значи никой друг не я е късал от 24 години насам в тази отсечка. Това със заспалия шофьор е най-лесното обяснение. Става ли въпрос за камион или автобус винаги оттам тръгват. Да видим какво ще излезе. Жалко за загиналите. Мир на праха им!
той (нерегистриран)
експерти значи? ще спират тировете през почивните дни??? ми какво ще папате след почивните дни, фбе "експерти?? ми ако утре пътнически автобус направи същата беля, и пътническите автобуси ли ще спрете, бе "експерти" ми ако ток убие двама - трима и тока ли ще спрете?
Винету (нерегистриран)
Абе мухъл имашли идея колко пътнически автобуси и колко тирове се движат на ден през уикенда?? И как шофират едните и другите или си говориш с гъ3о со както винаги!?
22 (нерегистриран)
Ами ще си произведем бе, простако. Както си произвеждахме, но ни затриха производството за да ядем европейски и турски говна. Защо преди не се е налагало такъв внос, кажи бе, търтей? Щото всичко си произвеждахме и изнасяхме даже. Бягай оттука мастийо герберска!
Гост (нерегистриран)
Някой да ми обясни каква е разликата да те блъсне тир от понеделник до петък и от събота до неделя. В доста случаи става въпрос за недоспали тираджии. Трябва да има контрол над часовете за каране.
той (нерегистриран)
те по тоя въпрос "експертите " са некомпетентни!
Капиш? (нерегистриран)
Разликата е като между тебе и Айнщайн! В единия случай през седмицата се движат много малко колии трафика нее натоварен. Докато през уикенда е пълно с туристи за и от морето както и пътуващи от градовете за селста и вилите и е задръстено с коли. Това натоварва и шоферите на тирове които правят грешки и шанса да убият много народ наведнъж е значително по голям!
Експертите на Бойко (нерегистриран)
не казват че контролните органи не са проверили турския шофьор че е шофирал повече от колкото му се полага за деня! Турските шофьори знаят че тук минава номера с подкупа и с манипулацията на тахометрите.
ГОШО ТОПАЛОВ (нерегистриран)
Забранете на Турски Тирове да минават през България !Колко загинаха от пияни и дрогирани Турски шофьори ? Не на Турски Тирове през България , камунджите да си търсят пътища ! България за Български Тирове !!!!!!!!
той (нерегистриран)
идиотино, кой ще ти докара доматето и патладжаните от турция бе? или ще си идеш тнаселосам да си ги гледаш?!
Канчо (нерегистриран)
Турските тирове да се качват на Капитан Андреево на влакове и да слизат на изхода на България, освен ако не желаят да стигнат по този начин в Западна Европа. Същото се отнася и за обратната посока. Тъкмо ще се понатоварят мялко жп линиите, за които са платени стотици милиони евро за реконструкция и модернизация.
Ива (нерегистриран)
И после? Българските тирове не пътуват само в Европа, а минават и през Турция. Първо мисли за последиците!
До ивето (нерегистриран)
Ти мислиш ли как ше се чувстваш при челен сблъсък с турски тир или това не ти силната черта
Софиянец (нерегистриран)
Каква Мантинела ви гъделичка че е виновна ? Пътя , казаха очевидци че е бил като храмоника и хлъзгав ,същия като при Своге случай , защо прикривате ! Колко Българи загинаха от ЛОШИ ПЪТИЩА в България , при това Правителство на ГЕРБ -МНОГО ! Най-скъпите пътища в Света се правят в България при Управлението на Борисов , Умишлено за да се краде от СТРОИТЕЛСТВОТО на Магистрали ! ОСТАВКА на Борисов !
той (нерегистриран)
селски, от там за денонощие са минали пет-шест хиляди автомобила! щов за тоя е бил хлъзгав и крив, вероятно шофьора е бил тъпкато тебе!
уточнение (нерегистриран)
Хубав път щеше да спаси спящият шофьор? Има значение пътят, но тук основната причуна е друга.
