Немски експерт за трагедията в Хитрино: Никога не съм виждал такова голямо изместване на железопътен път
В изводите си той сочи, че под дървените траверси имало твърде малко чакъл
Обратно в новинатаКоментари - Немски експерт за трагедията в Хитрино: Никога не съм виждал такова голямо изместване на железопътен път | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Трагедия (нерегистриран)
Ами да поканят немски експерт да огледа родните асфалтови творения. Сигурно няма как да е виждал толкова некадърност на едно място.
Тикваленд (нерегистриран)
БСП ги покани, а родната строителна мафия се вдигна на стачки и блокади.
Някой (нерегистриран)
Кой ги карал да бързат ... Предписанията в транспорта важат за всички превозвачи ... !! Айде оня дето ги е карал ..той да опере пешкира ... Е то отмятане от персонална отговорност не може да има ..по скоро не трябва !
vlady (нерегистриран)
Инфраструктурата има недостатъци, но ако машинистите не бяха превишили драстично разрешената скорост нямаше да се стигне до такъв тежък инцидент. Също влакът с опасен товар е трябвало да бъде насочен в главен коловоз, но пропуските на гаровия персонал и проблемите с инфраструктурата не оправдават машинистите.
Степанов (нерегистриран)
За неуките-в гари,в които няма ОТ или се ръководят с РУКЗ(релейна уредба за ключови зависимости) задължително,се поставят указатели,който указват намаление на скоростта.И се поставят на разстояние,което е повече от необходимото за ТЕНЕКЕТАТА,да започнат да намалят или вземат мерки.И ако една стрелка не е заключена в определено положение,то няма как да ви се появи редовен входен или изходен сигнал.Всичко друго е приказки от хиляда и една нощ.
БабаЦоцолана (нерегистриран)
И пак машинистите са невинни.Няма нищо,че са навлезли в гарата с двойна на позволената скоростПред гарата има скоростен указател,на който пише 40.Не е спазен.Хитрино е гара без ОТ9така се води по нормативите).Никакъв проблем не е,че им са разпломбирани устройствата за бдителност.Все мижави фактори,които не могат да бъдат причина за катастрофа.Наскоро пак подминаха затворен светфор и порязаха стрелките.Да,пак същите,тези от Булмаркет.
96589888 (нерегистриран)
Той ГЕРМАНЕЦА едва ли е виждал и начупени релси като в Искарското около Своге.В България се прави и оставя на произвола без поддръжка!
Немски експерт (нерегистриран)
Никога не съм виждал такава кочина!
ДоХтора (нерегистриран)
Ако немски експерти видят как се строят български индиански пътечки - накратко магисРалки, ще трябва ритуално да се самоубиват - не вярвайки на ушите си. а скоро винету ще натУря знаци 30 -40 по магисРалките, щото колкото е крадено от там...
знам (нерегистриран)
след самолетни катастрофи ,най ужастни са жпейски !!!
Ludiamaus
Нещо, което аз ЛУДИЯТ твърдях още на следващият ден от трагедията. А стрелочникът може да казва че през това време е бил и на гости на професор Пимпирев.Още тогава съм задал няколко въпроса, но до днес единствено виновни са невинните
Nexus (нерегистриран)
Стига сте занимавали цялата държава с това забутано селце! Селяните като са крали траверси, да са мислели!
Стаматя (нерегистриран)
Глупак!
Некадърен (нерегистриран)
В железницата работят само тези, които не са железничари. Вече няма такива! А ЖП има- е как така?
БабаЦоцолана (нерегистриран)
Вярна е тая работа.Пълно е с такива,които си клатят краката и само взимат заплати.Няма да говорим за кражбите,алкохолиците и нехайството.Безделничество от висша класа!
t (нерегистриран)
щом по Канал 3 го дават, значи пеевското прасе е дефакто е собственик на Бумаркет, и се опитва чрез пропагандните си медии да лъже и маже. Както винаги.
що е газ все г*з (нерегистриран)
........незаключена ви е празната глава крадлива . събирате каруцари за машинисти а после некой друг е виновен че даже не знаят какво е вход на права и вход в отклоление .... и карат като на село след като са откраднали нещо с каруцата ......
Ми то (нерегистриран)
си пише: Немският железопътен експерт е нает от фирма "Бумаркет".
държава (нерегистриран)
Сигурно такива неща обикновено се случват само там, където обикновено царува безхаберието и преобладава нищоправенето, като нашата държавица например, малко чакъл под траверсите (другат част сигурно се носи дома, за да е по-сигурно!), жп стрелката в междинно положение и т.н. Има ли някой интерес да се случват такива неща в държавицата ни?, има ли малки, средно големи и големи ОПГ?, тишина и мълчание, "органа е на телефона и слуша", прозавяне, медийни дъвки, празнословия и глаголене, и да не забравяме най-накрая ..."коьо торбе бе Вуте?! - нема такова нещо!"
Тя (нерегистриран)
Логично звучи експертът и много е точен коментарът за нищо неправенето в РБ.
Транссибирската (нерегистриран)
магистрала е имала същите проблеми, защото мужиците са крали гайки за тежести на рибарскитеим мрежи. Това е било около 1900 г. и след това.
жорко (нерегистриран)
Ами те затова са сложили ограничение на скоростта, която не е била спазена... То ако пътя е бил както трябва е нямало да има нужда от ниска скорост... А че стрелката може да дерайлира - може... ама пак високата скорост е причинила мащаба на разрушението...
ерудит мамин (нерегистриран)
жорко що не идеш при майка си . може пък тя да знае повече от простотиите къде ги ръсиш тук
БабаЦоцолана (нерегистриран)
Никакви простотии не ръси човека.Много е прав.В участъците,в които има лоша инфраструктура се налагат ограничения на скоростта.Може да са временни или постоянни.Зависи от много неща.И да,физичните закони и нарушаването на правилата не прощават и на най-бързите и най-нови локомотиви с най-печените и най-добре заплатени машинисти.За справка можете да разгледате една случка в Испания,пак с превишена скорост,пак в голяма крива.Говоря за един високоскоростен,скъп и до крайна степен осигурен влак пътуващ от Мадрид до Ферол.
ДоХтора (нерегистриран)
скоро и винету ще натУря знаци 30 -40 по магисРалките, щото колкото е крадено от там....
3евзек
В отговор на това от НКЖИ са наели специалист, който никога не е виждал толкова амортизирна локомотив и такива небрежни машинисти.
3евзек
*амортизиран
Ас (нерегистриран)
Никой не спазва правилата и при инцидент се оправдава с нарушенията на другите , за да не се спазят пак правилата. Некултивирани селтаци, които представят варварството си за божественост.
нев (нерегистриран)
ако не бяха убили журналистката от Русе доста неща щяха да излязат наяве по този въпрос
Щерев (нерегистриран)
Гласуваме за герб за да сложим край на мъката наречена БДЖ! бъдещето е на електромобилите т.е. на магистралите, никой по светът вече не ползва влакове те са музейни експонати далеч по бързо луксозно и ефективно е да се возиш на кола и самолет и метро. Влаковете трябва да се забранят, релсите да се нарежат на скрап а атраверсите да се дадът на ромското население за да се топлят в студените зимни дни.
яя (нерегистриран)
Глупости .
Trum (нерегистриран)
E tova beshe nai-tupoto iskasvane!!!! Vlakovete STE SA BUDESTETO
Те (нерегистриран)
и Германия, Франция и почти цяла Европа мисли точно като теб. Нещастник!
Стаматя (нерегистриран)
Я, още един глупак.
