Ентусиаст от Хасково си направи електромобил
Хасковлията Светозар Севов си създаде собствен електромобил.
Обратно в новинатаКоментари - Ентусиаст от Хасково си направи електромобил | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Хасковлията Светозар Севов си създаде собствен електромобил.
Обратно в новината
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Светозар Севов (нерегистриран)
Чак сега ги видях тези коментари.. 2019 година, почти 2 години след като са писани. Благодаря на всички, искрено се забавлявах. Електромобилът върви, зиме лете - няма проблем. Акумулатори не съм сменял още, ремонти не съм правил никакви. 5000 км съм навъртял градско и съм си спестил едни 1000 лева бензин, които НЕ съм дал на лукойл и газпром- лични санкции съм им наложил! Още 5000 и НЯМА да сменям масло и филтри!
kjl (нерегистриран)
От водата ще е! Този изблик на технически потенциал в Хасково немой намери друго обяснение. Вземаш шест, повтарям, шест акумулатора. После купуваш електромотор за пералня. Свързваш двата кабела и готово. Ей ти електромобил. Не знам в КАТ как точно ще го сертифицират и регистрират, ама това е друга тема.
хвалбец. . (нерегистриран)
..И аз, ама на Шкода.Сваляш бензина и качваш Ел. Двигателя . Сега правя соларка та на покрива..за дозареждане.
Clear Lake (нерегистриран)
Браво на човека с дух на изобретател. Такива хора трябват на Родината, а не като плямпалата по форумите.
оправи му спирачките (нерегистриран)
сложи му колелета и гуми на колелетата, да има твърд буксир и дай аз ще ти го регистрирам....ама да не ми докараш някоя ръждяса гробница, която и за скраб няма да ти я вземат, щото окисите на Fe-то то са повече от самото Fe...знаеш ли какво е Fe ? За домашно - да научиш! Ще ти го рег...истрирам - безплатно, но след това цяла година искам да ми носиш мед! п.п. папкам по едно малко бурканче на ден, без съботите, неделите и нац.празници - тогава почивам :)))
това е за ремркето (нерегистриран)
в отговор на човечеца дето твърди,че не може да регистрира ремарке :)
69068 (нерегистриран)
Супер, но това е просто една демонстрация, подходяща за обучение и дотам. Икономически и практически няма хаир. Ако имаше това нямаше да е новина, а нещо МАСОВО. Тия дето ще скочат сега със сметки и аргументи - ами дайте някой линк да видим ваще електрички как са. Разковничето е в батериите. Ако ги намира по 'друг начин' (не в магазина) тогава по може.
по твойто разковниче (нерегистриран)
знаеш ли колко трябва да дадеш за баКтерията на приус примерно? и по твоя начин на сметка пък и на някои предоходни форумни вересии по-долу колко струва км ако включим освен цената на КуКумулаторите и цената която са дали родителите да изучат хасковския майстор, ами колко дава за сапун на година за да спазва личната си хигиена, ами ако пуши, колко цигари духваза да мине километър и половина... измислени простотии - откровено казано!!! хайде сега успокойте се и хич да не ви пука дали дава 2лв за седмица да ходи на работа и дали изобщо работи нещо смислено докато му плащат за да си джитка с личния електрокар :)))
ммм честно казано (нерегистриран)
Ако висчки карат в стил - малко газ и почти без спирачка ще се учудят колко икономични коли имат. Само ,че предпочитания стил на шофиране е газ-спирачка, което си е един превишен разход с поне 40 %.
ами и за гуми (нерегистриран)
ще дават по-малко... ако не дрифтат и не дрищят... ако изключат и кас'тофоня на Цеко Сифоня бате... от там колко киловати ще спестят :)))
От чужбина (нерегистриран)
Браво! От такива хора има нужда България. Следващите стъпки могат да са смяна на батерията с литиево-полимерна или някаква по-лека и издръжлива. Монтиране на слънчеви панели на къщата за да има възможност за зареждане без да плаща и за електричеството. Слънчев панел може и на колата да се монтира. Няма да може да е движи, но ще "събира" ток докато колата е в престой.
потенцията (нерегистриран)
Тоз нищо не е! Аз още си карам колелото с батерията на нокиа. Ама как ва прекара Никола Тесла! Още се чудите ,как да харчите енергията му без да плащате! Електрическата енергия не струва и пукнат цент! Антиматерията е най-ценната енергия!