1234 (нерегистриран)
АПИ да си гледа мантинелите и дупките! А ДАИ да изринат всички гнусни корумпета и да започнат да котролират адекватно! Турците карат нашмъркани, не спят по три денонощия. Плащат по 50 евро на нашите тулупи и продължават. А после - 5 жертви, 6 жертви! Да проследят тоя турчин кой и кога го е проверявал и да го вкарват в затвора директно за масово убийство!
от София (нерегистриран)
Ти олигофрен ли си ??? Шофьора е на едно по-хубаво място вече... Съболезнования на близките на жертвите!
1234 (нерегистриран)
Не ме интересува къде е. Убил е четирима невинни. Явно никога не си виждал как карат турските тираджии.
Фигаро (нерегистриран)
Има просто решение. Трафикът да се съобрази с наличната инфраструктура със стандарт за пътна безопасност. Едва ли нама такъв. Икономиката ако е пазарна не търпи дефицити. Ще заработи ЖП-то. Шофьорите на ТИР-ове са си едни страдалци, а шефовете им са главни виновници.
Зъл дух (нерегистриран)
Га нямаше магистрали по Бай Тошо и при по-малко турски тирове и га москвичи бяха супер лукс и се караше по-бавно и по-рядко - убитите на пътя бяха двойно 1500+ годишно!! Това може да се провери в милиционерската официална статистика!!!
още (нерегистриран)
6 жертви на мерките срещу корона вируса
Зъл дух (нерегистриран)
Ако си бяха седяли в карантина - нямаше да са пътни жертви!
Лошо.... (нерегистриран)
Не е решението в спиране на тежкотоварните автомобили. По същата логика ако в почивните дни се спре изцяло движението, и за товарни и за леки автомобили, то тогава катастрофи със сигурност няма да има, но....
. (нерегистриран)
Напротив, от събота 22 ч. до неделя 22 ч. и в празник, никакво движение на камиони по пътищата. Като в Европа . Точка
Зъл дух (нерегистриран)
Тая магистралка трябваше отдавна да е пет или четирилентова. Строена през времена, когато масовият транспорт е бил магарешки каруци. И най-смешното е, че позволената скорост е над 100, а да не говорим, че разни BMW-та прелитат ниско с 200, а магистралката е тясна и крива като за волски каруци.
Истината (нерегистриран)
Защо по тази претоварена магистрала ( през лятото прилича на Цариградско шосе) разделителите все още са изгнили мантинели? В нормалните държави, като Австрия слагат бетонни блокове. Вероятно пак могат да бъдат преминати от натоварен тир , но щеше да има далеч по-малка кинетична енергия и по-малко щети.
Иван Грозный (нерегистриран)
Над 20 год. в Чехия ги спират петък след обяд до понеделник сутринта и няма умрял шашлявец водач на тир.Всички си правят сметката.В края на краищата има и жп транспорт-там да ги товарят.
Т 34 (нерегистриран)
Канада е широка 4000 км, а България 500. Там мах скорост на магистралата е 100, при по равен асфалт, освен това между двете посоки има повече от 20 м разстояние и издълбан трап, така че и да излети тир просто си остава долу и няма шанс да помете отсрещните. А тук се дрънката ПО ЧИЕ управление била правена... Що не питата КОЙ е проктанта и изпулнителя?
Зъл дух (нерегистриран)
Защото и проектанта и поръчителят зависи от властта, а тя е народна!
DR (нерегистриран)
Тия хора чуват ли се? Са спрат тиравете защото шошльопаците трябва да ходят на море. Да си представят те да са шофьори и да трябва да изчакат 2 дни, за са си продължат пътя.
Зъл дух (нерегистриран)
Вместо да търсят истинско решение на проблема си правят вятър на устата. Заради гнойна пъпка са готови да ти отрежат целия нос! Типично каруцарско мислене за тъпоумен народ!
М да (нерегистриран)
Ето пример защо в ЕС гласуваха закон за превозвачите - шофьорите трябва да почиват, да се прибират в същи... ето и примера защо! Не да спят по паркингите постоянно
Чук (нерегистриран)
Знаем за регламента. Кажи обаче как с него да се задължат шофьорите и камионите, които не са от ЕС?
