Показват за първи път оригинала на "Процентното споразумение" на Чърчил и Сталин
Документът ще бъде представен на 4 април в Националния архив на Великобритания
Обратно в новинатаКоментари - Показват за първи път оригинала на "Процентното споразумение" на Чърчил и Сталин | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
П.К. (нерегистриран)
Всички да анатемосами тези най-големи престъпници-убийци на милиони невинни хора по целия Свят.
Информбюро (нерегистриран)
Сталин идва - бягайте герберастки!
Нищо лично или напротив? (нерегистриран)
Онази история с "картофената нива" звучи доста лично. Както и историята за "банята и честитките". Но не винаги е била една и съща при господин Чърчил. Преди Първата световна война той казва многократно,че за една България дава по 2 Сърбии и 2 Гърции. Но после, после става нещоооо.... Едното е хипотеза от фолклора и градските легенди, а другото си е чиста истина дори да ни е неприятна като исторически факт: 1. Легендата: Говори се, а има и доказателства, че г-н Чълчил при едно от пътуванията си с трена се влюбва в българско девойче от Русе. Девойчето обаче го отрязва и това има последващи бомбандировъчни последици за Народният театър и др. /Впрочем тогава Чърчил не е бил дебел/. 2. Не е могъл да ни прости, че не нападаме Турция в гръб, когато той с флота и армията на Великобритария ги напада при Дарданелите. Следва да се предположи, че ако ги бяхме нападнали, то те щяха да бъдат разгромени "бързичко". А, ние какво? Ставаме им съюзници?! И се бием срещу техните съюзници -румънци и руснаци при Добрич, Тутракан, а по-после попиляваме и самите англичани при Дойран? Гадно от наша страна си мисли Чърчил. Но има нещо, което го няма: То е: -Англичаните ни искат на своя страна, но не обещават нищо, а германци и австро-унгараци ни искат и обещават доста хубави работици. Е, вярно не се получава.... Изводи: а/ Не вярвай на пилитик, защото нито Сталин вярва на Чърил, нито обратното. В мемоарите е описана сценката, как точно сме продадени/подарени/. Човекът си признава, че не е вярвал на Сталин, че ще остави британско влияние в България, каквото пък той не е смятъл да му остави в Гърция... Значи-квит и се подписва. б./ Както казват французите : "Търси жената". Ако не политик, то жена ще е виновната за тази неразбория. :) в./ Много бих се радвал да илезе този оригинал на бял свят. И да се види как са ни договаряли с моливчета! И кои са били преговарящите. И да се разбере накрая дали ние сме били анти-западняци, или пък сме били анти-източняци или просто е имало и има доста много анти-българи по кръглата Земя!
Чонтолов (нерегистриран)
,,Балканите произвеждат повече история,от колкото могат да консумират"-Чърчил
Истината (нерегистриран)
Може да сме шепа народ,но сме много по качествени и чисти като нация.Хиляди години са се пробвали да ни затрият и все на камък удрят. Чърчил беше казал,че тук трябва да ни изравнят със земята и картофи да се засадят. България е знак за качество,няма да ни заличат и колкото да се лаем и хапем помеждуси,пак ще останем да им гледаме сеира.
Usa (нерегистриран)
А бре момко, защото българина е мирен роб за това не са го затрили!!! И сега си е роб, и няма да го затрият!!! Ама ако почне да се противи може и да стане!!!
Левитан (нерегистриран)
Сталин е Мъжкар, а другият дебеланко..... присламчил се към победителя!
Не така (нерегистриран)
Сталин и Чърчил имат еднаква вина в истотически план. И двамата са престъпници!
аззз (нерегистриран)
еми изтеглили сме късата клечка като сме попаднали под съветско влияние. Къде Гърция и Унгария къде сме ние, най-големите мизерници в Европа. И като се замисля тоя от ЕС искат сега да кажат на Великобритания какво да правят ама няма как да стане това...
да-а-а (нерегистриран)
Ами най-после ще се види черно на бяло, че не Съветския съюз ни е окупирал, ами Англия и САЩ са ни подарили на Сталин като награда за това, че им е отстъпил Гърция. Та да се сърдим на тях за комунизма.
Анонимен (нерегистриран)
Чърчил не се е срещал със Сталин в Москва през 1944, а в Ялта на Кирмския полуостров, който е бил руски!
TT (нерегистриран)
пълни глупости ! Има го даже документирано на лента .
Срещал се и още как. (нерегистриран)
Описва случката в мемоарите си.
А кога руснаците (нерегистриран)
ще върнат българските архиви?