Красная Кухая ЛЕйка
Най-добри сме в намирането на кусури на чуждата работа ;)) Затова наша не подхващаме, че веднага ще я оценят. Какво сте захапали човекът - имал ентусиазъм, направил нещо! Няма да я карате вие, нали?
Демон (нерегистриран)
И колко ще изтраят тези акумулатори?! Година? Година и половина максимум! А кой ще топли гаража през зимата и коко ще струва? И колко струват акумулаторите? Айде нема нужда! Баламосват биомасата ...
WOOLFA (нерегистриран)
2 лева са около 12-13 кВтч електроенергия, с които трябва да измине около 200 км! Т.е. за един километър пробег трябва да изразходваш... 60 до 65 Втч!!! Хайде, по-сериозно, моля! Въпрос на елементарни познания по физика. Ясно е, че става дума за 2 лева разход на 30 км! Или за денонощие, което е едно и също.
ама ти вярно си (нерегистриран)
...голем вълк! г-н вълк вие сте функционално неграмотен! т.е. четете и не разбирате! Да не говорим, че парадирате с физиканата си грамотност! В текста ясно са го написали хората "...2лв на седмица..." Иди се прегледай!
stan_posta@
Съвсем правилно смята човека, не обиждайте ! 6 акумулатора по 120 амперчаса, едва ли е намерил по-големи, по 12 волта са 7200 ватчаса или 8.6 kWh. При КПД на зарядното 0.8 отиват към 10 kWh. По 14 стотинки на kWh правят 1.4 лева на зареждане ! На едно зареждане, всеки ден. Не за седмица, за седмицата се получават 10 лв. Освен това тези акумулатори едва ли издържат повече от една година (365 цикли заряд/разряд), а по 200 лв на акумулатор това са 1200 лв или още 24 лв. разход на седмица. Този разход трябва да се добави към енергията, не е разход за колата. Другите разходи за колата - както винаги. И най-лошото е, че този автомобил не е регистриран. И едва ли ще може да го регистрира, да изчакаме все пак.
ехооо! 2 на седмица (нерегистриран)
Шимпанзеро, защо се опитваш да измяташ истината? Ти да не си депутат през свободното си време ?
А ТАКА ! (нерегистриран)
А минал ли е на технически преглед . Технотест , хомологизация и т.н. ? ? Защото аз от преди пет години не смея да създам такава кола и да я карам . Заради правовия ред . А той ?
не е минал (нерегистриран)
пише - предстои регистрация! А хомо...лого и лизация не трябва... това са заучени думички без да им знаете сми-то :)))
Ooooo (нерегистриран)
Eлектрически автомобил е пулна безмислица. по рентабилен е метанов мотор. пулниш резервоара с говна и караш с изпаренята им.
аскуский (нерегистриран)
Познавам един аскуйлия дето работи по атомен двигател - ше го зарежда направо от чешмата.
Ку (нерегистриран)
И за да не плаща нищо трбва само на покрива на колата да шибне слънчев панел и да я паркира на слъне през деня.
yoyo (нерегистриран)
ами поздравления за човека! тук разни експерти се мъчат да обясняват колко несполучлив и т.н. е този проект,но...хасковлията зарежда за 2 лева на седмица,а експертите...някои от тях даже нямат и кола!
Закона на Ома (нерегистриран)
Нека зарежда за 2 лева на седмица. Акумулаторите като сдадат багажа, а това ще стане скоро, колко пари ще похарчи за нови? Въпрос на сметки.
това е то кармата (нерегистриран)
ами ако дадеш 70000 лв за хибрид и ти сдадът кукумулаторите да те видим тогава... ай ся нидей папка чи кът угладнейш щ'а видим тугаз.... смешникатор бълбукатор задникист
Бат Боян (нерегистриран)
Обикновено гърмят ... от лошо знаене на химията! Моят гръмна ,защото на тъмно реших да проверя нивото на електролита и... драснах клечка кибрит! Кой ми е крив ,че не съм запомнил че парите на киселината са взривоопасни?
stan_posta@
Наистина лошо знание на химията. "Парите на киселината" не са взривоопасни. Взривява се отделяния от акумулаторите водород.