Стаматя (нерегистриран)
Ако можеш с кола да дърпаш 60 тонна цистерна иди дърпай. Влак с 20 вагона тежащ 1200 тона с какво ще го дърпаш бе умнико!? Със самолет? :D
1234 (нерегистриран)
Сиреч, герб са българоубиици. Направиха южните жп та, северните да мрът и да мрът.... Но както знаем герб никога не си признават сега ще го отнесат машинистите. А всички знаем що за релси има точно там
Ами (нерегистриран)
Всички управлявали партии от 1989 г. до днес са българоубийци, не са само ГЕРБ !
Всъщност (нерегистриран)
от 1944 г. насам
meto (нерегистриран)
Айде сега - герб изсипаха два милиярда за магистрала хемус - нещо което никой досега не беше правил. А можеха да нахранят пенсионерите преди изборите, за да гласуват за тях.
Име (нерегистриран)
1. Ако искат да направят нещо полезно, да вземат да оправят железопътния транспорт, така както се прави в цял свят. 2. Изсипването на пари от ГЕРБ е точно това - ИЗСИПВАНЕ - което почти винаги е с изключително съмнителни (да не казвам по-лоша дума) резултати.
Ввв (нерегистриран)
Проблемите са комплексни и всеки го знае. Но конкретното в случая, е че влакът е минал със скорост по-висока от възможната при тези условия. В крайна сметка като са писали да минеш с 40, а ти минаваш 60-70 не би трябвало да обвиняваш други за това... Това, че инфраструктурата е лоша се знае ама трябват пари за да се направи, и то милиарди за да стане като тази на запад, но дали ги имаме тези пари и дали си струва да ги изхарчим за това ще кажат експертите. Но в случая нарушението е налице - висока скорост машиниста е бързал щото шефа му го е пришпорвал щото товара закъснява. Но този шеф много добре знае за колко време тази композиция ще мине по този път. Ако не му се връзват сметките или ще потърси алтернативен транспорт или няма да вземе товара...
Смрад (нерегистриран)
Държавата много отдавна можеше да реши проблема с БДЖ, само че нямаше да има шанс да се краде .... Най-лесното в случая е да се погребът машинистите, а държавата в частност БДЖ пак да излезе суха като се прикриват и манипулират факти. Жакото е че има такова разминаване на експертизата м/у БГ експертите и немския експерт. На умаловажавам превишената скорост въпреки че 20 км/ч над ограничението не е кой знай какво ако ти е заключена стрелката !
А (нерегистриран)
стрелката е била заключена в момента на инцидента и дни наред след това. А "експертът" е нает от виновната фирма, какво искате да каже.
Киро (нерегистриран)
И са някаъв човек където прави 500 лв на месец го правят изкупителна жертва, много вероятно. Нещастници! Мизерията и некомпетентността са се просмукали много дълбоко в БГ.
ЕМЕС (нерегистриран)
Сега ясно се явява резултата, от диктатурата на простака .
ЕМЕС (нерегистриран)
Сега ясно се явява резултата, от диктатурата на простака .
Въпроси (нерегистриран)
1. Защо международният експерт не е бил поканен на местопроизшествието незабавно след като дерайлира влакът с опасния товар, а допуснат чак след 12 дни? Защо не са поканени екип от международни експерти? 2. Защо Железопътна инфраструктура, към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС), не е организирала и подсигурила автоматична локомотивна сигнализация, която автоматично да намали скоростта на влака при навлизане в населеното място? 3. Защо МТИТС нормативно не е задължило Железопътна инфраструктура да изключва контактната мрежа с високо напрежение при преминаване на влак с опасен товар и защо опасният товар е бил превозван с електрически локомотиви, вместо с дизелови? 4. Защо пожарникари, без нужните предпазни средства, бяха рискувани от началниците пожарникари и поставени в положението на глупаци да поливат с вода, по-топла от околната среда, цистерната с изтичащ газ пропилен или пропан-бутан, след като и двата втечнени газа са с температура на кипене от порядъка на -40 (минус 40) градуса по Целзий? Какво щеше да стане с пожарникарите, ако бяха угасили пламъка по невнимание и тежката газ се разстеле над повърхността и взриви от случайна искра? 5. Защо ГЕРБ преекспонира по всички телевизии своето политическо присъствие на местопроизшествието, вместо да потърси съдействие на професионалисти, вкл. международна помощ?
Тери (нерегистриран)
Със. 2 думи как още съществуваме като народ.които съществува против всякъкви природни и божи закони..
хаха (нерегистриран)
Защото тука е така. Сега ли разбирате каква е т ази територия?
tester1 (нерегистриран)
Защото имаше някакъв жмел с превозваната химична субстанция и нейната незаконност. Не случайно най-висшата държавна власт бе командирована там и всичко бе блокирано за седмици.
БабаЦоцолана (нерегистриран)
1.В България има само един орган,който може да дава становища за жп,авио и т.н.-катастрофи.Всяка държава има специфични правила и закони спрямо ЖП транспорт.Общите неща не са много,което в последствие не дава право на глас на експерти външни на нашите закони и правила.Тоест,той не знае по какви правила и закони ще разследва и какво трябва да напише. 2.Защото не всички локомотиви са снабдени с АЛС,а дори и да са снабдени самите машинисти не ги харесват и съответно не ги използват.Инай-важното е,че линията не е толкова използваема,не е за високи скорости,което пък само по себе си би означавало излишни пари.Това са бализи,свързване на бализите,контрол на тях,поддръжка и т.н. 3.На тази точка дори няма да ти отговарям,защото виждам,че си строго неук!всички влакове,които превозват опасни товари търпят определени ограничния по отношение на скорост,спирачен процент,предохрана и тн. На последните две точки няма да отговоря,защото не съм компетентен.
идио (нерегистриран)
ми той немския експерт тук може да учи история, тези релси сигурно са положени набързо на бързо от немците през войната като временно соръжение... кой да мисли че 70 години по-късно това ще се нарича "българска дъежавна инфраструктура"... тъжна катинка
ЕМЕС (нерегистриран)
Затова си се побратимихме, като тях добре се пропиеме.
ЕМЕС (нерегистриран)
На помощи рсзчитат, но алкохола почитат.
ЕМЕС (нерегистриран)
На швейцарците завидяха, като руснаците заживяха.
ИЗКУФЕНЯК кантонер (нерегистриран)
Има въпрос висящ със страшна сила категорично отхвърлящ версията за вина на машинистите -по-голямата скорост: Защо не дерайлира локомотивът, а чак 6-ти вагон? Има 2 отговора: /1/. Незаключена стрелка поради износване или друга механична причина и е неизправна , която вследствие Натиска на колелетата самоволно превключва на другия коловоз и разчленява композицията - локомотивът и първите вагони следват коловоз А, но 6-ти вагон тръгва по коловоз Б, което води до разцепване на композицията. /2/.Умишлено мигновенно преместване на стрелката в точно определен момент между мостовете на 6-ти вагон по -взривен,електрически или комбиниран способ задействан дистанционно или с датчик закачен на 6-ти вагон -Диверсия. Веднага след трагедията , преди германският , /а НЕ немски/ специалист да има абер от случая написах по въпроса, обаче бях оплют от форума и сега ко стана? Абе верно заслужавате да сте най-бедни и жалки вечни мрънкалници, но Сиииииилно наведени-чакащи нЕкой друг да ви свърши работата- генетична черта утвърждавана 500 год..
наблюдател (нерегистриран)
Да добавя само-защо дерайлирането е на стрелка 5,която е ВТОРА по посоката на влака.Ако причината е високата скорост,то локомотивът би трябвало да излезе още на първата стрелка...
БабаЦоцолана (нерегистриран)
Защото там са го хванали инертните сили породени от физичните закони.Там е влезнал в отклонение,от голямата скорост са се наклонили не първите вагони,а тези по средата,наклонили са се те,защото тежестта на локомотива вече не помагал за задържането на ЖП.Много е лесно,но трябва да мислиш.
Ludiamaus
Баба Цола пита; То и аз питах защо е толкова малко разстоянието между двете стрелки при което и в заво. Разстоанието между тях е по .малко от половината между двете гондоли. После, защо влака не продължава направо, а е нужно да се мести на коловоза още повече че не е предстояло разминаване на влакове! Много се писа и каза от разбиращи хора каква е причината -само на собствениците на ЖП структората не им е изгодно да поемат вина -най тънката лайсна е машинистите
Пфу... (нерегистриран)
Все едно не знаете причината за всички катастрофи - несъобразена скорост! Затова в населените места трябва да се кара с 30 км/ч, а по магистралите с не-повече от 60 км/ч!
Гошо (нерегистриран)
Не, байо! Най-съобразена и безопасна е скорост 0 (нула) и в населени места и по пътища и магистрали! За придвижването в посоките изток-запад и север-юг спокойно може да се използва въртенето и клатенето на Земята. Хем еФтино, хем безопасно. Нали така!?
а нещо повече (нерегистриран)
То хубаво го е казал този специалист, а в Норвегия имаше почти същата катастрофа преди няколко години- замазаха всичко като казаха, че сигналната система нещо не била на ред. Та той да каже нещо и за тази работа която се случи в толкова богата държава?
Ми да (нерегистриран)
Да каже и защо бият негрите, мда.
ЕМЕС (нерегистриран)
Грешките си никога не признават, а търсят начини да се извиняват.
то май няма БДЖ, по време на управлението на ГЕРБ е във фалит (нерегистриран)
БДЖ е във фалит заради мафиотските игри на ББ и ГЕРБ, които точно по време на катастрофата на събиране в Боровец раздаваха товарните превози (единствено печелившите) на свои хора. Такова разделяне на превоза няма в другите държави. Освен опасните кражби на цигански банди на всичко метално, поради фалита на БДЖ железниците не се поддържат ВЪОБЩЕ! Навсякъде в Европа влаковете се движат със скорост 250км/час дори 300км/час на някои участъци и автоматиката е пълна. В БДЖ все още има РЪЧНИ СТРЕЛКИ от 1930 год - точно такава дефектна стара РЪЧНА СТРЕЛКА беше причинила катастрофата.
dgd (нерегистриран)
Инвестицията в инфраструктурата се изплаща след прекалено дълъг период от време. А повелята на времето, в което живеем е да се плюска тук и сега. Няма как да се съчетаят двете неща.
ЕМЕС (нерегистриран)
Всеизвестни, че са мързеливи, но са и прекалено немърливи .
Алекс1 (нерегистриран)
той тоя експерт не е виждал как се крадат релси, ама нашите брадчеди могат да му пкажат как става и тая магия
до кога? (нерегистриран)
До кога ще съдят невинни хора, а пък държавните крадци от които зависят основни неща като ремонти и качество на железопътния път да се измъкват сухи и после пак да правят някъде поредната поразия..... затова и нещата не се оправят, защото тези държавни крадци-хитреци все ги оставят настрана, а пък реално точно те са за затвора! Няма ли обективни държавни органи и да се започне от презумпцията за невинност и чак след това да обвиняват когато има доказателства.