Чв (нерегистриран)
Искат по долар или два на страница. Все пак няколко човека трябва да се заровят там за бая време и да копират тонове архив. Дават само копия, оригинала си го броят за военна придобивка. Дали има засекретени документи незнам! Победителите определят правилата
Кинет (нерегистриран)
Абе нито един от двамцата не е бил цвете, но проблема не е, че не са ни били приятели, а че ... ние не сме си били приятели.
Некои тъжни истини (нерегистриран)
България официално влиза на страната на Оста на 01.03.1941 г. Обявява война на САЩ и Британия! Тук няма средно положение! Да се сърдим, че ни бомбардират е все едно, един боксьор да се сърди на противника, затова че го удря! Нали по собствено желание е влязъл в мача..
Фифи (нерегистриран)
Абе това със собственото желание е доста относително! България по това време е била монархия, управлявана от монарх- чужденец, при това по това време реално самодържец. Към това и с германо- австрийско потекло. От друга страна държавите от оста не са ни оставили голям избор, или с тях или срещу тях. Неутралитет и ненамеса не са признавали. Италия подготвя почвата, като се боричка с некви партизани в Гърция и се оказва в състояние да иска помощ от Хитлер, който видиш ли не иска да мине през победената на този етап Югославия, а иска непременно да мине през България за да помогне на братята италианци! Айде бе! Някой пита ли българите, дали искат да влезнат във войната, някой попита ли ни, дали искаме в ЕС и НАТО?
Разорението 1989-2019 (нерегистриран)
Годините на Демокрацията и подчинение на Запада след 1989, ще останат в историята ни като Разорението на България!! А след 10 г... НАТО, ЕС, САЩ Германия ще отвращават хората така, Както сега са Хитлер, нацизъм, турско робство. За 30 години загубихме 30% от Населението си!!! Никога никоя държава в света, ... НЕ е Губила толкова население дори и при Война!!!
IC (нерегистриран)
E нале искахте куманизам? на ви сега куманизам, яжте си го де. Какво ривети, нале вие си поискахте куманизам?
300 (нерегистриран)
Ако се преброят хората убити в резултат на неговите (Чърчил) неуспешни кампании през първата световна и въздушните бомбандировки по градове през WWII, които лично той е разпоредил да се провеждат сугурно няма да остане по-назад от Сталин и Хитлер ама го броят за много успешен политик. Такава е тя историята, написана от победителите.
Щшж (нерегистриран)
От списъка липсват, Полша и Чехия!!!?
PLV (нерегистриран)
Много ме е яд когато започнат разни отворковци от запад да обвиняват България и българите за комунизма! Точно ето тези са виновни за това, иначе комунизъм нямаше да има у нас. Друг е въпроса какво ни даде и какво ни взе този период......
ХанТукту
Като те чете ми излиза, че ти е дал празна кратуна!
opc (нерегистриран)
Този глупак Чърчил, поради малоумие и неразбиране, че червената чума е по- опасна от нацистката, остави половин Европа в лапите на чумата. И сега, наглите му наследници, викат '' абе, не ги щем тия, че са бедни''. Ами, има ли комунистическа държава, която да е богата ? Вие ги надробихте тези
ми Китай (нерегистриран)
е доста по богат и от Германия и от Англия и от Францип и от.....,абе има ли богата капиталитическа държав да се мери с комунистически Китай?!?
opc (нерегистриран)
По- богат е, ама друг път. И за кой ли път, трябва да се обяснява, че Китай е управляван от комунисти с достатъчно акъл, че да имат ПАЗАРНА икономика...ПАЗАРНА. ЗА разлика от нашенските и съветските идиоти
А доходите? (нерегистриран)
Кое е по-важно за теб - колко взимаш, как живееш или колко е БВП на държавата. Ако е второто - ами смятай, че тъй като имаш право да работиш във всяка държава от ЕС без ограничение общия БВП, който Е МНОГО ПО-ГОЛЯМ ОТ ТОЗИ НА КИТАЙ. А бе как се оставяте да ви промиват мозъка, че е много важно колко е богата държава и няма значение как живее отделния индивид? Като искате държавата да дръпне па обявете, че ще бачкате за по 100 долара на месец...
.. (нерегистриран)
БВП на Китай, на глава от населението (което е икономическия индикатор за "благополучие") е само със 8% по-голям, от този на България и 5 пъти по-малък оттези, на Германия и Великобритания. В Китай в момента икономическата система е далеч от комунизъм... и затова е и просперитета през последните 25 години.
Факт (нерегистриран)
След освобождението нямаме нито един период, който да ни служи за пример за управлението на държавата. Абсурдно е въобще пък да взимаме пример от средновековни владетели, защото по съвременните ни виждания са тирани и сатрапи. Историята на България се преподава по начин, който възпитава робски манталитет още от ранна детска възраст. Чета ви тук и едни хвалите режима на БКП, други хвалите режима преди 1944г. Сигурно едни оправдавете тероризма на левите през 20-те години, други оправдавате убийствата на правителството през този период. Не е случайно, че човекът, който събира най-много гласове на избори е деспотичен, авторитарен и налага управление, което има общо с правова държава само в статии на "свободния" печат. Набийте си в кофите, че НЕ Е СЛУЧАЙНО, ЧЕ ЛЕВСКИ Е ВЗИМАЛ ПРИМЕРИ ОТ ДРУГИ ДЪРЖАВИ И НЕ Е ИСКАЛ ДА ВЪЗСТАНОВЯВА ДЪРЖАВАТА ПО ПОДОБИЕ НА ТАЗИ НА СИМЕОН, ИВАН АСЕН II и подобни сатрапи.
стига (нерегистриран)
с тоя Левки.,какпа най спорнипяизбрахте за герой! Капитан Петко воевода е имал по прогресивн омислене от Левски и за разиака от него е свършил и доста работа .Постигнал е пълен конторл в една голяма област, но не ви е удобен защото е чист БЪЛГАРИН и копелата като стамболов ( на които се кланпте) го очистиха ! В периода 1944 -1089 г., има небивал скок на горе в икономиката , енергетиката, селско стопансктво , изкуство,култура и каквото се сетиш . ФАКТ!
Нищо против (нерегистриран)
Нищо против Капитан Петко Воевода. Обаче скокът от 1944 до 1989г. се дължи ЕДИНСТВЕНО на изключително ниска цена на квалифициран труд. Нещо от което страдаме и днес ако работим на българския пазар. На българския пазар пари за акъл не се дават - ако ще строиш даваш пари на политици, не на инженери и архитекти. Примери от последния месец можеш да намериш в пресата. Всичко това е остатък от любимията период в който ченгето и военния живееха много, ама много по-добре от лекаря, инженера, да не говорим за мизерните заплати на учителите. А ченгета и военни ставаха най-слабите ученици, които бяха решили да учат. Може да си пуснеш Двойникът и Опасен чар за да разбереш за какво става реч.
Това е доста точно (нерегистриран)
Абсолютно вярно Капитан Петко Войвода е постигнал най-много от всичките ни войводи и революционери. Освободил е цели територий от турци и цивилни Английски офицери. Но за разлика от Левски той не е бил масон. Затова Левски за Левски се знае много а за Капитан Петко по малко.
000 (нерегистриран)
долните подмолни и лицемерни англаскски утрепки ,винаги са били срещу и против България -от турско робство до наши дни.Хубавата новина е че от тези крадливи утрепки останаха само едни афроарабски примеси.Справка : гетото великобритниа с нейният катун Лондон та чак доафрикаско арабските гетата на Ню йорк и чикаго.
Аз (нерегистриран)
ти си завършен идиот!
А пък (нерегистриран)
А пък руснаците никога не са отдавали значение на индивидуалното щастие на човек, а винаги са смятали, че животът на едни човек не е важен, а важна е държавата. Та дори и да са подкрепяли България, ТЕ НИКОГА НЕ СА ПОДКРЕПЯЛИ БЪЛГАРИНА. Тако както не са подкрепяли руснака. Ама за това да си му мислят руснаците. Мерси от хора, които смятат, че трябва да се жертвам за ЕДНО ИМЕ. Предпочитам такива, които поне малко се замислят, че има значение и отделния човек.
И защо (нерегистриран)
всички наши навлеци в родината на Чърчил, сега не се изместят в държавата на Сталин ? Досетихте ли се?
щото (нерегистриран)
я нпма държавата на Сталин!
Соца беше супер (нерегистриран)
С помоща на Запада, България от просперираща държава до 1989, се превърна в морална и Икономическа развалина след това и особено в последните 10 години с Герб.
opc (нерегистриран)
Просперираха само некадърните идиоти, които в нормална държава щяха да метат улиците...А в соц. България бяха началници..Поради което, ''проспериращата'' нямаше ток
PLV (нерегистриран)
Тия същите некадърни идиоти в началото на 90-те получиха куфарчета от Луканов и в резултат на това станаха работодатели. Целият ми трудов стаж мина от 1988 до сега и съм свидетел на това и до ден днешен на нашите работодатели-робовладелци все нещо им пречи на бизнеса ОСОБЕНО огромните заплати на работниците. Затова и новото време не ми го хвали, имах надежди тотално нещо да се промени през 1990-та но......... промени се само за 5% от народа..... И сега са пак началници, не се заблуждавай, от стола зад компа в офиса в София трудно се виждат тези неща.....