Бат Боян (нерегистриран)
Сигурен съм ,че сте прав! Никога не съм си мислел ,че знам химия. :-)))) Благодаря!
ей човек ти добре ли си (нерегистриран)
в рамките на няма и цял ред си противоречиш професионално! да не страдате от дисоциативноразтройство на личността ...единиятвтеб твърди едноа другият тутакси го отрича :))) прочитай си оста преди да натиснеш"сенд" ще се насладиш на оксимороните си :))) я тичай виж какво значи тая думичка :) 120% процента незнаеш какво значи! 20% е ддс-то на стоте %-та ;)))
това е (нерегистриран)
Похвално,но ще го регистрира на тридесет и шести, в шестък, в 26 часът! Сега не можеш ремарке да регистрираш, той се надява това нещо да му го регистрират??
минава технотест (нерегистриран)
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! киха нЕкой символи и е реди ту гоЛ... :))) е... от силата на кихането зависи дали ще си скъси живота или ще се радва на лелектрокачето си дълго и бедно въпреки ниските разходи на км... :)))
Anonymous (нерегистриран)
на ден изминавам не повече от 15 км. така че това е отлично решение за градска кола за придвижване до работа Няма го и най-големия разход на гориво докато двигателят загрее и достигне работна температура
той (нерегистриран)
ако щеш вярвай, но за до 15 км дневно хората отдавна са измислили превоз! казва се колело и мотопед . и не ми пиши за зимата!! това нещо зимата няма да отлепи от тротоара!
123 (нерегистриран)
Абе, пич, те батериите струват колкото половината кола, това е уловката. Нови батерии към момента за нормален автомобил са 8000 USD. Това е проблемът. Иначе конверсията към ел. автомобил ще излезе само няколко хиляди лева, ама батериите... Да не говорим, че в студеното време като падне температурата на -15 С и повечето енергия ще отиде за отопление в купето. И ще минеш не 30 км, ами 3.
газова печка решава (нерегистриран)
загрижието ти :) ти електрически калорифер ли си въобразяваш,че топлят другите електрокари както пише един смешен вълк по -долу
WOOLFA (нерегистриран)
Мхм... А защо не бензинова? От "ЗАЗ 961", примерно? Знайш ли колко много топлят? :))
WOOLFA (нерегистриран)
Разликата между електрически автомобил и електрическа каручка е огромна и само с 2000 лева няма как да стане! Човека просто се е забавлявал, най-вероятно. Общото между електомобил и електрокар е само в "електро-" :)
Волфе (нерегистриран)
ти ся мозък ли ръсиш или демонстрираш липсата ти на такъв.... - разликата между куче и горско куче е куче -ей такава е анал-огията :)) а горското куче си е волф...ъъъ... вълк :))) има и други умници, които казват - взех си кола рента кар :)) горе -долЕ като твойто електромобил и електрокар :)) бе смехуранчовец си - безспорно! може би искаш да кажеш, че електромобила не е авто-мобилен за дълго, но нямаш ресурс да го формулираш:)) ама за 2к лв. - толкова за 40 пъти повече пари ще получиш само 10 пъти повече мобилност
WOOLFA (нерегистриран)
:))) Ти да не си електричарят или "оня от Бургас", та така се палиш и бързаш да ме обиждаш, без дори да вникнеш, че в написаното от мен няма и грам обида към който и да било? Не те знам какъв си що си, но явно си носиш още цървулите от нещавена свинска кожа, що се касае до електромобилите :) Това, което съм написал е абсолютната истина и всеки, който има елементарни познания по въпроса ще се съгласи с мен.
ChatGPT
Браво! По принцип отдавна трябваше елекромобилите да са достъпни за всички в България, но за съжаление дори да си купиш - малко са местата, на които можеш да зареждаш
EEE (нерегистриран)
Евала му правя на човека. Много бих искал карам 100% електрическа кола, но не мога да си го позволя все още. Това би намалил осезаемо безкрайно гнусния смог с който е изпълнена София..
побъркан (нерегистриран)
Аз съм замислил пък ,да правя камион с ядрен реактор и турбина! Да видим какво ще стане!
атоменергострой (нерегистриран)
E че и това чудо сигурно е на уран, пълни резервоара с хасковска вода от чешмата и кара.
