Кой е виновен за верижния сблъсък на трамваите в София?

Експерт подчерта, че техническото състояние на мотрисата е било отлично

Обратно в новината

Коментари - Кой е виновен за верижния сблъсък на трамваите в София? | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Трамвай за милион, а нямат автоматика за анализ на дистанция, асистент дистанция....

как кой е виновен бе?? ми релсите, стоманата от тоято са изтеглени, болтовете с които е монтирана, противонаклона или липсата му, радиуса на завоя и боята в задната част на предната мотриса! аа, пропуснах и процента на въглерод в сплавте на колелата, иширината на колоосите!

вАТМАНИТЕ КАРАТ БЕЗУМНО. А ДА НЕ ГОВОРИМ,ЧЕ ЛИНИИТЕ СА В ОКАЯНО СЪСТОЯНИЕ. вСИЧКИ В ТРАМВАЙ № 5 СА НА ТРЪНИ МЕЖДУ ПЛ. МАКЕДОНИЯ И РУСКИ ПАМЕТНИК. вАТНАМАНИТЕ ОБАЧЕ ДЪНЯТ!!

Да им отнемат телефоните ли? Че от тях по-големи началници няма, може ли да им забраниш да пушат, да вкарват в кабината някоя ученичка за разтуха, да слязат да си купят баничка?

Не искам да я оневинява м ватманката, че се е разкеяла и не е успяла да спре. Но искам да попигам, къде са били диспечърите и не са били овесомети ватманите за аварирал трамвай? Защо се отбягна този въпрос? Явно от министерство на транспорта не искат да кажат дали имат въобще такава система и дали работи. Ако бяха предопредени, ватманката ще ше да е предопредена.

Е, може да добавиш нещо и за пътна полиция, общинска полиция, института за безопасно движение, гржданска защита от аварии и бедствия. Но е елементарно да не спазваш дистанция, особено при абсолютна видимост.

Каква абсолютна видимост, дори на снимките се вижда как хората изнасят носилката по завоя. Абсолютната видимост следва след завоя, а той се пада след кръстовището, вземи трамвая и виж сам.

Въпросът е чий телефон е по-виновен??

ПРОВЕРКА НА ЛИЦАТА УПРАВЛЯВАЩИ ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА... ЗАПЛЕСНАТИ СА В ТЕЛЕФОНИТЕ СИ, НЕ ВНИМАВАТ, РАЗСЕЙВАТ СЕ... МНОГОКРАТНО СЪМ ГИ НАБЛЮДАВАЛ... ПРОВЕРКИТЕ ДА СА ЕЖЕДНЕВНО ИЗ ЦЯЛАТА СТРАНА!

Напротив, ако знаеха да си комуникират като хората, можеше да се разберат че има авария при Пазара в Дружба. По-добре е да има телефони.

Като гледам какви коментари има... Направо си викам дай боже да има и повече хора, които при ограничена видимост да разчитат на централата да им е казала какво има зад ъгъла!

Ами те или дремят в кабината, или водят безкрайни безмислени и глупави разговори по GSM-ите Мое мнение е, че трябва да им се забрани да говорят по мобилните телефони когато са на работа! Използват ги за развлечение и за убиване на скуката. Не вярвате ли? Ами загледайте се какво става при водачите на градския транспорт, когато са на работа...

че докато тролиш не можеш да си лафиш, ами смени си занаята

Вчера минах от там - наистина на мястото на катастрофата има лек десен завой и няма видимост заради неподрязани гъсти храсти от дясната страна на линията В района има телена мрежа от двете страни, която е компрометираната от Бай Ганьо, за да може да пресича напряко към отсрещния търговски център. В този участък трамваят ускорява ( ПТП е на 200 метра след кръстовището) и като четем, че всички пострадали пътници са изписани от болницата, значи скоростта не е била висока. Та за мен основните причини за нещастието са: 1. Липса на предупреждение от диспечерската служба към ватманите в района а за настъпилия инцидент на линията. Градския транспорт се следи онлайн в централен диспечерски пункт на едни големи монитори, и ако мотриса спре в "нищото", това се вижда. В случая е аварирал трамвай 23, след него е спрял 20, който явно е имал видимост, и точно на дъгата на завоя го удря следващия трамвай, от който вече няма видимост. 2. Ватманът на втория трамвай не е съобразил да сигнализира по някакъв начин за инцидента 100 метра по-напред. 3.Неподдържана инфраструктура и чувство за безсмъртие при Бай Ганьо. За питащите как са се натрупали 3 трамвая -линияя 20 се движи на интервал около 12 мин. - та за половин час могат да се съберат. Ако имаше адекватна диспечерска служба, времето е достатъчно да се предупредят идващите в района ватмани за инцидента. Много жалко за загиналото момче и сила за родителите му. Хора, вдигнете поглед от телефоните и се оглеждайте.