Соца беше сипер (нерегистриран)
Тези "метачи на улици" за 40 години създадоха просперираща, Модерна, Социална,Силна военно, Грижовна България.. От нищото! С помоща на истински приятели като Руснаците! За 30 години, станахме Обратното на всичко което бяхме при Соца и бързо се връщаме към нищото.. .. с постоянната помощ на.. Приятелският Запад.. САЩ.. Нато.. ЕС..
Blake7 (нерегистриран)
Просперирала е само деградацията на мозъка ти
нАКа-47 (нерегистриран)
Значи твърдиш, че да нямаш ток, вътрешни тоалетни и канализация, да не можеш да избираш от повече от един модел битова стока, когато я има, да ставаш сутрин в 7 часа, за да си купиш хляб и мляко, че след това свършва, да се редиш с часове на огромни опашки за обикновени хранителни стоки, 90 процента от населението да няма телефон, 70 процента да няма автоматична пералня, 50 процента да няма цветен телевизор, 20 процента въобще да нямат такъв и пр. и пр. и пр. е просперитет? Ако да, си или платен трол, или тежко склерозирал, но най-вероятно си просто идиот.
azi (нерегистриран)
Мнозинството от българите са прости и заблудени. Те дърпат прогресивните българи надолу!
срс 1945 (нерегистриран)
Сталин-за на България. Чърчил-взимай ги тези въшкари със смърдящите кенефи , не са ми притрябвали но за нас е Гърция. -Сталин-ОК, батко, немаш грижи.
любител (нерегистриран)
ТИЯ ПРОЦЕНТИ НИ ДОКАРАХА АЗИАТСКА ОКУПАЦИЯ И ИЗБИХА 30 000 ЧОВЕКА В БЪЛГАРИЯ. ТИЯ И ДВАМАТА СА БОКЛУЦИ И ПОЛОВИНА. А СТАЛИН Е И МАСОВ УБИЕЦ.
Да (нерегистриран)
Българите винаги ще бъдат благодарни на Русия за освобождението през 1878 год и за освобождението през 1944 г. След тези две знамените дати настъпва възход и разцвет на България. Благодарение на Русия !
azi (нерегистриран)
Това през 1944 година наричаш ОСВОБОЖДЕНИЕ?! И от какво са ни освободили???
любител (нерегистриран)
ОТ ЗЛАТОТО В ТРЕЗОРА НА БНБ, РОЗОВОТО МАСЛО И ОТ ВЛАКОВЕТЕ НА БДЖ.
1000 (нерегистриран)
мдаам .. само не стана ясно как така робска спрямо България държава те е 'освободила' и от какво ? Ама ти си знаеш де ..
кво значи (нерегистриран)
робска спрямо България?!? Само това е достатъчн за да се види какъв идиот си !
*-*- (нерегистриран)
И резултатите са налице, а сферите все още са си същите - промени няма.
azi (нерегистриран)
Към тези, които ми поставиха минусите: първо прочетете какво е правил Сталин през 30-те години в СССР и тогава слагайте минуси, непросветени! Попрочетете малко, бе! О, Santa Semplicitas!
А (нерегистриран)
Заблуден си. И нито си чел, нито разсъждавал ....
azi (нерегистриран)
Ти като толкова си чел, напиши нещо за онова време. А да си чувал нещо за Лефортово??2
какво имаш предвид (нерегистриран)
кажи какво е правил иликаквпо визираш.
azi (нерегистриран)
Ами прочете за чиските на Сталин, за ликвидирането или вкарването в затвори и лагери на голяма част от висшите и старшите офицери в Съветската армия, за изпращането в лагери на невинни хора и т.н. и т.н. Ееех , прост народ!
haho (нерегистриран)
Първо научи как се пише Sancta Simplicitas, пък после се изказвай
Ами (нерегистриран)
Сталин е безпорният лидер в тристранните срещи с Чърчил и Рузвелт. Чърчил му застава мирно и любезно пита, може ли да си запали пурата. Рузвелт е в инвалидна количка и се ползва с предпочитанията на Сталин. Чърчил често пъти е изолиран
любител (нерегистриран)
СЛЕД КАТО АМЕРИКАНЦИТЕ ПУСКАТ АТОМНИТЕ БОМБИ, СТАЛИН И ДИВАЦИТЕ МУ ОТИВАТ В ТРЕТА ГЛУХА. ТОЙ СЕ Е ГОТВИЛ ДА ОСВОБОДИ И ФРАНЦИЯ, АМА СА МУ КАЗАЛИ ДА КРОТУВА, ЧЕ ЩЕ ИЗТРИЯТ МОСКОУ ОТ ЛИЦЕТО НА ЗЕМЯТА.