ти сиявление (нерегистриран)
както казва отец Нафърфори за попадията - всички хора са от Бога само ти си от Дявола... както сам отбеляза си един побъркан замислител:))
Илиян (нерегистриран)
Ако искаш наистина да си направиш нещо такова и да е функционално няма да е евтино според БГ стандартите.Преди 2г един французин на базата на Дачиа направи такъв автомобил и каза , че батерии и всичко необходми му струва 18 хил. долара и 2 хил долара му е струвала дачиата.Така , че едни 20 хил в долара е реалната стойност на елелтромобил който минава да кажем 200-250 км.
ChatGPT
Е то за тая сума май можеш да си намериш готов
Фирма конвертира коли (нерегистриран)
Похвално за човека, да си кара със здраве колата. Съществува фирма, че и повече от една в България, която отдавна конвертира малки коли в електрически. За няколко хиляди лева и си ок. За някои хора с малки нужди от пробег е перфектно. Това е бъдещето, спор няма.
Kоя е тази фирма (нерегистриран)
Кажете коя фирма конвертира коли в електрически...дайте някакви координати... Благодаря предварително за отоговора
фффф (нерегистриран)
Проблема на тия коли е , че парното/климатик ( ако има такова ) харчи повече отколкото от точка А до точка Б :) Познат имаше фиат панда преди 5-6 години и като дойде време за смяна на акумулаторите и му се прирева.
123 (нерегистриран)
Ще му се приреве, ами. Всички уреди с батерии са толкова скъпи именно заради цената на батериите. Има ли литиева батерия вътре и цената хвръква. Иначе евтини са на пробег, няма спор, ама през 3-4 години като се изръсиш с 10 бона за батерии и си плащаш за икономията. Докато не се измислят евтини, леки батерии, които да не губят капацитета си при бързо зареждане, нищо не става.
16 (нерегистриран)
Да даде схемата и да започнем масово производство на трабанти.
Байо (нерегистриран)
"автомобилът е изключително безшумен..." - в такива случаи се поставя устройство, издаващо някакъв шум, за да могат да реагират пешеходците.
идила (нерегистриран)
той може да не иска да го забелязват пешеходците
ДЕТРОЙТА (нерегистриран)
ТАЯ НОВИНА Е ЗА "НАРЪЧНИКА ПО МИЗЕРИЯ" ... АКО БЕШЕ СЕ ОТДАЛ НА НАРОДНИ ХУДОЖЕСТВЕНИ ЗАНАЯТ МОЖЕ И ДА ИМА ПОЛЗА СА НЕГО СИ :)))
WOOLFA (нерегистриран)
Или господин електричарът или господинът журналист, но някой тотално е объркал нещата! При шест акумулатора 12В/150Ач тоя господин трябва да има 15А заряден ток и 80 волта напрежение. Това прави... 1200 Вата! На час! За осем часа е около 10 киловата, което няма как да е 0.30 BGN! Явно става дума за 2 лева на вечер, което за 30 км пробегне е никакво постижение. Важното е, че човека се опитва и прави нещо. Дано да му отговаря возилото на изискванията и да го регистрират, ама много-много не ми се вярва.
Ал
Ако акумулаторите са по-стандартни - по 60АЧ, то за заряда на 1 акумулатор са нужни 60х12 = 720ВЧ. За 6 акумулатора - 720х6 = 4320ВЧ. Това обаче е за ПЪЛЕН заряд, от нулата. Вероятно за въпросните 30 километра на човека му стига и половината заряд на акумулаторите. Така, че сметката излиза!
ghfhj (нерегистриран)
изглежда е с оловни акумулатори и в най-добрия случай може да ги разрежда до половината - ако са тягови. Така че е достъпен само под половината капацитет. След това, при зареждане, за една вечер може да ги зареди до около 90% максимално - така че смятайте 40% достъпна енергия. В сметките за зареждане ефективността на тези акумулатори е 60%. Лошото е че след няколкостотин дори непълни цикъла тези батерии ще се разпаднат. Трябват му литиево-йонни, за едни десетина хиляди лева, поне.