Зъл дух (нерегистриран)
Со кьотек и со глоби ;)
GM (нерегистриран)
не случайно по магистралите в гърция не използуват мантинели по средата , а бетонни огради !
шофьор (нерегистриран)
Да ви пикая на превозваческия бранш! Особено на турския. Камиони само през нощта, чуждите пък да им се забрани да влизат, само на вагони. Жертвите от катастроди ще намалеят поне 10 пъти, сега им плащаме всяка година кървав данък на шибания бранш!
Тодор (нерегистриран)
Сега глупости ще се говорят до припадък ! Типично по български.
От село (нерегистриран)
Не само за товарните камиони а и за леките коли трябва да е забраната. Тогава ПТП-та ще има само м/у хладилни камиони които при нужда да се ползват като мобилни морги.
Иван (нерегистриран)
Малко е нередно! Заради многобройните жертви, причинени от катастрофи на турски ТИР-ове. Да спират румънски, германски, руски, френски ТИРО-ове!
+ (нерегистриран)
Жертви на КОРУПЦИЯТА.... Магистралата е повредена. И при 90км си рискувал живота поредните жертви на КОРУПЦИЯТА.
ха сега Боко (нерегистриран)
Това са на Боко магистралите,първокачествени и направени по български,със спестени материали!За асфалта нема да говориме,такъв не съществува в Европа,само в България!Мир на праха на хората игубили живота си!
Станишко (нерегистриран)
Само с тази разлика че тази част от магистралата е правена по времето на Станишев.. Информирайте се малко преди да драскате тука на изуст... Е за тва БГ е на тва дередже.. Нужно е само някой да коментира нещо някъде и тва е достатъчно Ганьо да го вземе за истина..
... (нерегистриран)
Погледнете статистиката от предишните години преди да коментирате днешните пътища. За съжаление такива инциденти се случват по цял свят. Уважете поне малко паметта на загиналите и поне в тази статия не си изливайте политическите пристрастия.
Гарантирано от... (нерегистриран)
Главен Виновник за трагедията е ръждясалата бутафорна мантинела, която не е поставена там с цел да пази от катастрофа, а за да се отчете като изпълнена дейност и да се усвоят едни пари
Мантинела (нерегистриран)
Няма мантинела в света която може да издържи връхлитащи 30 тона под такъв ъгъл.. Я се осъзнай малко... Мантинелата била виновна.. Еми хайде на протест че мантинелите в БГ са скапани... Бахти простия народ.. Прост народ слаба държава
. (нерегистриран)
Ало мантинеления разбирач, да вземем да ги правим магистралите без мантинели, а?
... (нерегистриран)
Чисто нова мантинела помляха пред мен малко след Годеч. И то лека кола, ТИР нищо не може да го спре.
dimdimkalev@gmail.com
На скоро бях свидетел на камион паднал от мост в река. Нямаше мантинела а бетонна стена, която не е могла да го спре.
Краси (нерегистриран)
Мир на праха им ! Ужасяващи кадри и отнети животи, просто трагедия ;(((
да (нерегистриран)
90% от тировете са турски, нямат връзка с българската икономика. Хилядите турски тирове имат голямо значение за турската икономика и Ердоган няма да позволи на своите послушни български колеги да спрат тировете
... (нерегистриран)
Имат разходи в България, дори само за транзитно преминаване. За да имате "качествени" пътища и пълни шкафчета.
... (нерегистриран)
Да заобиклят резаняците. Там им дват книжки, стига да имат мустаци. Некадърни боклуци. И са като хлебарки, всеки втори тир е сулфат гюлен. Разстрел на границата още.
