Константинов: 13 км/час повече означава 76% увеличение на кинетичната енергия

Може би трябва от сутрин до вечер да се публикуват смачкани коли и разкъсани тела, каза математикът

Обратно в новината

Коментари - Константинов: 13 км/час повече означава 76% увеличение на кинетичната енергия | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Този е толкова угоднически отвратителен и нечистоплътен, че е жалко че срами кмето на математиците и математиката! Отвратителен и доста глуповат тип със самочувствие без покритие, който се е вживял в позата на умен, а е завършен простак и тъпак!

Чувал ли си за понятието "интелектуална почтенност"?!

между 20 и 30 км/ч разликата е 125%!

Автобусът може да се е движил и с 40 км/ч, колкото е било ограничението. Показанията на тахографа от 53 км/ч не са окончателни. Трябва да се прави експертиза, за да се установи по категоричен начин истинската скорост на автобуса преди катастрофата, тъй като при хлъзгавия път след ударите в автомобили и мантинелата може скоростта му да се е увеличила.

Точно обратното - след ударите скоростта му може само да намалее, защото ударът поглъща кинетична енергия. Няма откъде да се увеличи скоростта след три удара.

И какво общо има цялата абракадабра, с това, че няма как шофьорът да знае точната скорост, с която се е движил, за да я декларира? А, и номерът с калибрирането не ти е особено ясен. Влез в първата бакалия, да ти кажат какво правят ежегодно с кантарите си.

Бившия професор пропуща, че ако возилото се хлъзга по гладкият варовик при 30, 35 и при 40 то на него му липсват 76% от акъла. Той носи вина за фалшифицирането на изборите и следователно 100% е допринесъл за убийствата на пътя.

Константинов е сладур! То добре, относителни числа, но нека да видим сега, нарича се път - нещо предназначено по него да се движат МПС, именно МПС, плюс и други, а не обратното. И сега бих поговорил с професора, симпатичен ми е, макар да е бил, надявам се вече не от Герб. 40 км/ч е по-бавно от скоростта на Болт (с главна буква). Кон е по-бърз от човек, професорът може би ще изчисли скоростта му средно. Даже с товар, пак моля професора да сметне, - каруца - ще се движи по-бързо от 40, или около тази скорост. Та сега, 40 е за каруци, има и ограничения 30, 20 не съм виждал. А пътят струва милиони. Пак да сметне професорът, 50 е по закон. Тези 70% разлика за какво говорят? Защо от 50 е намалена на 40? Много бързо ли е 50? Единствено, тези рестрикции са за да може да се краде спокойно - всички жертви и проблеми се пишат на гърба на шофьорите. И само в дивашките страни на Европа е така.

Дялан камък - където и да го бутнеш, той е най-знаещия. Обобщено: На всяко гърне - мерудия. Аман от такива "велики" умове!

Този професор стана специалист и по катастрофите.Кога провериха каква е била скоростта на автобуса, при усломие че се твърди, че върви проверка? Важното е да започнат дежурните говорители на ГЕРБ да зомбират хората и да се твърдят неща, които не е сигурно дали са истина. Фактът, че никой от близките на загиналите хора не се гневи на шофьора навежда на други мисли. Може ли някой да убеди нормално мислещите хора, че всеки ще си получи заслуженото? Никой не вярва на държавните институции, както и на съда. Защо е така, всеки може сам да си отговори. Ако си спомняте по времето на Росенчо Плевналиев снимаха с дрон богати къщи на митничари-пак закани, пак имитация. Всички бяха оправдани и събориха една къщичка на възрастни хора.

Бай Миши едва ли е чувал, че катастрофите се симулират с подходящ софтуер, като се въвежда параметрите ма МПС, пътя, и метеохарактеристиките. Прави се симулация, след това реален експеримент и се доказва какво и как е станало. Иначе разсъжданията му са принципно правилни. И аз като видя червени ябълки, знам че има по-големи праскови, следователно бананите са узрели.

Големи глупости се изговарят. Никой, ама никой не може да каже моментната скорост на катастрофата.Тахо шайбата не може да даде тази информация, говоря за точната скорост в момента на катастрофата на завоя. Преди завоя може да е 53 кмІч, но в завоя и в момента на катастрофата няма абсолютно точна информация. Има само предположения, че е 53 км/ч. Колкото до кинетичната енергия, тя е масата по скоростта, всеки може да си направи сметка, елементарно.

Много е лошо, когато в една държава има само един вожд, един професор, един лекар, един учител, един кмет и т.н.

Бравос! НА ум ли го сметна или написа програма?

Във Всяка ПонеНормална Държава - Учените/Мозъците СА тези които Водят ВинагиВсичко . ...докато у Нас - Йощ от 1944 та И доДнес - или СА ЦелевоНавряни В КучиГъ...тиит ! - или мааазно диОркестрират Вонята .

Математик Математиков се изтропа и по тази тема. Не съм му проверявал сметките, щото няма смисъл. Целта на изказването му е да валидира недоказуемата теза за 53 км/ч по време на катастрофата. Защото тя е удобна за всички, които имат интерес само шофьорът на автобуса да опере пешкира. А Математиков е готов да служи на всеки, който имат възможност да го ползват.

Според мен в конкретният случай професорът е прав. Така е! Вината на шофьора е очевидна и тя не подлежи на коментар.Не е спазил ограничението на скоростта и е загубил контрол над автобуса. Странни са две неща.Той живее в този район и често минава по този път. Знае, че е опасен.Освен това е видял, че това не е просто дъжд, а порой. И въпреки това 53 км/ч. Това е необяснимо. Сигурно по пътя има проблеми и с наклоните и със сцеплението. Но да се опитват да ми обяснят, че пътят е виновен за катастрофата е смешно. Твърди се, че дори да е карал с 40 км/ч пак щяло да стане същото, защото асфалта е гладък, водата е много и щял да се появи аквапланинг. Глупости! За да се появи аквапланинг е необходимо колелата да се въртят с голяма скорост и масата на превозното средство да не е голяма. Точно тогава се появява воден клин под колелата и автомобилът става неуправляем. При маса от 20 тона и скорост 40 км/ч това няма как да се случи. Има неща,които са доказани и такива, които са хипотези, тоест, трябва да се докажат. Доказано е, че не е спазил ограничението; превишил е скоростта с 13 км/ч и е загубил контрол над автобуса. Това го заявява и самият шофьор при разпита. Не е доказано, че ако беше спазил ограничението от 40 км/ч резултатът щеше да е същият. Аз лично, не вярвам. Всичко е във сферата на "евентуално" и "може би", а нещата трябва да се доказват.

Да попитам, как точно шофьорът на автобуса знае, че е карал с 53 км/ч, че даже го е заявил на разпита, при положение, че скоростомерът му е разграфен през 10 или 20 км/ч, а точността на едно средство за измерване се определя от стойността на най-малкото му деление? Да не говорим, че тези уреди не са калибрирани, сиреч показанието им е само информативно и не може да валидира резултат.

Точността на измервателните средства не се определя от градуировачните скали или дисплеи. О тях съдим за разрешаващата им способност или дискретизацията. Точността зависи от системните и случайни грешки при измерванията. Точността се декларира като процентна грешка от обхвата на уреда, а не от измерената стойност. Един процент грешка при спидометър разграфен до 200км/час е 2км/час, а тази стойност, отнесена към моментна скорост 40км/час, е вече 5%! Освен това на процедурата калибриране се подлагат само еталонните измервателни средства, а останалите само се проверяват.

масата е една и съща, остава скоростта, която е на квадрат в израза за кинетичната енергия. (x+13)^2/x^2 = (x^2 + 213x + 13^2) / x^2 = 1 + 26/x + 169/x^2 заместваме х = 40 => 1 + 26/40 + 169/400 = 1 + 0.65 + 0.1725 = 1.8225 т.е. в конкретния случай увеличението на кинетичната енергия е с 82.25%

Е-е-е, не така! Процентното изменение е отношението между разликата в енергиите към номиналната, умножено по сто. Или нарастването на енергията, разделено на номиналната и умножено по сто.

квото и да правиш, ако сложиш нарастването от 40 на 53 км/ч ще получищ същото.

Каква кинетична енергия смятате, като властта ни даде 3 скорости, с които е карал шофьорът: От 42-43 км/ч мина през "около" 45 км/ч и стигна до 53 км/ч?! При грешно вкарани данни на входа няма как да получите верни на изхода.

От 13 януари 2005 година номиналното мрежово, ниско напрежение е 230 Волта +/- 10%. Ако това напрежение се увеличи с 10%, то мощността от произволен консуматор ще се увеличи с 21%, а при намаление с 10% -ще падне с 19%. Защо има разлика и не е ли обидна тази разлика! ? Ха наздраве!

Съотношението на двете енергии зависи от съотношението на двете скорости, повдиганото на втора степен: ( 53/40 )^2 = 1.755625 Което показва, че кинетичната енергия е по-гоялама с приблизително с 75.6 % или най-общо казано - с около 76%

40^2 е 1600 => 169/1600 = 0.105, т.е професорът е прав!

Ало ДИР колко коментари изтрихте и дали това ще бъде осребрено от Криминално проявено лице и негов приятел

Ludiamaus

Аз като ЛУДИЧЪК не проумявям много от сметки. Константинов се изсилва да каже нещо сързано с разликата в скоростите. Ама дали са 50+ или колко са баш е имагинерна величина -демек преказки на аба. И това ограничение 40 км/ч дето и за каруца и за кола иза ТИР е все едно. А всичко опира до това масата по ускорението и лизгавият път. Даже не говоря нищо дали еправ или крив или зигзагообразен. Касае това как взаимодействат гумите на лека кола 1300 кг. при 40 км/ч на съответната отсечка с коефициант на триене ХХ и на автобус с маса 20 000 килограма при 40 км/ както искате така го смятайте в метри пробег, или във време, а и пресметнете един тир с 65 000 килограма. Пресметнете и инерционният момент за дастане ясно какво точно се случва на пътя с хлъзгава настилка. Пък онзи Данчо, дето гледал как шофьора гледал човека до себе си (вероятно са били трима Бога, Сина и Светият Дух) колко време му е отнело да осмисли случващото се , гледането в страни и удара в дясната му задна врата.

Само дето не мога да разбера ката как го е ударил в задната

ПРОДЪЛЖАВАМ: ДЯСНА врата!?!

Ludiamaus

Аз като ЛУДИЧЪК не проумявям много от сметки. Константинов се изсилва да каже нещо сързано с разликата в скоростите. Ама дали са 50+ или колко са баш е имагинерна величина -демек преказки на аба. И това ограничение 40 км/ч дето и за каруца и за кола иза ТИР е все едно. А всичко опира до това масата по ускорението и лизгавият път. Даже не говоря нищо дали еправ или крив или зигзагообразен. Касае това как взаимодействат гумите на лека кола 1300 кг. при 40 км/ч на съответната отсечка с коефициант на триене ХХ и на автобус с маса 20 000 килограма при 40 км/ както искате така го смятайте в метри пробег, или във време, а и пресметнете един тир с 65 000 килограма. Пресметнете и инерционният момент за дастане ясно какво точно се случва на пътя с хлъзгава настилка. Пък онзи Данчо, дето гледал как шофьора гледал човека до себе си (вероятно са били трима Бога, Сина и Светият Дух) колко време му е отнело да осмисли случващото се , гледането в страни и удара в дясната му задна врата.

А Спецалистът по всичко изчислил е как са повлиляли некачественият ремонт и липсата на сцепление на асфалта на трагедията?! А колко пъти се е увеличил шансът шофьорът "да спре по-трудно или да удари друг обект"?! Пък вмъкването на съмненията му за неиздадените билетчета при станалата касапница е върхът на популизма.

ЗАЕ...тиит ! --> #Кой Ви направи пшофешол бре, Михаиуе ?! ----- Тези 13 км/Ч - Спрямо Каква скорост бре, ЕЙ ?! --> Всичко Сравнително - СЕ калкулира прората/процентно бре, Шмок ! ..,и Изобщо - се Тиражираше от Ясно#Кой че било било 55 км/Ч вместо 50 (разрешена) --> ама НЕ се доказа !

Не ми стана съвсем ясно наличието на билети с какво щеше да промени изхода от този инцидент ?

С нищо. Билети се издават за редовна линия. При организирана екскурзия се плаща сума на пътуващ (обща сума за групата) и се сключва застраховка, като се прави списък на лицата, които ще пътуват. За превозното средство трябва да има сключена застраховка на местата. Точно защото може да възникне проблем.

Този "професор" е на "всяко гърне мерудия"! Имаше едно време един филм с гениалния Апостол Карамитев-"Специалист по всичко"! Това е "професорът!

Професорът ползва формулата за изчисляване министерските заплати - формулата на Дон Боко Али Баба. При нея няма действието вадене.

Не е необходимо, нито е задължително тези неща да се говорят само от професионалисти в професията. Всеки има право да се произнесе по случая, защото се касае за много погубени, на халост, човешки животи. В случая, когато пътя е в труден профил и не отговаря на изискванията за безопасно пътуване, когато метеорологичните условия са лоши и когато зад гърба ти са седнали 30-40 живи хора, които са поверили своя живот на твоите умения и разум, не е необходимо да гледаш табелите с ограниченията на скороста. Длъжен си да утроиш твоето внимание за пътя и за обстановката и да вземаш адекватни и мигновенни решения за да закараш тези живи хора до мястото, за което са тръгнали здрави и невредими. Това са разумните и човешки решения и действия.

Професоре, покажи изчисленията си. Май си ползвал висша банкянска математика.

Искам проф. Константинов да ми каже дали тази година ще се оженя. Зодията ми е "Везни". Той изчислява и знае всичко!

Причините за катастрофата са толкова ясни, колкото и тези, поради които не върви литургията в църквата - "Тъмна черква, кьорав поп, ситно евангелие! "

Е, и този професор на хранилка ми показа как дявола чете евангилието. Формулката, по която изчислява (както и един пишман джиндженер долу) е абсолютно вярна - за обект, представляващ идеалната материална ТОЧКА. Само дето цял един автобус не ми се връзва с тази дефиниция. И ако се направят реалните изчисления (което си е направо дисертационен труд, ако се отчетат поне половината от факторите на пътя), резултата ще е твърде различен.

Изчисленията са напълно коректни. Имате обект с маса амнайсет тона, който се движи с дадена скорост. И кинетичната енергия е именно такава, каквато я дава формулата. Няма точка, няма запетая. И е прав за процентното увеличение на енергията при увеличение на скоростта от 40 до 53 км/ч. Оттук нататък - това увеличение на енергията с колко повлиява на спирачен път, устойчивост на автобуса, деформации при удар и т.н. - зависи от състояние на настилката, от техническото състояние на автобуса, от концентрацията, реакциите и действията на водача и от още куп други фактори - мантинели, бордюри, метеорологични условия и т.н. Изобщо не съм адвокат на професора, но той доколкото схващам иска да каже нещо, което всички знаем, но малко се съобразяваме с това - колкото е по-висока скоростта, толкова е по-голям риска и по-тежки последствията в случай на инцидент. Вероятно и водачът има вина за тази катастрофа. Но според изнесените до сега данни - далеч не само негова е вината. Ако е вярно това за неотговарящ на изискванията асфалт, за многократно подаване на сигнали и липсата на реакция за този пътен участък - май много хора са затвора.

Увеличената скорост увеличава и натиска върху гумите от външната страна на автомобила и подобрява сцеплението, като зависимостта не е пропорцинална на скоростта, а на енергията! Така скандалното увеличение на енергията си намира противодействието в доста голяма степен и това обяснява как все пак пътуваме в автобуси и при 100 км/ч, даже по завои.

На завой значение има центробежната сила-mv(exp2)/R, която ще го изхвърли от пътя, a не кинетичната енергия. Движейки се по източния склон на пролома, в посока - София, ако завоят е ляв, автобусът Как ще навлезе в насрещното? Би трябвало директно да отнесе мантинелата и да падне долу.

Автобусът е апарат от множество механизми с общ масов център. Ако приемеш, че в една точка имаш маса 21 тона и скорост50 км/ч и тя се движи по определена траектория - да, верни са. Само че в реалния свят масовия център е една точка от автобуса.... Тъпотиите на дъртия мърморко са за ученици в десети клас, не за инженери.

АКО ИМАХА БИЛЕТИ,,,,ТОВА Е ЕКСКУРЗИЯ,,,ВИЖ СЪСТОЯНИЕТО НА ПЪТНАТА НАСТИЛКА ВСЕЗНАЙКО НЕПРОФЕСИОНАЛКО

Нещо не ми се връзва формулата за изчисляване на кинетичната енергия. Как 32% по-висока скорост водят до 76% увеличение на енергията? Това са точни науки - математика, динамика. Тука не играят общи приказки и лаладжийство, както в политиката. Нека професорът презентира формулата, по която се увеличава така кинетичната енергия!