всъщност (нерегистриран)
по голпм дивак от такъв , който пуска атомни бомби върху мирни градове има ли? Това е най голямото варварство в света за всички времена!
времена (нерегистриран)
Да покажат сега листчето с процентите за брекзит... колко процента за Ирландия, колко за Шотландия и какво ще остане накрая. Някога те делиха- сега тях ги делят- о времена, о нрави
къде е батко (нерегистриран)
По логиката на не малко от постващите тук и Вапцаров и Смирненски и Гео Милев са били национални предатели!Охлювчета слепоци, отворете си очите и душите!
За Вапцаров съм съгласен. (нерегистриран)
Но така е, когато човек е заслепен от идеологията.
кво си (нерегистриран)
съгласен?
One Wise (нерегистриран)
Чърчил е бил пленен от ВМРО при което се насрал в гащите. Това се случва в ЮАР при въстанието на бурите, които са с холандски произход и са имали договор с ВМРО за взаимопомощ. Въстанието е било срещу засилващото се английско влияние в ЮАР. След едноседмичен плен след преговори и отстъпки от страна на англичаните бил освободен.
щпом е вмро (нерегистриран)
щом е във връзка с макетата сигурно и на луната е стъпвало да се бие вмро.те затова американците немогат да докажат,че са били там..вмро е махнало всички следи.
А (нерегистриран)
Добре, че е бил Сталин. Иначе България нямаше да я има .... Западните хиени щяха да я разпарчетисат
АЛООООО! ЗА ИДИОТИ ЛИ НИ МИСЛИТЕ? (нерегистриран)
Италия (в която се е родил фашизма) не е призната за победена страна , а България е призната за такава! Познай защо? Защото в Италия са американците, а в България са руснаците!
Ами (нерегистриран)
Идиоти сте. Италия е обявена за победена страна и губи територии в полза на Франция и Югославия
стига глупости (нерегистриран)
итали не бил апобедена а смао малопоорезана в европяа и аафрика от към територия . верно си идиот и без да те мисли някой.
Наблюдаващият
Любопитен факт е, че Царство България никога не е обявявало война на Съветският съюз. Съветският съюз обаче, достигайки границите ни, ни обявява война, и ни окупира. А разни мишоци си мислят, че са ни освободили. Да освободиха ни. От интелигенцията, от ресурсите ни, от златото ни, и най вече ни освободиха от... свободата ни. За предателите, тия може и да са братушки, но за българите си бяха окупатори. Мишоците все ни хвалят, какви прекрасни и честни хора са живели през социализма, а сега само морално развалени хора. А колко удобно пропускат факта, че през социализма живя поколението възпитано в царска България, а сега живеят възпитаните през социализма... Какъв по добър индикатор, за това, колко провалена и отвратителна система е социализма. И същите тия, все още ни управляват.
Италия е СЪВОЮВАЩА (нерегистриран)
страна!
lu4ka
А другият "неприличен документ", в който се вижда договорката доларът, да е международна разплащателна единица, за създаването на държавата Израел и, че всичко това има мандат 50 години - кога?
Хм (нерегистриран)
Относно бомбардировките - по това време България сваля около 180 британски и американски бомбардировача и пленява около 300 пилота и военни. Не е зле, като разбира се, можело е и да е още по-добре! А спирането на бомбардировките е благодарение именно на Сталин, по молба на Георги Димитров.
АЛООООО! ЗА ИДИОТИ ЛИ НИ МИСЛИТЕ? (нерегистриран)
БОМБАРДИРОВКИТЕ СА С ОДОБРЕНИЕТО НА СТАЛИН!
Ами (нерегистриран)
Идиоти сте. Сталин спира бомбардировките над София
ЧЕТИ! (нерегистриран)
Без да се намираме във война със Съветския съюз и без каквато и да било причина или повод, град Добрич е бомбардиран от съветската авиация. За съжаление това не е единствената проява на агресия към мирна България. Бомбардирани са още Русе, Стара Загора, Казанлък, Горна Оряховица. Нападенията срещу България не са само по въздух, в началото на декември 1942 обстрелват селищата в Северното Черноморие. А съветска подводница атакува и потапя кораба „Струма“, при което загиват над 700 пътника.
ха ха ха (нерегистриран)
хареса ми това за селищата в северното черноморие...подводни ли са?!?
22 юни 1941г (нерегистриран)
НАЧАЛО НА НЕОБЯВЕНИТЕ БОМБАРДИРОВКИ НА СССР СРЕЩУ БЪЛГАРИЯ!
22 юни 1941г (нерегистриран)
Без да се намираме във война със Съветския съюз и без каквато и да било причина или повод, град Добрич е бомбардиран от съветската авиация. За съжаление това не е единствената проява на агресия към мирна България. Бомбардирани са още Русе, Стара Загора, Казанлък, Горна Оряховица. Нападенията срещу България не са само по въздух, в началото на декември 1942 обстрелват селищата в Северното Черноморие. А съветска подводница атакува и потапя кораба „Струма“, при което загиват над 700 пътника.
РосТролНадзор (нерегистриран)
Спирането на бомбардировките не е по молба на Сталин. Ще ви цитирам едно малко откъсче от романа "Мургаш" на Добри и Елена Джурови. Всеки уважаващ себе си и милеещ за кокунистическия социализъм ненормалник би трябвали да знае, кои са тези двамата и да е прочел романа им, който беше задължтелно четиво в училище: "...Стаени в Ботевградския Балкан гледахме как самолетите на СЪВЕТСКИТЕ и съюзическите войски бомбардират столицата. София гореше в пламъци и развалини, а ние си мислехме "Мрете, гадове!...". Коментарите оставям на вас!
д5 (нерегистриран)
Някои хора не разбират какво е война. България по това време ясно и категорично не е мирна страна , има свои войски в Гърция и Югославия, осигурява флангове срещу тях, подпомага икономически и продоволствено Третия райх, на българска територия има германски войски, германски подводници и кораби в Черно море, които потапят съветски подводници. Не е като да сме неутрална мирна държава, нали? И не можеш да се сърдиш, че при тая ситуация врага те бомбардира. Някак, детско е
АЛООООО! ЗА ИДИОТИ ЛИ НИ МИСЛИТЕ? (нерегистриран)
България НЕ Е ОБЯВЯВАЛА ВОЙНА НА СССР!
да ама (нерегистриран)
Германиящ е обявила а цар борис 3 еобявил официално пред света,че с еприкчава към германската бойна машина ,нали? Е както приятеля на мой приятел е и мой приятел, така приятеля на моя враг е мой враг. борис сам е избрал да е враг на СССР.
РосТролНадзор (нерегистриран)
До g5: Така е, но пропускаш малко факти: Заключителния етап на бомбардировките привършва на 1.09.1944г. (ПЪРВИ септември) СССР обявява война на България на 6.09.1944 (ШЕСТИ септември) Т.е. ПЕТ ДНИ след като руснаците и англичаните/американците спират да бомбардират София и различни места в България!
СС (нерегистриран)
Тези двамата са за разстрел.По големи изроди от Хитлер.
GPU (нерегистриран)
Чърчил винаги е искал да унищожи България. Ако не е бил Сталин, това е можело да се случи. Дори след ВСВ война София и големи български градове са била цел на англоамериканците. Предвиждала се е употреба дори на ядрено оръжие
искал е (нерегистриран)
аз като ти подам ръка и ти ми я отблъснеш, после искаш да те кана на кръчма ли? ще те лупам до скъсване. Прав е бил Чърчил..за идиотите само бой!
Той (нерегистриран)
Българите са били здраво англосаксите през ПСВ. чЪРЧИЛ ТЪРСИ РЕВАНШ, НО сТАЛИН НЕ МУ ПОЗВОЛЯВА.
ха ха ха (нерегистриран)
даже лазерно и неутронно се е предвиждало.. абе идиот какво ядрено оръжие 1944 г.!? стига с този фейк!
Слав... (нерегистриран)
"кат Русия няма втора"...толкоз нагла на света.
аве глупи (нерегистриран)
НАТО беше до ГФР сега опре границите на Русия. Кой е наглеца?!?
"аве глупи" (нерегистриран)
За няколко години рашите и Путя превърнаха курортния полуостров Крим в стационарен превъоръжен самолетоносач на 500 км. до българския бряг,близо до Украйна и Грузия.А нас руснаците са ни стреляли с корабни оръдия през 1915 год .Гръцката махала във Варна е била срината,както и в Балчик.