Бах маму (нерегистриран)
Защо бе евакуирано цялото население на с. Хитрино за толкова дълъг период ?!?!……..Защо взимат проби от земята и защо искат земята в мястото на катастрофата да се извози нанякъде ?!?! Ако пропан бутанът е толкова токсичен, то тогава всички бензиностанции са опасни и народът трябва да се евакуира, а земята около тях да се обеззарази. Когато пълним автомобилите си с газ, в края на процеса се изпуска малко количество газ…тогава в края на смяната си момчетата и момичетата от бензиностанциите би трябвало да са полуотровени… Защо изгониха кмета на с. Хитрино от заседание на щаба ?!?!?ВЛАСТИМАЩИТЕ КРИЯТ НЕЩО В ТАЗИ ЖЕСТОКА КАТАСТРОФА!!!!! Най-вероятно крият вида на товара, неговия изпращач и получател. Забележете, че парите от ЕК, от Правителството се отпуснаха преди да заработят комисиите, преди да се направят списъци и да се изготвят оценки за нанесените щети…….Нито правителството, нито ЕК знаят колко пари ще са нужни за възстановяване, а вече ги отпуснаха! Никъде до сега така не са процедирали. Спомнете си Пернишкото земетресение, наводнението в с. Бисер, наводнението във Варна и ще видите как тогава искаха да се направят оценки на щетите и едва след това да се отпуснат средства за възстановяване……….ИМА НЕЩО ГНИЛО В ХИТРИНО
Шопен маму (нерегистриран)
Всъщност " пропан бутанът е толкова токсичен". Но е газ. Не е нужно да се покрива след 1 ден с пясък, сяра, дървени стърготини или каквото там са намятали. Дори и да се превозва под налягане втечнен, този който се е излял и не е изгорял се е изпарил.
БетХовен (нерегистриран)
Прпуснах да кажа, че е токсичан ако го вдишваш чист. В ниски концентрации (разтворен във въздуха като на бензиностанциите след зареждане) няма как да отрови човек.
аз (нерегистриран)
В Хитрино гръмна пропилен, а не пропан-бутан.
Кратка справка (нерегистриран)
Систематично име Пропен Химическа формула C3H6 Молекулна маса 42,08 g/mol Плътност 1,91 кg/m³ (0 °C, 1 atm) Точка на топене -185,3 °C Точка на кипене -47,7 °C
Carella (нерегистриран)
В Япония за някво закъснение на влакове със секунди имаше оставки, та се чудя това ако беше станало при тях-сигурно цялото бдж воглаве с правителство и император трябваше да си направят масово сепику. Ама по нашти географски ширини има само непику-местим си го от единия крачол в другия
хаха (нерегистриран)
В грешка сте, влак Шинкансен беше тръгнал няколко секунди по-рано.
Функционал
Да, да,преди това минават стотици композиции, пътя бил виновен.
' (нерегистриран)
Минават, докто нещо стане...
Ххх (нерегистриран)
ГЕРБЕРаСТИ долни! От цял свят ще подкупят експерти само да докажат невинност!
Какво очаквахме?! (нерегистриран)
Както почти всичко в България през последните 600-700 години нелепо стечение на обстоятелствата - пътят бил направен да се минава с 40, ама и бил означен с 40, единия не сложил чакъл, другия не завил болтовете, третия не заключил стрелката, четвъртия винаги е минавал с 60-70 от там, ама сега е бързал и БАУ!
НАЙ
Осъдиха на 3,5 г. затвор заради подкуп бившата здравна министърка на Румъния
Ожесточени боеве в Очеретине, Русия подсилва офанзивата с още военни части
Киев отвърна на атаките: Удари с дронове руски петролни рафинерии и военно летище
Руски атаки срещу енергийна инфраструктура в 3 украински области. Ударени са 4 ТЕЦ-а
"Уолстрийт джърнал": Според разузнаването на САЩ Путин не е наредил убийството на Навални
Ожесточени боеве в Очеретине, Русия подсилва офанзивата с още военни части
Руски атаки срещу енергийна инфраструктура в 3 украински области. Ударени са 4 ТЕЦ-а
"Уолстрийт джърнал": Според разузнаването на САЩ Путин не е наредил убийството на Навални
Киев отвърна на атаките: Удари с дронове руски петролни рафинерии и военно летище
"Политико": Индия търси производители на оръжие, различни от Русия