Щото скоростта е на квадрат във формулата, затова. Сметни го, така е (точното число е 75,5625).

Много просто, бе брат ми. 53 на квадрат прави 2 809. 40 на квадрат прави 1600. Като ги разделиш и и умножиш по 100 прави 175,56. Без 100 прави уверичение 75,56. Около 76%. Ама оти простио Вуте да те учи бре.

Лъже, не 76%, а 75.56% !!! (53^2-40^2)40^2 = 75.56. Те професорите обичат да закръгляват, така че не ги слушайте.

т.е. (53^2-40^2)/40^2 = 75.56

Преди всичко г-н професора трябва да обясни като математик как е изчислена максимално допустимата скорост от 40 км. в този участък от пътя, защо не е 30 или 50?

Най-вероятно 40 км/ч е приета по субективна оценка и натрупан опит, няма как да се изчисли такова нещо. Всички изчисления биха били само оценъчни и далече от истината.

Първоначално бе съобщено, че шофьорът е карал със скорост 42 км/час, а после Цацаров обяви, че скоростта е била 53 км/час.

Табличните интеграли и диференциалните уравнения професорът може и да ги е научил, но техническият анализ на ПТП-тата ще да е по-сложна материя. Хубаво е да се пробва с по-лесно решими задачи. Ето примерно една такава: 0+0=0 1+1=? 2+2=? 3+3=? ......=? 7+7=? 8+8=17 9+9=18 х+х=19 Всички числа от дясната страна на равенствата са четни. Всички числа от дясната страна на равенствата, с изключение на първото и десетото, нямат писмен и говорим изказ! Всички равенства са в зависимост от предходното, която зависимост е определена от последните три равенства. Да се намери "х" и се определят стойностите на въпросителните. Задачата е подходяща и за помирение между русофили и русофоби!

Само дето ще в условието на задачата имаш грешка.

Грешка няма! Пропуск е само фактът, че всички числа в лявата страна на равенствата, включително "х", са едноцифрени!

Забравих да добавя, че липсващият писмен и говорим изказ е еднословен! Тоест, в десетото равенство пишем "осемнадесет" - 18, но няма еднословна дума за четното число 17 в деветото равенство!!!

Щом и професорът по всичкология се изказва, значи кризистният ПР на правителството е с пълна пара, но парата отива не в същността, а в свирката. За съжаление загинаха много хора, други берат душа, трети ще останат с травма за цял живот от случилото се. Освен кинетична има и потенциална енергия на телата. Та аз като неразбиращ искам да ви кажа следното: Потенциалната енергия Еn=m.g.h, а сега обърнете внимание на следното. Масата на автобуса е постоянна в случая, земното ускорение също. Остава височината на която се е намирал автобуса, а тя е голяма. И сега, ако строителите на пътя, АПИ, МТ, или който и да е друг в тази държава беше помислил за евентуалната потенциална енергия, която имат превозните средства минаващи през този участък, съобразено с височината на пропаста, щеше да сложи усилена мантинела, двойна, тройна с цел да намали не потенциалната енергия, а потенциалната възможност да се случи такава трагедия. Не оневинявам шофьора, но нека този път обществото покаже, че поне малко го е еня за живота и сигурността по пътищата на тази страна, което зависи най вече от управляващите, които и да са те!

Специалист по всичко.

Който иска да използва техническия преглед за аргумент нека да представи информация за броя или процента на МПС в България, които са се провалили на технически преглед, съмнявам се, че ще са много!!! Което означава, че или в България имаме най-добрия автопарк в техническо отношение или (по-вероятното) в България техническия преглед е въпрос на формалност или рушвет!!!

без ГТП, не означава, че МПС е технически неизправно. липса на ГТП е административно нарушение. загубата на контрол не е само от превишаване с 13 км ограничението. някой се опитва да внуши вината само на шофьора

А ако се е движил със 153 км/ч е щяло хептен да си е... майката

ДИР.БГ ПО-ЧЕСТО СЛАГАЙТЕ КОМЕНТАРИ НА ПРОФ. КОНСТАНТИНОВ ТОЙ Е ЕДИН ОТ РЯДКОТО БЪЛГАРИ ДЕ МОГАТ ДА МИСЛЯТ

Не виждам каква проява на мисъл е да твърдиш, че пътниците нямали билети!? Какви билети, когато става въпрос за групово пътуване, тип екскурзия!