Ох (нерегистриран)
Каква къса клечка? Победените изобщо нямат право на избор
След Русия най-много вреди (нерегистриран)
на България е нанесъл Уйстън Чърчил,който е просто българомразец
прост си ти (нерегистриран)
даже едно име не можеш да напишеш. "Българомразеца" е пиел мелнишко вино. Англия предлага на България да влезе в съюз с тях , но царя се държи пренебрежитлено с английския посланник и ставаме съюзник на Хитлер. След като демонстративно си отказал да си съюзник и се присламчваш към врага е нормлано и ти да се превърнеш във враг. Не търси под вола теле.
Chris (нерегистриран)
Чърчил не е бил българомразец, а защитник на своя народ. Никой не ни мрази, няма за какво. Нито сме били толкова велики, нито толкова значими.
Ами (нерегистриран)
След ВСВ настъпи най-хубавият период в историята на България. Подем във всички сфери на живота - икономика, селско стопанство, култура, образование, здравеопазване .... Всичко това свърши на 10 ноември 1989г.
"Амиии" (нерегистриран)
Ако не бяхме след 1944 год. под руско влияние нямаше да имаме живот - икономика,селско стопанствокултура,образование,здравеопазване.Те щото в гнилия капитализъм тогава в други страни с нашите територии и население бяха живи умрели.То човек който цял живот е гледал и разсъждавал от селския си клозет,какво друго да каже.
хе хе (нерегистриран)
След 30 години ,,демокрация" още не може да се достигне нивото на развитие преди 1989г. Даже Борисов си го признава ....
Оз само са попитам.... (нерегистриран)
Ми що си го махнахте Тодор Живков бре? Що му спретнАхте тоя вътрешноц-партиен преврат? Или понеже си бил дребна риба - хамсия в партийната йерархия и до теб не е стигнало някое куфарче, раздавано от Лукановите хора, та сега ривеш...
Filip (нерегистриран)
Изтеглили сме късата клечка... То затова и до ден-днешен на стените на някои наши "управници" висят портретите на Сталин, бай Тодор и Путин... Овча работа...
Петров (нерегистриран)
Трийте на воля, Америка за България ще ви се отплати щедро в името на свободата на словото.
срам а (нерегистриран)
България изтеглила късата клечка. Злите англичани ни оставили на добрите руснаци, които пък ни взели щот сме били осиротели и без това. Само да ви припомня руски тролчета, у нас по това време е имало руска окупационна армия, а в Гърция британска. Проблема е че сме твърде близо до руснаците и това трябва да ни е обица на ухото и сега! Особено след Крим и пълчищата руснаци купуващи имоти тук.
az #ЛибераленКрах (нерегистриран)
За разлика от Сталин, англосаксонската свиня Чърчил е искал да изравни София със земята и да я превърне в огромна картофена нива ... Факт!
Anti komunist (нерегистриран)
А с кой е бил съюзник!?!? Много си тъп, Англия, Ссср и Америка, са част от един и същи тумор!?
azi (нерегистриран)
Че е факт, факт е, но това не променя другия факт - че Сталин е бил чудовищен изверг, провел геноцид в СССР!
az #ЛибераленКрах (нерегистриран)
Геноцид провежда Хитлер срещу много народи и етноси! Факт!
нерегистриран (нерегистриран)
Само да припомня че Варна и Балчик са бомбандирани от руснаци. Във Варна в морската още стои едно зенитно оръдие в стреляло по руски кораби. Ама то е фашиско нали?
az #ЛибераленКрах (нерегистриран)
Там са падали бомби, които не са били хвърлени над рафинериите в Плоещ по една или друга причина... Никой челенасочено не е бомбардирал Добруджа както се опитваш да го представиш! Докато София е срината от англосаксонците! Факт!
Българин (нерегистриран)
Слушай чугунена главо, тъжния факт е, че Сталин с любезното съдействие на безродни слуги като Георгий Дмитриевич разориха България, избиха десетки хиляди българи, разбиха съдбите на стотици хиляди, унищожиха селсото стопанство и от първа на Балканите тя стана ПОСЛЕДНА. Как да го проумее това твоятя кратуна?!
az #ЛибераленКрах (нерегистриран)
Не Сталин пращаше бомбардировачи да сеят смърт над българия с бомбени килими... Англосаксонските изроди бяха!
John (нерегистриран)
срам, не срам, за англосаксонците всичко над 50 години е история, за руслямските диваци всичко срамно се изгаря овреме!