WOOLFA (нерегистриран)
А пък ако са по 6 Ач... :) С 6 бр акумулатори 12В/60 Ач ще стигне до никъде. :)
Улфе (нерегистриран)
извинявай! не знам как да се обърна към теб (по отношение на пола) ама си доста тъБ... с главно Бъ накаря... може би е добре някой да ти го каже преди да си написал /наговорил тотални купища с генерални простотии! Бъди здрав! ... поне това, щом не си достатъчно умен...
Ал
Браво на човека! Направил е нещо, което му върши перфектна работа за в града! Не ми се вярва да мине без бюрократични спънки, и очевидно, без завист и злоба, но това не бива да го отказва! Още веднъж - БРАВО!
У Булгаристан е така (нерегистриран)
Интересно ми е сега как ще регистрира този автомобил или как ще мине та ГТП. Като го емнат - дай сега документация, дай сертификат от производител, дай съответствие с регламентите на ЕС и т.н. и ще накарат човека да го разглоби и да се откаже.
Горд Европеец
Небъдна работа. 30 километра, ама на равен път. 30 стотинки, ама без смяна на батерии на всеки три години за 1000 лева. И без отопление, осветление и климатик.
идея (нерегистриран)
Тесла използват трифазен електромотор ,като на всяка фаза има мощно IGBT управлявано с контролер. За да изкараш голяма мощност и голям въртящ момент е нужен трифазен мотор. И огромно количество акумулатори!
идея (нерегистриран)
Бъдещето е в графен акумулаторите! Бързо зареждане и седем пъти повече цикли на зареждане разреждане спрямо литий йонните батерии! Ако някой има желание може да си закупи малки графен акумулатори от китайската компания Dongxu Optoelectronics.
Charles Chaplin
Българският Илон Мъск, браво! Автомобил Тесла минава 300 км, но струва сто бона. А този за 2000лв сглобил кола за 30 км - отлично решение за града. Шефе, и аз искам.
БРЦК
С 2 киловата минава 30км? Доста добре ми се струва. Теслата със 100кв минава 400.
5175 (нерегистриран)
хахаха! направил кола на батерии (6 акумулатора), изминалава 30 километра с цяла нощ зареждане!!! Сега се надява да получи лиценз за бесплатно паркиране, ама нема да стане! това "творение" няма кой луд да го регистрира, този дава ли си сметка. Как гърмят 6 акумулатора маллиии... и как се обливат всички пешеходци на улицата с киселина ?! Ако някой регистрира това, утре ще си регистрирам автомобил на батерия от тротилови пресовки!
111 (нерегистриран)
Ейййй, все ще се намери някой да плюе. Като толкова ги разбираш нещата, очаквам догодина да изскочиш с нещо по-добро. Иначе си замълчи "разбирачо"!
Бат Боян (нерегистриран)
Според теб на света не трябваше да има нито един електрокар! А за 47 години САМО ВЕДНЪЖ ми е гърмял акумулатор. А съм бил на работа и електрокарен завод , и предимно като професионален шофьор и доста време съм имал кола.
1234 (нерегистриран)
Не ти е гърмял, защото не е бил на база на реактивния елемент Литий.
Ал
Честно, срамувам се от такива злоби като тебе! Ще ни обясниш ли как гърмят оловните акумулатори?
Бат Боян (нерегистриран)
Обикновено гърмят ... от лошо знаене на химията! Моят гръмна ,защото на тъмно реших да проверя нивото на електролита и... драснах клечка кибрит! Кой ми е крив ,че не съм запомнил че парите на киселината са взривоопасни?
НАЙ
Бой между български роми в италиански град ужаси местните и вдигна на крак властите
Песков: Думите на Макрон за войски в Украйна са много опасни
Представител на украинското разузнаване: Може в крайна сметка да се наложи да преговаряме с Русия
Борисов и Караянчева оглавяват листите на ГЕРБ в по два града, ето и кои са другите водачи
"Форин Афеърс": Не преувеличавайте заплахата от дезинформация
Песков: Думите на Макрон за войски в Украйна са много опасни
Френски министър: Сто и петдесет хиляди руски войници са загинали във войната
Представител на украинското разузнаване: Може в крайна сметка да се наложи да преговаряме с Русия
Борисов и Караянчева оглавяват листите на ГЕРБ в по два града, ето и кои са другите водачи
Бой между български роми в италиански град ужаси местните и вдигна на крак властите