На същото мнение!

Сигурно и ватманката е гледала в смартфончето, точно както 30 годишния младеж.

Сигурно и диспечера е гледал там като всички останали. Не може ли да се направи следната ИТ система - таблото изчислява колко трамвая са на 0 минути за него и ако са повече от два, да подава сигнал в сигнално червено, че нещо не е наред за него и за таблото на предната спирка. Така ще се получи червена вълна при задръствания от този вид.

3евзек

Като направят система, която отчита колко трамвая за на 0 минути, тогава ще се появи аварирал камион на релсите и понеже ватманите разчитат предимно на системата за 0 минути, мазалото ще бъде гарантирано. След инцидента ще правят система за отчитане на камиони.

...за загиналия млад мъж! И не завиждам на ватманката, дори да не е виновна. Но ми прави впечатление как никой не коментира, че сума ти народ пресича където му падне с поглед забит в телефона. И на пешеходна пътека се смятат за богоизбрани....

за 1.60 толкова

Така е с тях.

Оставка на всички директори на транспортните общински дружества: - ОСТАВКА НА ЕВГЕНИ ГАНЧЕВ -ОСТАВКА НА СЛАВ МОНОВ - НАЙ ГОЛЕМИЯ КРАДЕЦ - ОСТАВКА НА СТОЯН БРАТОЕВ - ОСТАВКА НА ЦЯЛОТО ЦГМ

Какво е това разписание да вървят в пакет един след друг и да ги няма след това по 20-30 мин? И при автобусите е така. Да се промени разписанието. Да не вървят като влакчета еди след друг.

Не мога да си представя 4 трамвая към Дружба по никое време един след друг. По разписание те са на половин час. Трябва първият да е стоял там поне час и половина, за да го настигнат останалите и то ако един от тях е бил от друга линия. Къде е връзката с ЦГМ, предупрежденията, съветите на диспечерите? Там линията позволява 60 км/ч и мотрисите също.

Абе, на нищо го направихте този български! "и е в най-доброто състояние от всички други." ??? ЩО РЕЧЕ???

За мен, най виновни са от Софийска община защото след толкова години в Европейският съюз се допуска да се движат тези стари тенекии, наречени трамваи.! Нито са модерно оборудвани, нито диспечери нито скорост на движение...нищо. Цялата трамвайна система в София е за смяна! Изключение е само линията на 7 за Красно село,там е добре... останалото е морално остарели мотриси! Автоматика , системи за предупреждения, камери... това е само като един филм на бъдещето. Наложиха ни Англо- саксонският модел в държавата и ни направиха страна от третия свят....

Едно е ясно, че не е имало никакъв диспечер, който да вземе нещата под контрол . А колко коли 'контрол по транспорта' джиткат по София не е истина. Даже ми е чудно т.н. диспечери кога са разбрали , че има проблем по трасето - когато се строшил първия трамвай или когато е станало мазилото?

Много лош късмет, все едно да хукнеш между редици спрели коли на булевард, но винаги има неспряла...

Не е нужно да се пита кой е виновен знаем какво ще стане всеки път става едно и също виновен е машиниста, ватмана, шофера, пешеходеца, или някой случаен на мястото на инцидента това ще покажат всичките икспертизи и раследвания знаем също така и каква е истината ватманката не е виновна може да не е реагирала по най-правилният начин но със сигурност тя има най малко вина защо диспечера не е спрял трамвайте по тази линия ? има ли доспечер или е като на летището ппц има ама като ти трябва и се оказва че е само 1 за целия трфик пък колегите идвали след 2 часа защо в 2020 все още няма автоматични спирачки и ограничители на скороста защо няма система която да показва че на следващият участък има трамвай, влак или метро това е система която се е доказале през десетилетията ния в българия явно не сме чували за това или просто при такава система няма много варианти да се откраднат пари и за това не се прави защо мястото е оставено запустяло и обрасло за да се стигне до там да няма видимост ? въпроси много решения още повече но що да си дават зор хорицата ще хванат ватманката ще и лепнат 15 години ще я пуснат след 7-10 и проблема е решен нала така

Най-вероятно ще лепнат цялата вина на ватманката. Но от снимките и репортажите се вижда, че за всеки следващ трамвай видимостта е все по-малка. Май има лек завой и когато макар авариралият трамвай да далеч след него, следващите два значително намаляват времето за реакция на последния от момента когато възприема спрелия трамвай, в случая третия. Решаващо е това, дали се предали по радиостанцията точното място на аварията. Защото действията на ватманката говорят, че не е знаела за аварията пред нея и е била изненадана докато се е движела с обичайната скорост. Иначе трябва да е луда ако е знаела точното място да не намали и да допусне удара.