Формулата за кинетичната енергия я знае всеки ученик на средно и малко над средно ниво, ако с това ти е взел акъла

абе май само папата не се е изходил по тая тема...

кога се обърне колата, пътища много...

Това със свободното падане, което някой спомена по-надолу е невъзможно да остави оцелели. Превъртял се е най-вероятно по урвата автобусът. Нещата ще се изяснят напълно след време, но картинката е пълна: некачествен асфалт, лош ремонт, скапани мантинели, автобус без преглед, превишена скорост, пътници които разсейват шофьора, порой който бил всъщност ръмеж. Не знам управниците ли са за бой, журналистите ли или обикновените граждани. Май май всички.

КОНСТАНТИНОВ Е ЕДИН ОТ ХОРАТА, КОЙТО КАТО КАЖЕ НЕЩО...ОПИТАЙТЕ СЕ ДА ГО РАЗБЕРЕТЕ ЧЕСТ И ПОЧИТАНИЯ ПРОФЕСОРЕ

ТОЙ НЕ Е ПРОФЕСОР НА ГАРГИТЕ !!! ЧОВЕШКИ ПРОФЕСОР Е ! :))

Професорът е прав.Казано на обикновен език,по–високата скорост те изхвърля от завоя.Затова автобуса навлиза в насрещното и там удря двете коли след което пада в дерето.Жалко за загиналите.Съзжалявам и колегата и дано да има сили.Явно е добър човек,но..................

Ди нерегистрираният математик: Кинетичната енергия е равна на масата , умножена на скороста на квадрат делено на 2. Скороста се мери в м.сек. 40 км/ч = 11.11 м/сек; 53км/ч = 14.72 м/сек; 14.72/11.11 = 1.325; 1.325 на квадрат = 1.7576 или в %% =75.76 % А иначе никакъв нерегистриран мат не си, а си най обикновен ТРОЛ ( л..но)

всъщност признавам, че не сметнах правилно Ек. Теоретично професорътъ е прав. Само че откъде взехте тия 53 км/ч? Кой ви ги спусна? Как са измерени? Чиста лъжа!

ти чувал ли си нещо за ТАХОГРАФ???????????

А Вие чули ли сте ,че тахографа засича и отбелязва с една точка на тахошайбета скоростта ПРЕЗ ОПРЕДЕЛЕН СРОК

А Вие чули ли сте ,че тахографа засича и отбелязва с една точка на тахошайбета скоростта ПРЕЗ ОПРЕДЕЛЕН СРОК

А Вие чули ли сте ,че тахографа засича и отбелязва с една точка на тахошайбета скоростта ПРЕЗ ОПРЕДЕЛЕН СРОК

Има разлика спрямо километража и тахографа -ако се направи засичане ще се разбере това е в интерес на водача.

Добре, но по–важното е,че автобусът навлиза в насрещното платно,а това показва,че скоростта е била по–висока.

Явно не си в час -тук има много фактори които сапъдстват трагедията...та нали някой трябва да понесе вина най малкия бушон.

Математика, физика, точни науки, това са глупости на търкалета. По-важно е какво са казали Нострадамус, баба Ванга, д-р Радева и Наталия Кобилкина.

Шофьорът е превишил ограничената скорост с 33%. С 13 километра превишена скорост на мокър път с опасни завои е сериозно нарушение. Потози път са минали хиляди леки и тежки превози. Катастрофа са причинили само тези, които са нарушили правилата. На магистрала Тракия всеки ден стават катастрофи. И там ли асфалта е виновен. Защитавата човек причинил огромна трагедия.

Извинявай , не искам ни най-малко да защитавам нарушителите , но ти шофьор ли си и минавал ли си по "новата" част на Тракия ? То е като оцеляване на предела - коловози , друсане , подскачане , колата непрекъснато иска да излети от пътя и държи всичко , но не и права линия . Не само шофьорите са виновни , моля не го забравяйте .