Коментари - И в България ще има станции за водородни автомобили | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

FPL реват от ‘екологичните’ електромобили. Оказва се, че за производството на екологичните батерии отиват много вредни вещества и ресурс. FPL изчисляват и вредността от електроенергията. Ако не е финансовото насърчаване никой яма да купи боклуците на Мъск, ама при опростяване на $ 100 000 (определени модели) фирмите купуват. Без държавното подпомагане са жив зян. Процент от глобите на OSHA държавата дава на Мъск. Дори инструкторите на OSHA са против. Тоя електромобил нещо не издържа на конкуренцията. Прекалено много го подпомагат през различни програми. Имат нужда автомобилите да комуникират помежду си и да са постоянно вързани към сателит.

Прочете ли внимателно статията че да коментираш бе неграмотник!!!!

Онази малката, оранжево-черна хуйня на снимката автомобил ли е?

БРЦК

Това не е сериен автомобил. Сигурно е студентски проект с който се участва на състезания за електромобили.

водородното гориво, макар и еко, вече няма шанс срещу електромобилите, където нещата се развиват с много бързи темпове. При водородните трябва втори път да се преобразува горивото в енергия, докато при електромобилите си имаш чистата енергия, което дава много високо КПД. Технологията при батериите напредва непрекъснато... Зареждането ще може да става по паркинги, молове, пред хипермаркети, а скоро и в движение по големите пътища...

БРЦК

Я ни светни колко време трябва да се зарежда теслата което се води най-модерната технология според невежници като теб? Щото тука ти обясниха че зареждането на водородния автомобил става за 5 мин. Да не говорим ,че батериите са най-мръсното производство в света и всеки 'електрокар' като теслата е 'ЕКО' само на хартия.

Ще те светна разбира се- водородният му трябват 5 мин, ама станции- йок. Та дори след време да имаш по една станция в областните градове, пак няма да те топлят тези 5 мин. Иначе за електромобилите- вече абсолютно всеки може да измине поне 200 км, което е предостатъчно за градско шофиране. Отделно всяко паркомясто ще е с потенциал да зарежда... Колкото до извънградско- ще може да зареждаш докато се движиш в едно от платната на магистралата... И това не са някакви фантастики- реално ще струва по-малко отколкото изграждането и поддържането на конвенционална бензиностанция... Елетроавтомобилите ще имат идентификация при включване в мрежата и няма да са нужни слижители да те обслужват... При водородните станции няма какво да оптимизираш и поевтиниш... след производството ще трябва транспорт до станциите, служители, които да зареждат, касиери, после всяка кола ще трябва да преобразува водорода в енергия... всичко това няма как да бъде по-ефективно от тока... навремето и мобилните телефони бяха огромни, тежки и скъпи, но сега... КПД-то на електроуред е винаги най-високо! то иначе още щяхме да имаме бойлери на дърва, ютии с въглени... представи си да трябваше да и пералнята и всеки електроуред да произвежда екектроенергия от някакво гориво!!! Електрифицирането на къщите, особено по селата също е изглеждало немислимо, но... какво остава да се електрифицират магистралите...

БРЦК

Леле жоро колко си неук. Демек няма значение колко предимства има водорода щото нема водородни станции. Ми близко е до акъла, който ти липсва ,че водородни станции могат да се купят. Една индустриална водородна станция която произвежда водород от ТОК струва 1мил. евро. Хич не ми се вижда скъпо. Фандъкова да вземе да спонсорира 2-3 по околовръстното или за ползване на градски транспорт. В Германия вече и влакове пуснаха на водород. Сигурно щото не са питали световния експерт жоро. Тойота Мирай удвоява продажбите си в Германия всяка година. Те не могат да произвеждат достатъчно бройки за износ иначе още повече ще продават.

аз може да съм неук, но поне съм дал някаква аргументация... Ти сам казваш, че водорода ще се произвежда с ток?!?! Осъзнаваш ли, че колкото повече преобразувания има, толкова по-малка е ефективността ток- водород (+обслужване на станциите)- и пак ток за колата? къде е предимството? а и като гледам в световен мащаб масово се инвестира в електромобили, така че със световните експерти, макар и да не са ме питали, имаме обща визия за нещата... Обори ме с инфо за съществуващите към момента станции за зареждане с водород в Европа.

Бъркаш леко нещата. Електромобилът е по-лесният в момента, но в никакъв случай по-перспективният. Всички са се хванали за тях, защото технологията е на такова ниво, че на практика е готова за серийно производство, затова изглежда, че нещата там се развиват с бързи темпове, а и инфраструктурата на практика я има готова навсякъде, ако имаш достатъчно дълъг кабел, докато водородната горивна клетка тепърва има нужда от допълнителна интеграция на масово ниво и инфраструктура, обаче за сметка на това горивото е безплатно, вечно и не замърсява околната среда , а токът все още масово го бичат на ТЕЦове и трябва да го пренасяш до зарядната станция (т.е. допълнителни загуби).

Стремя се да подхождам с уважение към всяко мнение- за мен това е най-прекият път към истината. Та последния час прочетох в нета сравнения между водородна клетка и електромобил. Това което аз разбрах е, че: -консумираната енергия за изминаване на едно и също разстояние с водород или на ток е от 3 до 6 пъти повече при колата с водород! Няма безплатно нещо- водородът също трябва да се произведе. Водородът, в този случай, трябва да се разглежда като механизъм за съхранение на енергия, а не като източник на енергия! За производството на водород е необходима енергия, след това имаме компресиране, съхранение, пренос- навсякъде има загуби и целия риск от аварии в тези прцеси... Защо да го правим? Защо да не използваме направо ток?

Пич, какво значи "горивото е безплатно"? Как и от къде може да вземеш водород и да си заредиш горивната клетка? За производството на водород трябва енергия! Той Жоро е засегнал темата, но е замесил и ефективност, КПД, та май е станало сложно за коментиращите в дир...

На Жорко и Въпрос-а с добри чувства. Вижте сега, човека се е опитал да ви светне защо електрическите са толкова надути. Кой разбрал, разбрал... Аз ще ви обърна внимание и на още нещо - бъдещето на децата ни. Тая околна среда има крайни граници, лимит. Та в тая връзка производството на батерии за своите 160 години съществуване не е станало нито по-безопасно, нито по-екологично. Напротив,,това е едно от най-токсичните производства на света! А за самовъзпламеняванията на батериите при зареждане или удар въобще и дума няма да отварям!

За производството на водород е необходима електроенергия..... Давате ли си сметка, че съвременната цивилизация не може и минута без ток !

От десет година карам Кади на метан ... Станции за зареждане колкото искате , не замърсява въздуха.Първата година имаше скромни данъчни облекчения които в последствие отпаднаха ...

Водния двигател е измидлен преди 80 години , но конструктора е убит .Арабите пясък да ядат.

Постепенно животът ще направи нефта и газта на ватенките почти безполезна, като масово навлязат електрическите и водородни автомобили.

"...единственият отпадъчен продукт при работата на този двигател е вода..." Предчувствам как бъдещите екозащитници ще алармират, че сушата намалява заради бълваната от колите вода. Всъщност пътищата няма ли да бъдат постоянно и опасно мокри? Какво става когато водородът получи достъп до кислород - гледайте кадрите от последните мигове на Чалънджър.

БРЦК

Технологията на резервоарите на водородните автомобили не позволява самозапалване на водорода дори и след катастрофа. Какво става обаче като катастрофира 'електрокар' и лития се запали може да видите в тубата. Пожарникарите са безпомощни!

Електическите при катастрофи се палят от батериите, водородните не избухват ли?

ами колко пъти избухват коли на метан и газ като катастрофират ?

ми тубата е пълна

змей до ко не .... и къде гърмят такива бутилки бе баце , ти в близките години да си чул да гръмне такава бутилка ? освен чат пат на някоя самоделка дето е слагана не знам в кое село и кой гараж ... ако си спазваш технологията нищо не става , всичко в колата изгаря бутилката си остава цяла. освен това след поставянето има гаранционен срок, след който трябва да се сваля и носи на ренген всяка година за проверка на микропукнатини в корпуса . ако някой не го е свършил това си е негов проблем ...

Преди 5 месеца е последният случай... Семейство пътува от Бургас за София през нощта. Удря се в указателна табела край Чирпан и колата се запалва. Колоната на указателната табела и половината тяло бяха обгорели. Колата - изгоряла изцяло... По 3-4 случая има годишно на запалени или взривени автомобили на газ. То за това и не ги допускат до подземните паркинги.... Същото е и положението с битовите уреди на газ. Постоянно има инциденти. Последно жена от северна България и гръмна бутилката. Добре, че на терасата готвела, та щетите малко. Тя се скрила вътре, като се запалил маркуча и се спасила.

водородни автомобили?Какво водородно гориво,какви пет лева?Та ние ще строим АЕЦ"Белене",бе.След 100 год. и ние можем да минем на водородно гориво.Сега да си браним като Матросов на амбразурата АЕЦ-а.

Имаш ли представа колко ток е необходим, за да се получи водород от вода...

Двигател от ,,Жигули", на водород, имаше сложен на стенд в катедра ДВГ на ВТУ Ангел Кънчев през 1982 година и после дойде Демокрацията.....

Ако разграждането и унищожението на всички технологични и цивилизационни постижения в България наричаш демокрация, значи това е терминът за упадъка и потъването на държавата ни, в ямата с фекалиите! В онези години и образованието беше истинско и на елитно световно ниво! Имаше и изследователско стремление! Сега и образованието е, както всичко в държавата ни, на кота "0"! Тук таме проблясъци от няколко будни младежи! Останалото ......българска демокраДция!

Този двигател и двигателят на "жигули" не работят на един и същи принцип. При ДВГ има изгаряне на някакъв тип гориво при този има производство на електричество при химична реакция между елементите, а автомобилът се задвижва от електромотори. Няма двигатели, скоростни кутий и тем подобни!

по принцип , водорда е един от начините за съхранение на енергията от свръх производството на ел.енергия от соларни панели и вятърни перки. вятърните перки м/у 2:00 и 6:00 през нощта произвеждат най-много ток , но няма консуматори тогава , а слънчевите панели от 10:00 до 16:00 произвеждат пиково . понеже не навсякъде могат да се построят ПАВЕЦ , които да помпят вода и после да се пуска когато има нужда , могат да се построят инсталации за извличане на водород с тази ел.енергия от ВЕИ и после той да се ползва като гориво , като се съхранява и транспортира където има нужда. много сериозно се копа в тази посока от всички големи енергийни играчи и химически производители. тъй че сега дори да изглежда екзотика автомобил на водородна клетка , скоро може да се промени драстично положението ...

Само дето водород не се извлича с електроенергия никъде по света. Ако знаеш начина бягай да го патентоваш. Или не по добре кандидатствай за нобелова награда.

електролиза... ток дали се ползва ?

по принцип си прав , защото се произвежда промишлено от природен газ . а електролизата е доста скъпа на този фон . но в случая се говори за голямо количество ел.енергия, която няма как да се балансира и трябва по някакъв начин да се акумулира . има доста из мрежата , дори на български , материали по въпроса . просто чета и споделям ...

Няма как да стане. Електрически трябва да са за да строим АЕЦ Белене. Нищо. че "токът" ще струва 80 стотинки за квч.

Как 80 ст. бе? От Козяк казаха 5 лв. Ти защо не повтаряш правилните опорки? ИСкаш да останеш без грант ли?

Водородните автомобили и...корумбашкото??? Това последен виц ли е, или поредната фалшива новина?

Stan Stan

Екологията се отнася към инженерията така, както чалгата към музиката. И както порнографията към киното.

че кой ти гледа кино

както коментарът ти към статията - глупост с претенция за остроумие.

Те германците се скъсаха да правят електрички и хибриди няма що! Да вземат дизелите да си оправят после да коментират, Японците и корейците натискат водорода и от ауспуха да ти излиза кислород и вода по хубаво няма !

Stan Stan

Забравяте, че и при горенето на водородния горивен процес се отделят азотни окиси. Не всичко е така розово.

Атмосферата е 80% азот (не ме цитирайте може да не съм точен) така че това няма да бъде такъв проблем, а относно горенето не мисля че въобще има такъв процес при Fuel Cell

Новина от преди 1 година: Автомобилният концерн Daimler са отказва от по-нататъшно разработване на водородни двигатели, стана ясно тези дни на пресконференция в Щутгарт. Представители на компанията коментираха, че водородните задвижващи технологии не са повече неин топ приоритет. "Цената на батериите непрекъснато намалява, а работа по водородните двигатели остава много скъпоструваща ", каза шефът на Daimler Дитер Цече, цитиран от Auto Motor und Sport. Допълвайки, че предимствата, които тази технология е имала пред електрическите коли, с времето се изпарява. Освен това, скъпата и трудна за изграждане зарядна мрежа възпрепятства процеса по развитие и именно това е накарало германците да преосмислят политиката си.

ДВГ с гориво водород е съвсем различно от електромобил с водородна горивна клетка Това са две съвсем различни неща макар и в двата случая горивото да е едно и също. И все пак проблемите по съхранението на водорода и неговото обезопасяване си остават

кой ти гледа в жегата :))) каква е технологията , дращи да не заспи пред компа :)))