Уй (нерегистриран)
Ти чакай да видиш каква история ще им излезе след като се обърне палачинката и китайците застанат на върха на пирамидата. Това на Сталин ще ти се види като детска приказка.
еех (нерегистриран)
глупости пишеш ама пълни - недей така не е хубаво ! пиши някак безпристрастно подобно на начина по който са отразени фактите в тази статия . придържай се към факти демек аз като се огледам те училища болници заводи в България са построени при соц строя в годините на силноо сътрудничество със СССР еее как да отречеш такива факти и да наречеш диваци тези хора и Сталин е бил много хитър и умен и Брежнев и всичките там управници като цяло са стрували сякаш повече от сегашните а бай Тошо е бил мноого голям играч и политик макар от селски произход - историята го показва
Ъп (нерегистриран)
Победителите пишат историята, победителите определят бъдещето! След първата световна война, победителите направиха огромната грешка да ограбят и унижат победените и затова започва Втората световна война! А след втората световна война, победителите не направиха тази грешка - запазиха до- военните граници, опростиха част от репарациите и наляха много пари в победените - вижте днес икономиките на победените ФРГ, Япония, Италия. СССР също помага икономически и военно на победените България, Румъния, Унгария, но възможностите са му толкова, в условията на комунизъм! Именно тази помощ има за цел да тушира бъдещ реваншизъм,заради който да започне трета световна война. След 1988-89 г. вече имаме друга ситуация
123 (нерегистриран)
Ето защо я има БСП и защо сме на това положение. "Имаш нужда... ДЪРЖАВАТААААААА.... Гладен съм...ДЪРЖАВАТАААААА....жаден съм..ДЪРЖАВАТА... имам ПРАВААААААААА.....КЪДЕ СА ИНСТИТУЦИИИТЕЕЕЕЕЕЕЕЕ.....
az #ЛибераленКрах (нерегистриран)
Чърчил се е опитал накрая да пробута къса хартия на Сталин, но той отказва да го вземе и казва на свинята Чърчил да си го пази за спомен...
Той (нерегистриран)
Чърчил е ставал и заставал мирно, когато Сталин е влизал в залата. Чърчил не е можел да оспорвал решенията на Сталин
Интересно от ДИР (нерегистриран)
дали ще пуснат като новина фактът, че САЩ не са ратифицирали ньойския договор? Квалифицирали са го като НЕСПРАВЕДЛИВ.
GPU (нерегистриран)
Още по-интересно е, че и Русия не е подписала Ньойския договор. А най-интересното е, че българският парламент не го е ратифицирал, т.е. - признал
Стамболйски (нерегистриран)
в качеството си наремиер е подписал от страна на България . ФАКТ! Може да си намериш снимка на българската ратификация .
А (нерегистриран)
Глупчо, Стамболийски не е българския парламент.
верноли (нерегистриран)
Боце е премиер. .кой върти БЪлгарсикия парламент??! Нинова ли?! Аман от идиоти по тези земи и после всички им виновни ,че са зле!
НЕ ГЛУПАКО (нерегистриран)
условието е било да бъде ратифициран от ТРИ от основните съюзнически сили. Тогава никой не брой САЩ за сила и договора се подписва от Англия, Франция и п Италия. САЩ И Япония са помощници ,а не основна сила. Айде неприписвай н асащ заслуги,които няма! И чети повечко!
АЛООООО! ЗА ИДИОТИ ЛИ НИ МИСЛИТЕ? (нерегистриран)
Това не променя този факт.
голем факт (нерегистриран)
че не са направили нещо , което никой не иска от тях.. Адски са се измъчии от това и са били пред дилемата на дилемите.
НАЙ
В нощта на Великден: Украйна свали 23 руски дрона, Русия твърди, че контролира село Очеретине
Чудо в Бродилово, миро потече от иконата на Св. Пантелеймон (снимки)
Зеленски: Бог има на рамото си украинското знаме, с такъв съюзник животът ще победи смъртта
Доклад: Светът е свидетел на най-тежкия изблик на антисемитизъм от Втората световна война
Си Дзинпин пристигна в Париж, ще търси изход от кризата в Украйна заедно с Франция
Зеленски: Бог има на рамото си украинското знаме, с такъв съюзник животът ще победи смъртта
Путин отиде на празничната литургия в Москва, прекръсти се, заедно с десетки миряни и кмета
Си Дзинпин пристигна в Париж, ще търси изход от кризата в Украйна заедно с Франция
В нощта на Великден: Украйна свали 23 руски дрона, Русия твърди, че контролира село Очеретине
Чудо в Бродилово, миро потече от иконата на Св. Пантелеймон (снимки)