Как кой е виновен. Клошари наоколо имало ли е?

В Чехия както и в други държави с развит електротранспорт в кабинките на ватманите има видеорегистратори, които ги следят дали си отнемат вниманието с телефони и т.н. При нас ватманите постоянно са с телефон в ръка, говорят си с приятелки и роднини с часове, пушат си цигарки. Всеки ден се возя с линия 20 и го виждам това. Предполагам на обезопасените с огради отсечки се отпускат най-много, както и карат най-бързо. Отделно първата ватманка на трамвай 23 е имала достатъчно време да уведоми ЦГМ за аварията и те да предупредят идващите от линия 20.

Няма какво да предупреждава ватманката е длъжна да гледа а не да си чеше оная работа.Ако си с кола и някой изскочи пред теб предупреждават ли те да набиеш спирачки.

Ето това е гадното на тези професии, свързани с обществения превоз на хора и на товари. Ватмани, автобусни шофьори-не е кой знае колко чисто физически натоварваща работата, но отговорността е огромна. Всеки един ден ставаш и си с единия крак в гроба, а с другия в затвора. 35 години всичко ок, но се разсейваш за секунда и става толкова брутална катастрофа.

ватманката е била у фейсбука...

И тоя курс и се качвам на таксето ,имам една клиентка от Надежда да я карам до летището врътвам няколко курса и се прибирам.

Аз не мога да разбера какво общо има премазаното момче с катастрофата.На негово място спокойно можело е да има и ватмани или някой който ремонтира предния трамвай.загиналото момче е чиста случайност .Дори не е предполагал че последния трамвай спира с рогите напред.

Има и то голямо. Ако беше предполагал щеше да е жив...

Вчера някъде бе казано, че жената -ватман,управлявала последният трамвай (този,който удря предните -спрели) е била МНОГО ОПИТНА и с ...35-годишен стаж !!! Добре де ,аз питам, КАК ТАКА едни клатикурници с фуражки ги пенсионират след 20-25-годишен стаж при условията на Първа категория (че им пълнят и една капа с х 20 БРЗ на изпроводяк) , а такива хора ...ватмани ...шофьори от общественият транспорт ги принуждават да ВОЗЯТ ХОРА (десетки) ...докато мърдат и започнат да се изпускат на работните си места ?

Задълбочава се убеждението ми, че двата пола са с различни възможности и няма как да упражняват всички професии. Освен това, ватманката е с повече от 30 години стаж в градския ни транспорт. Няма ли да се намери някой с достатъчно компетентност и отговорност да прецени, че тази професия износва нервната система много по-бързо от редица други?Колко още инциденти да станат, за да се сетим, че е погрешно по отношение напенисонирането да поставяме под общ знаменател шофьорите на директори, комисари, съветници, министри и пр. с водачите от градския транспорт?

не знам до колко си запознат - но по принцип предпочитат жени за ватманки. били много по добре се справяли от мъжете. вероятноста някоя ватманка да излезе и да набие шамарите на някое пишлеме е нулева, докато мъжете имаме граница на поносимост и след това пада пердето...

организация, какъв е този диспечер, който допуска ТРИ трамвая да се нацвъкат на един *уй разстояние един от друг?

1,6 за билетче

те не просто ги искат ... те много отдавна си ги визмат

жени карат трамваи, мъже работят като касиерки в големите търговски вериги... джендър държава...

Концесионерите заграбиха плажовете и гларусите измряха...

Доколкото разбрах трагедията е станала в дъга което силно ограничава видимостта на последния трамвай(демек спрелите трамваи са забелязани когато е вече е много късно за каквото и да било)....и защо никой от ватманите на спрелите трамваи не е уведомил ЦГМ? и защо ако ЦГМ са били уведомение, ватмана на движещия се трамвай не е бил предупреден? а ако е бил предупреден къде е спал?

то е ясно: момчето е повода , при трагично стачание на обстоятелствата лошата организация на движението от диспечара и/ или ватманите, при което са нацвъкани 3 трамвая един зад друг - причината за трагедията

Аз не разрах , колко са трмваите ? Ако може да напишете още един път!:)))

общо 4 - един от линия 23 и 3 от линия 20

На повечето дори да им вземеш 50лв за говорене по телефона няма да им направи впечатление ! Виж ако им вземеш книжката са 3 месеца и 500лв е друго !

Дано ватманката да не е цъкала на телефона, както правят примерно 90% от шофьорите, но полицията нехае!!!

да започваме работа по случая ние от ....ГДБОП...защото това е точно за нас

"Припомням, че вчера верижна катастрофа с три трамвая отне живота на 30-годишен мъж." - Пияни ли ходите на работа?

със смартфоните няма как да внимава