Дончо (нерегистриран)
Понеже едни хора са си карали по пътя по техни си дела и внезапно вече ги няма, може би е редно да попитаме великите строители на магистрали в България: Защо в България магистралите нямат нанесени вибриращи ивици от двете страни, като това са едни от най-важните средства за обезопасяване? Защо някой в България е решил да спести от направата им и така да прахоса нечии животи? При положение, че същите вибриращи ивици(rumble strips в USA) доказано спасяват животи, като събуждат заспал шофьор още преди колата/камионът му да са напуснали напълно платното на движение. И така наречената АПИ с какво се занимава и проучва ли световния опит за обезопасяване на пътищата или само става дума за усвояване на едни пари?
мими (нерегистриран)
Повечето магистрали в Европа са направени по същия начин . Има две магистрали във Франция има с бетон по средата. Им вибриращи ивици от двете страни.
А в Италия (нерегистриран)
повечето са с вибриращи ленти и стабилно мантинели. Като българските отдавна не се ползват.
отговор (нерегистриран)
Дончо, преди всичко става дума за усвояване на едни пари. Това е висшата цел на "нашите" фирми.
Ганчо (нерегистриран)
И ти как разбра че шофьорът е заспал??? Там ли беше да му светиш.. Твойте ивици с нищо няма да помогнат ако шофьорът е получил някакъв здравословен проблем... Я се осъзнай малко...
47 (нерегистриран)
Ами дано ви отговори Станишев. Това е правено по негово време.
Гацко
Махането на тази забрана е подписано от шефа на АПИ, за да обслужва браншовите организации.Нищо ново в родната картинка, нямаме пътища, няма ред, нямаме нищо.Във почти всяка държава има кантари за тировете, има ограничени, но в БГ в името на “парата” всичко се заобикаля...40-тонен тир се движи по разбит път и смазва ръждясала мантинела вероятно с над 100км/ч, Асфалт-паша да дава пресконференция!!!
... (нерегистриран)
Гацко, тировете не могат да вдигнат повече от 90. (Освен под наклон) Забрани не спазват османците. Хващат ги тука, подозрително им сменят мерките за отклонение и бягат в турция. От турция върнат резаняк за наш съд НЯМА.
не ми говори глупости (нерегистриран)
вчера пуснах един тир който караше с 110 пред мен по един баир да мине в лява лента защото в дясна лента имаше тир който караше с 90. после ми присветна човека да благодари.
очевидец (нерегистриран)
Навсякъде тировете карат с над 120км/ч
Георги (нерегистриран)
Прокуратурата и АПИ !!! ЗОП - мантинели, пътна настилка. Кой строи, кой контролира, кой е направил изискванията за тази магистрала. Нормално е ли е един камион със страничен удар да събере 2 мантинели и да отиде в другото платно!!! Само в този участък ли е проблема, само тези манитнели ли са проблема и т.н.????
popa (нерегистриран)
problema e nastilkata niama asfalt v nra samo bitom za da ostanat pari za skafa na borisov nima steplenie s gumi asfalt lipsva za tova
... (нерегистриран)
И аз мразя боко, но ти си неграмотен идиот.
боко-Тъпото (нерегистриран)
е отменил забраната да камионите!За да угоди на турците!
ох (нерегистриран)
И тол системата е в тяхна угода. Между другото, камиона е хладилен, така че няма да избегне забраната. Да ги качват на влак или с конвой от пункт до пункт.
НАЙ
Пуснаха запис на целия конфликт между журналиста Димитър Стоянов и служителя на НАП
Задържаха един от най-богатите хора в руските структури в сферата на сигурността
Замахване с чадър и избиване на телефон: Бойко Рашков се ядоса на журналисти (видео)
Димитър Стоянов: Имах два избора - или да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта
Шефът на СДВР: Димитър Стоянов е забавил с часове освидетелстването си в "Пирогов"
Пуснаха запис на целия конфликт между журналиста Димитър Стоянов и служителя на НАП
ГЕРБ и ДПС свалят рекламата на хазарт от всички медии със закон
"Послание към Путин": Байдън подписа закона за военната помощ за Украйна, Израел и Тайван
Американски служител: САЩ тайно са доставили ракети с голям обсег АТАКМС на Украйна
Димитър Стоянов: Имах два избора - или да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта