Над 416 000 софиянци се возят сами в колата на път за работа

Липсата на удобен градски транспорт по съответния маршрут е посочван фактор

Обратно в новината

Коментари - Над 416 000 софиянци се возят сами в колата на път за работа | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Eдно маце по Марица тръгнало със сал.. За да стигне в Дървеница и да прави кал,

България има(все още) площ от 110 хил. кв. км. !!! Защо е необходимо да се събере 1/3 от населението в град БЕЗ никакви географски дадености, без възможности за разрастване и с име измислено в друга държава …. Защо бяха изоставени и се намират в упадък почти всички градове в Северна България (с изключение на Варна, Русе и Търново) ????? Защо се съсипа една от средновековните български столици - Видин, прекрасен град, разположен на река която тече през 4 европейски столици (Виена, Будапеща, Братислава и Белград), но в България с изключение на Русе цялото българско крайбрежие на Дунав е буренясало … Сега сме седнали да се кахърим за поредните проблеми в София ...

Това за името измислено в друга държава е смешно. Средец ли предпочиташ да се нарича?

това е абсолютно добра новина и статистика,показва повишената икономическа мощ на масовото българско население,от многото автомобили има и много доход и работа за милиони българи като се почне от продавачите на автомобили,тези които кърпят дупките по асфалта,ремонта на колите,застрахователи,крадци на автомобили та чак до болниците и гробищата от убитите на пътя!Това е добра прдпоставка и да се повишат цените на всички стоки и услуги,ток и вода защото хората правят активен печеливш бизнес

а президента и министър предателя ,КАК ПЪТУВАТ????????? аз ще пътувам както за мен е НАЙ ДОБРЕ АТОЯ ЖУРНАЛИСТ само едно да .го ....хаа

мало умен и прозд народ видяла жабата и т. н. ЗАЩО никой досега от тези мигранти не си призна 4е го мързи да РАБОТИ .мамини търтеи, транспорт работата му не му подхождалана розовия цвят.всеки който иска да направи нещо НЯМА ПРЕЧКИ едиствено и само МЪРЗЕЛ

Какво сте се хванали за цената на градския транспорт. ДАвам пример с Билефелд. Билетчето е 2,70 евра, бензинът е 1,35 евра. Автобуси - на 20 мин. Не вярвам някой, който пътува редовно да си купува всеки път билет от 1,60. Аз имам годишна карта и всеки ден ползвам 3-4 превозни средства.

бате у билефет забрави да кажеш колко мъни взимат....

Ами в Лондон всички пътуват с метрото щото най бързо и удобно. И аз бих ако имах такава възможност обаче НЯМА. Живея в Елитен кварал и все още няма метро на пешеходно разстояние. Другото са ужасните блъсканици особенно в пиковите часове. Реално градския транспорт не може да поеме и обслужи пътниците си и на сегашното ниво., Да не говорим за още полвин милион! трябва да са благодарни че хората си ползват колите за да компенсират некадърния транспорт!

Елитен квартал без метро ! Ще ме умориш от смях ! Само , че Данчето си мислят , че транспорта е ок ! Ако слезнете от колите им го покажете може и да се промени нещо !

Ами не е! Беше добре като натовареност преди 5-7 години, тогава спокойно влизах с количка метрото. Сега не смея и да пробвам. И изобщо не става дума за пиков час.

Живея точно на входа на Южен Парк, цени към момента: 1700€.

А после на шопо-сърбо-харватите въздухът им бил лош. Що за наглост . С този пословичен тяхен егоизъм ,сами са си виновни---по човек ж кола . Нима не виждат ,че долнопробната им паланка е заклещена между планини. Погледнато от високо,прилича на огромна тенджера и въздушните замърсявания няма на къде да се отстранят .Друго е просторна ТРАКИЯ или край морето.

Eдно маце по Марица тръгнало със сал.. За да стигне в Дървеница и да прави кал, Ае не се обаждай от коневръза

С градския транспорт имам 2 смени (3 автобуса) и неизвестно колко чакане ... за 6 километра. Пътуването е около час в ненатоварен трафик и поне час и половина в началото и края на работния ден. Няма как да избера СКГТ, въпреки че спирките до нас и до офиса са ми на по 50 метра. С колата и в час пик само няколко пъти за 3 години съм пътувал над 20 минути, а ако изляза 15 минути по-рано пътувам около 12 минути. Пролетта/лятото/есента пътувам до работа с колело или мотор - това е моят принос към екологията. Обаче зимата - няма как да прекарвам по 30-50 минути по спирките и да жертвам 2-3 часа време за пътуване с ГТ.

Естествено, като билетчъо за градски транспорт е 1,60

Карам детето на детска сутрин. Там сме за 5 минути. С тролея само чакането да дойде ми е 10-15 минути минимум и то за едната посока. В комбинация с висенето на струда с детето. После на работа пак за 5 минути с колата, а с градски ми е пак поне 15 минути чакане на спирката. Отгоре на всичко с колата ми е в пъти по-евтино, удобно, топло, сухо и каквото се сетите. Шанса за градския транспорт го проиляха с вдигането на цените на билетите. Цената трябва да е значително по-ниска от придвижването ми с кола, за да се замисля ... Така е и с повечето софиянци. Гъзария е за хлапетата дето са взели колата на тате и книжка от 1-2 години. Колата е неоходимост в днешно време, а се опитват да ни убедят, че е някакъв лукс.

Ако с кола отиваш за 5 мин някъде аз мога да стига за 10 пеша ! С детето за 20 мин ! Колата е лукс защото един съвременен автомобил не струва под 25000 евро ! Не ми казвай , че имаш такава кола , че всички щети се смеят !

Иди си легни моето момче, че задръсти сайта!

Човека е прав. Проблема с градския транспорт бих казал, че е в няколко направления: - морално остаряла транспортна схема - пълно е с автобуси към разни неактивни в момента локации (пример хладилника, където вече никой почти не работи, а и има метро вече до там), а нагоре към Драгалевци има 2 автобуса дето се движат най-често на 15 минути. В същото време до бизнес парка в Младост и към тези по Цариградско има по 1-2 автобуса дето и те са през 15 минути. Пробвай да стигнеш от Студентски град до някоя част на Младост или пък до Дружба? Колко транспорта трябва да смениш. В момента всички градски транспорт е насочен към центъра, а няма обиколни връзки в града, които да свързват кварталите един с друг. - честота на транспорта - не може трамвай 5 и 7 в пиковете часове да са по разписание на 8-10 минути. Както и натоварени автобуси като 280, 204 и т.н. Това увеличава прекалено общото време за път, макар че реално, както се вижда в статията хората не пътуват толкова голямо разстояние. Иначе като цяло обновяването на транспортния парк е видимо и вече комфорта е значително по-добър.

Sm3hurk0

Свалиха хората от градския транспорт и ги качиха в такситата. Сиромах човек - жив дявол. - народна мъдрост

дяволите най-лесно ги оправят ;) С данъци и глоби :) Като гледам в ЕС няма дяволи :)

Ми да почнат да продават ед0номестни коли.

Продават двуместни и се наричат микроколи , но те не стават за гъзария ;)

а стават стават много даже например BMW Z4

Това не е микрокола !

Илияне, ама ти твърдо си мислиш, че светът е устроен за един човек! Ама повечето хора, дори когато са сами, гледат живота в переспектива, т.е. очкават да се съберат с някого, да имат деца, за какво да им е двуместна кола?

Градският транспорт трябва да е много по-евтин и удобен от автомобила! Това е решението, а не да ти е все тази с кола ли отидеш или с автобус. Нормално повечето хора изибрат колата.

Той е ! Но с ГТ няма как да се гъзариш пред колегите и комшиите !

Ами за теб може и да е, но аз имам деца - моят "билет" за една разходка в парка е 5,8лв е едната посока и това само защото бебето още не плаща. Познай дали с колата ходим (защото нали с количката е много удобно в ГТ) или ползвам автобуса? За най-близкият парк с колата ми излиза под 2лв!

Иначе и аз не мога да разбера здрави прави хора защо се возят сами до работата в колите си. Но в момента, в който са двама и повече, вече е икономически по-изгодно, което си е безумие.

Преди да пишеш глупости вземи научи ще това семеен билет и тогава ще си говорим за цени ;)

Илияне, хайде ТИ да ме осветлиш за "семейния билет", защото и като питаш на касите и като четеш сайта на ЦГМ все има семейен абонамент! Това ако човек ползва редовно транспорт и има карта ОК, ама ако ползва транспорт за лекар/кино/театър/парк, което са различни линии и е само няколко пъти в месеца, НЕ е ОК от никъде. И в този случай за децата си плащаш като за възрастен, нищо, че са си деца.

Илияне, истината е, че ГТ е удобен само за хора, които са млади, здрави, подвижни и пътуват сами! Само си представи един възрастен човек например да отиде на лекар. Ми хубаво спирките са почистени, ма на 20 метра тротоара не е! Рискува или да се пребие, илид а викне млад роднина да излезе от работа, че да го води на лекар. Ето ти ги едни 4 курса с кола, дето може да ги няма.

За възрастните хора Сф не е за тях ! И си го казвам , че като се пенсионирам със сигурност ще се махна от Сф ! И все пак тук си говорим за ежедневието , а не за частни случаи ! Всеки ден ходиш на работа ! Всеки ден децата ходят на училище ! Като за тези случаи имаш карта ;) Ще я ползваш и за друго :)

Ами всъщност не използвам никакъв транспорт всеки ден, защото всичко ми е на пеша разстояние, но в "частните" случаи задръствам и аз, а нямам никакво желание! ГТ трябва а е удобен за ВСИЧКИ, защото всички ние сме "частни" случаи!

ей сега веднага имам едни готови 365 лв. да ги дам накуп за целогодишна карта- ше си я вържа с канап за врата да не ми я откраднат в транспорта даже ше спя с нея да не я загубя случайно някъде щото ше трябва да търся услугите на бързи кредити за нова. и тези за по няколко месеца също са много изгодни- поне можеш да си спестяваш за тях без услугите на кредитите а иначе по 4 лв на ден си е далавера- ако пътуваш един път в месеца с градски транспорт разберете най-сетне, че всички трябва максимално да си свият печалбите, ако искаме да оцелеем като нация, че и като човечество

Добре, де, колко плащаш за гориво на месец, че 1 лв. на ден за карта тисе вижда много?

ПЕШ ХОДЯ ПЕШ!!!

И как си плащаш гражданската и другата поддръжка на колата, ако нямаш 365лв да дадеш накуп?

Неоправдано високите цени озлобяват хората!

1 лв / ден е висока цена за ГТ ?! Дори с 3-месечна карта е 1.40лв/ден ! Ако това ти е скъпо тогава не знам какво ти е евтино ?!

Щото не е ходил в Берлин, там метрото е 3.50 евра...

дойде ли времето за безплатен градски транспорт?

Съвсем безплатните неща развращават. Определено е добре по-често да пускат пътувания за 1 лев на ден. Както и беше добре при 1 лев за билет. После ми стана почти същата цена да ходя на работа см с колата на 13 км от дома ми.

Не сте посочили още една причина: с градски транспорт в час пик е по-бъ рзо, ако част от трасето е метро или трамвай в отделно пътно платно. Работя на 12км от вкъщи и е откровено по-бързо с ГТ.

Абе кой е луд да ползва градски транспорт. Претъпкан, нередовен и пълен с миризли гратисчии, които никой не закача. И искате от мене да ви плащам за нещо такова. Паля колата и грам не ми пука.

После да не плачкаш в болницата щото имаш проблеми с дишането ;)

Няма аз да плачкам, моето момче. Оглеждай се в тъмното. приятелски съвет.

Дишай здраво газовете от тези пред теб и ще видим ;) Що не вземеш да видиш въздушният си филтър ;) Преди да го видиш седни стабилно на земята ;)

С кола стигам да работа за 15 мин. С градски траспорт - от 1ч до 1ч30мин. Според вас какво ще избера?

А разликата в парите не е толкова голяма.

Я си дай маршрута за да се посмеем колко си кух !

Еми така е баце. Като се кача на велосипеда - "къде сте тръгнали с тия колелета нагли колездачи", като съм в джипката и гледам лошо - се вписвам в обстановката. Като си в Рим, прави като Римляните. Както си го направите.

А казват, че били бедни българите! Само се оплакваме, щом се возят по сами в задръствания, явно имат пари!!!

Нямам пари за градски транспорт, скъпо ми е

Но пък имаш пари за доктори след като се надишаш с газове от другите като теб и не може да дишаш ;)

Щом има пари за кола , бензин , винетка , ГО и ГТП явно не е !

Кагато общината започне да ми плаща данъка на колата и бензина, тогава да ми държи сметка как се возя в колат си,която е моя собственост.Проблемът не е колата на гражданите,а колите на всички селяни ,дето преиждат ежедневно в София с таралясниците си!

Като ти сложат данък задръстване ще запееш друга песен ;)

Нека с епробват и без това са стъпили на мина вече. Малко им остава да им фръкнат главичките.

Вече този данък го има във всички големи градове ЕС ! Чакай го всеки момент , Селинджър !!!

Хмм - хората избирали кола заради времето за пътуване и комфорт, пък ако е над 10 км предпочитали градски транспорт. Губи ми се логиката, но явно и числата са нахвърляни случайно.

Не мога да отрека, че сутрин ми капе мед на сърцето като гледам задръстванията на "Евлоги Георгиев" и едва помръдващите автомобили.. Даже им е малко. Разходите за притежаване, шофиране и паркиране на автомобил в София трябва да се вдигнат поне двойно или тройно, за момента това е евтино удоволствие и всеки мизерник може да поддържа таратайка, да си се вози, замърсява и задръства с нея. Забелязала съм също така, че колкото от по-далечна провинция са дошли, толкова повече не слизат от колите

За съжаление може да се сложи само един плюс :)

те искам аз да съм добре, предпочитам на съседа да му е зле. Ей заради такива идиотки сме на последно място в Европа

Аз да съм казала, че не съм добре - сутрин с трамвая стигам за 15 минути накъдето съм тръгнала

единственият трамвай пресичащ Евлоги Георгиев е този на Граф Игнатиев. А него помним колко месеца го нямаше. И ако ти се наложи да идеш някъде дето с него не се стига, бързо ще разбереш защо хората са си в колите

Като човек роден и израсъл в София знам много добре до къде и с какъв танспорт мога да стигна. Нищо сложно няма. Просто на прииждащите от всякъде им е трудно да го асимилират. Друга част са комплексарите, които са много хай и им е мръсно и неудобно в градския транспорт

Беки, от сърце, мила, ти пожелавам детето ти един ден да се класира в детска градина в отдалечен район, защото само там имало места. Нищо, че може и да си софиянка, като мен - т.е. уж с предимство. Много неща ще ти се изяснят за живота тогава. И да ти кажа - ама много ми е приятно всеки Божи ден да прекарвам по три часа в автомобила и да съм концентрирана на макс за да не стане беля. Алтернатива за момента няма. А, дано един ден дойдеш на моето - ще разбереш колко си била гадна.

Аз ти пожелавам съвсем скоро да въведат данък задръстване и да те видим с колата ;)

А кой оскъпи билетчето в София? Едва ли не тласнаха хора да ползват коли.

Който ползва редовно транспорт не ползва билетчета. С годишна карта е 1лв/ден.

а твоята карта дава ли ти право на превоз на деца до училище и детска градина? И тая карта 365 левовата дали най-бедните могат да си позволят да я купят?

Питах по-долу. Ако всички си купим карти и пътуваме по два пъти на ден, пътуването ни ще е 50 стотинки. И градският транспорт няма да фалира. Защо тогава билетчето е 1,60 лева? Какво оправдава това трикратно увеличаване на цената? Намалете я и ще облекчите трафика.

Има си причина билетчето да е 1.60 ;)

За масовия индивид удобен транспорт означава да има директна линия ако живее на до 3-5 км от работа. По възможност да е от врата до врата и да няма много спиерки между двете точки.

Така си е! Никак не ме кефи да се прехвърлям от едно возило на друго понякога в дъжд, понякога в студ, да спя 30 минути по-малко, за да пътувам с градския транспорт, като се прибера вечерта да съм изморен и да не искам да пипна нищо по дома си. Странно разсъждение, но това съм аз.

3евзек

Масовият индивид също така не оценява положителното въздействие от движението и в частност ходенето. После за компенсация изразходва 1 час във фитнеса или с друг вид спорт, но важното е, че спи 30 минути повече. Ако въобще ходи на фитнес или спорт. Може би заради това се изморява лесно.

Масовият индивид предпочита да се разхожда в парка или планината и да не бърза.

3евзек

Така де, масовият индивид не може да съчетава две дейности. Не може едновременно да ходи и да отива на работа.

3евзек

На масовия индивид му дай пътя на най-ниското съпротивление. Вероятно всеки ден ходи в парка или в планината, без да бърза.

Ами, ако искам да не съм сам ще ползвам градски транспорт! Плащам си всичко свързано с колата и "да'" - ще си пътувам както искам!

Е че нали ДАИ плашеше как щяла да провежда на място разпити с елементи на очна ставка дали пътниците се познават помежду си, от колко време, лягат ли си заедно, какво обичат да пият и като цакат белот какво обичат да обявяват с цел да изясняват дали е "споделено пътуване", или трябвало да се плаща (на ДАИ)? Като добавиш и качеството и маршрутната оптимизация на градския транспорт и факта, че в него периодично я наръгат някого, я "ултраси" изпопребият на общо основание няколко клиента на ЦГМ, я се запали някой автобус, фактът, че в тролеите и трамваите си длъжен да "валидираш" напълно законна персонализирана карта, за да ти събират кой знае какви данни къде пътуваш и по кое време, както и оная цена на билетчето, дето уж на първа инстанция съдът заяви, че не бивало да е такава, ама още си седи, и става пределно ясно защо гражданите избират личните си автомобили.

Добре, че го написа! Сетих се, кога баща ми (да почива в мир) ме удари за последен път. Прав беше! А аз бях на 22 години. Прибрах се от София на автостоп. Похвалих му се, как един търновец ме вози по подбалканския път с дванайсетака си със 140 км/час. Баща ми каза "толкова усилия и разходи сме жертвали за тебе, ти да си рискуваш живота толкова лекомислено! Като го видя, че кара безразсъдно, трябваше веднага да слезеш!" Ама аз тогава бях във възрастта, когато се мислех за безсмъртен. Понякога вечерта карам колеги до тук или там, но при непознати нямам намерение да се качвам и непознати нямам намерение да качвам.

Кога ще засечете колко софиянци ''дишат''????за да ги изкарате виновни че при издишването си ''замърсяват'' въздуха??? Лъжи, манипулации и то само защото властващите отдавна са извън реалността която за тях е единствено техния просперитет...

Само толкова да бяха, ехееее. Аз лично карам детето си на училище, съпругата си на работа, та сме трима. А тия с несофийските регистрации, хем нагли, хем самички се опънали като ластици. Не метро, а вертолети да осигурят тия пак ще са на колите. Те затова сме на това дередже - 4,5 км. да ги минавам за близо час. Отделен е въпросът вечерно време около 18:00-18:15 какво става на кръстовището на бул. "България" и бул. "Гешов" посока Южен парк. Става все от такива "софиянци" и "кандидат софиянци", живеещ в един странен комплекс някакви ливади ли са, поляни ли са, където улици нямат, гз до гз, но са на "тИрикатско" място. Ехеее, едно време точно там ходехме на пикник, ама тия работи "софиянците" не ги знаят. Пък и по 3-4 коли на семейство имат. Да им се неначудиш.

"Истинските" мъже сте файтонджии.

баш пък заради такива мързели като теб дето 4км с колата движат едва ли ще слезнат останалите от колите

нЕква завист се процежда тука

Я да видим следния маршрут с (гр)адски транспорт... Младост 4 - Княжево, по Цар Борис 30ти 1км в посока Перник от околовръстен път - Мол Парадайс - Княжево - Младост 4... Младост 4 - Княжево -> 111 + трамвай 5 = 20 + 8 + 2 = 30 минути Княжево - Мол Парадайс -> трамвай 5 + 111 + 98 или 64 = 8 + 2 + 10 + 8 + 10 = 38 минути Общо за сутринта 68 минути. Това умножаваме по 2 заради вечерта = 136 минути, или 2 часа и 16 минути. 8 часа работен ден + 1 час обедна почивка = 9 часа, значи работа + транспорт 11 часа и 16 минути минимум, защото това включва усреднено време за чакане на връзка, но не включва време за чакане на първоначалната спирка и ходене от и до спирката. С автомобил времето за пътуване е средно под 40 минути в посока.

Що не пробваш с метрото ;) И ако ми кажеш , че това ти струва по 1лв - велик си !

Ами КАТ трябва да затегне годишните прегледи,защото се минава по документи през задната врата,по български срещу заплащане!Това го знае всеки!Значи-всяка година всяка кола минава т.н. преглед за нивото на изгорелите газове и др.неща.Ако не мине прегледа,се дава определено време за ремонт и отново на преглед.Просто и удобно!И чисто!Доколкото може да е чисто в БГ!!!

Те кат да вършат собствената си работа пък после чуждата.

Се возят сами в служебни коли??? Наглеци

забрана или силно ограничение за строителството. софия е пренаселена защото непрекъснато се бълват нови сгради.

това което си написал е една от основните причини... строят ги гъз до гъз а после се оплакват... пред моя блок дори при излизане от паркинга става задръстване... просто няма шанс, свиквайте...

колата единствено бих я сменил с колело но чак като се поизчисти въздуха :D а в адския превоз не бих се качил... просто нямам нужда да се разболявам от всичките видове грип.... който е със корава имунна система да заповяда.... а и споко много "Софиянци" ще мигрират тази година и ще се поолаби положението.....

А сега да помечтаем - 400000 обитатели на София ползват градския транспорт. Според мен това ще бъде края на градския транспорт. И затова СО играе мръсната си игра и напрактика тя самата поддържа придвижването с автомобили. Защото ясно знае, че транспорт в София за превоз на стотици хиляди пътници НЯМА. ЗАщото за да спре автомобилите трябва да инвстира в автобуси и трамваи , а тя не иска да дава пари за това , а иска парите да отиват в наши фирми, които да сътворяват градски пейзажи подобно на новия Граф Игнатиев. Защото трябва да каже ясно , че няма място за ново строителство в София и че новите жил. блокове трябва да са не по-високи от 25 метра до кота покрив. Защото градът е напълно неуправляем по отношение на населяване. И не иска да проучи опита на кметове, които са изградили София а не я декорират само с бронзови къщи и подобни "арт инсталации". Но за това се иска да си запознат с това понятие ' градска среда' във всичките детайли. Нещо, което липсва от години в СО.

Прав си :) В момента няма как да поемат такъв поток ! И затова трябва да слезем и да им го покажем и да видим тогава каква песен ще запее Данчето ;)

Въвеждане на забрана четни/нечетни,повишаване данъка след първи автомобил за семейство или адрес,приемане на наредба за ведомствен транспорт.....Много може да се направи,ако някой го иска!

практиката за четни-нечетни в повечето страни е довела до още по-голям проблем - по още една кола на семейство със съответния номер, за да може да е кара всеки ден :) И настанал ад с местата за паркиране :)

С кола се пести много време, особено ако взимаш дете от училище и го караш на спорт или език и т.н. Въпросът може да се реши, но общината него прави защото печели от него.

Не само липсата на удобен градаски сранспорт! Българинът няма хигиенни навици, в резултат на което смрадта е неописуема (няма лято, няма зима) - на некъпано и мърсни дрехи, на зоопарк, на немити зъби, несресани и др. Като прибавим и липсата на всякакви норми на поведение - викане по мобилния, слушане на музика на мобилния на всеослушание, крещене, а не нормален тон на разговор... напълно скотска история! Да не говорим, че ако изпусна автобуса следващия е след 15 мин., а става въпрос за София-център с регулярност на междуселска спирка! Затова задръстванията ще стават все по-големи!

точно!!! в колата си слушам каквато музика си искам без да преча на околните.... всички меломани да са с коли задължително....

Всички чалгари са с коли ;) Аз винаги съм със слушалки и си слушам какво искам ;)

Преди няколко години пътувах с автобус Казанлък - София. Билета ми беше 17 лева в едната посока. Малко по-късно пътуваме с жена ми с колата на газ. Заредих я в Казанлък, колкото събере. В София я заредих отново по същият начин за 16,20 лева. Двама човека с багаж, от начална точка до крайна точка ми излезе по-евтино отколкото на един човек с междуградски автобус. Градския транспорт и мъкненето на багажа не го броя. А с обществения градски транспорт нещата са още по-зле!

Я сложи някъде в тия разходи и процент от цената на колата и поддръжката да видим каква сметка ще излезе?

Бас държа, че и ти имаш кола, така че този разход вече си е направен. Но като искаш сметка ето ти: 8000 лева колата издръжка за пет години 2000 лева. Значи на година 2000 лева. Или: 2000:365=5,50. Добавяме ги към цената на транспорта, пак е много по-малко.

Си върви...караш не караш подръжката и цената си вървят.

Чудесно, ама да пресметнем пак. Дали да раздели 2000 лева на 365 дни, или да разделим 2000 лева на брой пътувания до Казанлък( дори с 4 пътника) и да ги добавим към 16.20? Как мислиш?

За разлика от горивото, смяната на гуми с кола ти струва едно 400 лева, а с автобуса - 0 лева. При мен горивото е около 1/3 от разходите. Има фиксирани като данъци, прегледи и винетки, но те ми излизат около 1/10. Стреса и риска въобще не ги броим. Поне 10 пъти по-безопасно е да си в 10 пъти по-тежко превозно средство или под земята.

Гумите след 3 години са на боклука. А едва ли можеш да ги скъсаш за този период.

3евзек

Пълни глупости. За да ги изхвърлиш, трябва да са седяли 3 години на слънце или да си купил някакви боклуци за по 60 лева на брой. В гаража или мазето стареенето е в пъти по-бавно.

1. Да ме прощават НСИ, но тяхната статистика е под всякаква критика и тези данни са манипулирани така, че управлението да може да прокара идеите си. 2. Това, че някои е стигнал с колата си до работа, не означава, че по пътя не се е отбивал до други места, като детска градина, училище, работно място на съпруг/съпруга. 3. Както е писано в по ранните коментари, цената на която стигаш до работното си място, ако е по малка, защо да плащаш по-скъпо за да стигнеш до работа. 4. удобство - колко транспорта трябва да смениш, за да си свършиш работата преди да се прибереш ( пазаруване, прибиране на деца ....)

Статистиката и историята са леките жени на науките. Те не служат на истината а на управляващите. Изкарват онова, което им е изгодно. Култовото произведение "За вредата от краставиците" (има го в мрежата) е абсолютно вярно!

Софиянци са ви виновни и все обикновените хораи бачкаторите.Нищо не казвате за служебните автомобили-леки автомобили, баничарли, бусове и каЙмони.Ами димяите бетоновози,багери и грозните Камаз-и.За тях нито дума.Пречат, местят се от един обект на друг в най-пиковите моменти с кални колелета и какво ли не още,ама софиянци сами пътуват и дай да им друснем още някаква такса, че парите за застрояване на градинките отидоха да повлияем на избирателната система.Мафиотска комбина.Дръжте ги още Фандъчката и Дон Сиконе.

416 001!!!

София не е направена за пешеходци. Сульо и Пульо за 200 метра ходят с кола. Оправдания безброй защо да ходим с автомобила си на работа и до където и да било другаде. Проблемите са комплексни а решенията които се предлагат са частични и неадекватни. И общинарите да спрат с това няма пари, има просто не отиват по предназначение. Частични решения на проблема са да се въведат такси за влизане в 1 ва и 2 ра зона в центъра. Частични решения са да се даде право на безплатно движение из центъра само на нуждаещите се(това е в сферата на фантастиката с корупцията и тарикатите навсякъде) Още едно частично решение е КАТ да земат да си вършат работата да дадат малко гръб на служителите си от най ниския ешалон за да не се страхуват като мишки като спират някой по лъскав автомобил и да си го изкарват на нещастния човечец дето е направил дребно прегрешение. За по комплексни решения (пак в сферата на фантастиката че заради шуробаджанащина корупция и безхаберие са неприложими) . Комплексно решение, хваща се за ушите главния архитект на София заедно с колегите му по общините + главните юрист консулти и да си седнат на задниците да направят план. План как да стимулират ходенето пеша на къси разстояния а защо не и на малко по дълги (вярвам че не само аз ходя пеша). Интеграция на велоалей че явно със спазване на закона не става. Пооправяне на булеварди улици и каквото се сетите не съм общински архитект. Подсигуряване на градски адекватен транспорт съобразен с новите изисквания. Интеграция на всички нови технологии в това начинание включващи електрически коли, велосипеди, ...... и каквото се сетите още. И тук да се включат юристите които да подсигурят бутането на къщи отчуждаване на имоти и цялата законова бъркотия която за пример спира изграждането на адекватно околовръстно. Та има работа но това си е в сферата на фантастиката :)

Ето затвориха графа изцяло. Добро решение. Сега е време да затворят гурко и царя и проблема ще се реши лека полека.

Нещата не са толкова прости, а и лесни. Другото което дразни е, че не си научил, че множествено число няма как да завършва на Й - велоалеЙ не съществува, пише се велоалеи и така се чете иначе може да намериш и И с удатрение ѝ ѝѝѝѝѝ има го на клавиатурата!!!!!!!!!!

Когато няма аргументи и какво да се каже си е чиста проба заяждане за правописните грешки. Ако нямате какво да кажете по темата идете в някой лингвистичен форум.

Ходят на 200 м с кола щото няма къде да паркират. Или паркинга ще им е по скъп от горивото. Аз имам собствени места за паркиране навсякъде където съм собственик но пак ходя пеша.

Ставаме 2 ма о станалите 2 милиона ?

Да си купят жилища до работата. Така и така са от село така и така купуват жилище. Вместо да даваш пари ежедневно за кошницата и да висиш в нея по два три часа всеки ден дай тия пари за имот в близост и ще си по щастлив и по здрав. Ето бизнес парка е на околовръстното а и куп други бизнес сгради. КъФ е тоя поток към центъра сутрин не мога да разбера?!

Много си прост ! София е правена за пешеходци , но общината даде тротоарите на такива селендури като теб да си паркират там таралясника !

Пръчка подлогата на тиквата софиянци гр транспорт не ползват нито собствен защото нямат нужда а ходят пеша. Ето аз например излизам он къщи и след 10 мин пеша съм в собствения си офис. При жената е същото но тя ходи пет шест минути повече.

На предишните местни избори гласувах за една симпатична кандидатка за СОС /общинския съвет/, която имаше в платформата си работа по екологичните проблеми на София. Обаче, откакто влезе в този вкусен СОС, повече не й се чу гласа. В София въздухът е мръсен, сечта на дървета и презастрояването вървят с пълна сила, градският транспорт е скъп и прескъп за джоба на българина. Познайте от 1 път дали пак ще гласувам за нея.

Тези в голямата си част не са софиянци, имам предвид потомствени. Обяснявам защо: ние живеем в централните квартали и работим също там (ако не сме фрийлансъри), поради което се придвижваме с велосипед, трамвай или в редки случаи с метро до Бизнеспарка. Смея да твърдя това на база наблюдения сред съседи и приятели. Видите ли шофьор сам в кола, той най-често е жител на крайните квартали, работещ в центъра/другия край на София, или новопристигнал, цанил се за куриер/ момиченце от провинцията, пърпорещо из моловете.

Ние от провинцията сме учили здраво. Затова печелим конкурсите за работа в столицата. А вие сте само потомствени. Толкова потомствени, че не знаете името на бабите си. На такива селяндурки името не е желателно да се помни! Когато бях студент, София беше 600 000. И тогава голяма част бяха софиянци първо поколение. Така, че ония, на които корените им се губят някъде из София са по-малко от 5%. Но пък само с тях София ще е нищо.

И какво като е житрелна краен квартал? Защо симислите, че "софиянци" са само от центъра? Да ви таковам и градската буржоазия! 20 години съм живял в центъра и още толкова в краен квартал. А де? Акъл море, глава буржоазна шамандура.

Подлога на тиквата еба майката на цялата схема като вдигна билета от 1 лв на 1.60лв. Таман селтаците се бяха понаучили да ползват метрото и хоп тиквени тъпащини алчно лапачески. И селтака пак си се качи на 20 годишния дарак да му дишаме мръсотиите.

След като ми е по-евтино и удобно да отида с кола на работа, особено в тази грипна обстановка, защо да се самонаказвам с градски транспорт, да плащам по-скъпо, а после и лекарствата.